Tüketime değil, duygulara vurgu yapın!

Günümüz dijital dünyasında 14 Şubat ve diğer özel günler, markaların insanlarla organik bir bağ kurması adına önemli bir fırsattır. Peki, 14 Şubat gibi özel günlerde nelere dikkat etmelidir


  • Oluşturulma Tarihi : 15.02.2020 12:55
  • Güncelleme Tarihi : 15.02.2020 12:55
  • Kaynak : HABER MERKEZİ
Tüketime değil, duygulara vurgu yapın!

SULTAN GÜMÜŞ-RÖPORTAJI
Her yıl 14 Şubat’ta kutlanan ve sevgililerin birbirlerine hediyeler aldığı, kutlamaların yapıldığı Sevgililer Günü, dünyada birçok kişi için büyük önem taşıyor. Dijitalleşmenin sonucunda mesafelerin önemsizleşmesi ve popüler kültür etkisi ile bütün dünyaya yayılan 14 Şubat Sevgililer Günü, markalar ve üreticiler için büyük bir ekonomi de oluşturuyor. Öyle ki ABD Ulusal Perakendeciler Birliği’nin derlediği verilere göre geçtiğimiz yıllarda ABD’de Sevgililer Günü kapsamında yaklaşık 20 milyar dolarlık bir harcama yapılmış. Dijital dünyada var olarak müşterilerine birebir temas etmek isteyen markalar için böylesine özel günlerin bir fırsat olduğunu hatırlatan Proaktif Dijital İletişim Ajansı Başkanı Birgül Taşdemir, 14 Şubat ve diğer özel günlerde markaların hangi noktalara dikkat etmesi gerektiğiyle ilgili konuştu. ‘Reklam kokan hareketlerin’ internet kullanıcılarını rahatsız ettiğini ve çoğu zaman negatif etki oluşturduğunu kaydeden Taşdemir, yalnızca 14 Şubat özelinde değil, bütün özel gün kampanyalarında ürün odaklı vurgu yapmak yerine, duygulara hitap ederek insanların sesi olabilecek kampanyalar üretmenin, tüketici ile marka arasında organik bir bağın oluşmasında en büyük aktör olacağını aktardı. 




MARKALAR NEYE DİKKAT ETMELİDİR?
-Dijital dünyada var olarak müşterilerine birebir temas etmek isteyen markalar için böyle özel günler bir fırsattır. 14 Şubat ve diğer özel günlerde markaların hangi noktalara dikkat etmesi gerek?
Tüketicilerle arasında organik bir bağ kurmak isteyen firmalar, markalarını dijital dünyada da sosyalleştirerek özel günlerde onların duygularına hitap eden özel içerik ve kampanyalar düzenlemelidir. Yapmacılıktan uzak durularak verilmek istenen mesaj sade ve anlaşılır bir yolla iletilmelidir. Markanın kurumsallığına zarar verebilecek kopya içeriklerden uzak durulması gerektiği gibi, ayrıştırıcı söylemlerden de kesinlikle uzak durulmalıdır.
Tüketicilerle aynı duyguların paylaşıldığını göstermek önemli. Bu konuda neler yapılmalı?
Satış odaklı gerçekleştirilen kampanyalar artık insanların ilgisini çekmemektedir. ‘Reklam kokan hareketler’ internet kullanıcılarını rahatsız etmekte olup çoğu zaman negatif etki oluşturur. Bu sebeple yalnızca 14 Şubat özelinde değil, bütün özel gün kampanyalarında ürün odaklı vurgu yapmak yerine, duygulara hitap ederek insanların sesi olabilecek kampanyalar üretmek tüketici ile marka arasında organik bir bağın oluşmasındaki en büyük aktördür. Onlarla aynı duygu, aynı düşünce ve aynı heyecanı paylaştığını aktarabilecek orijinal kampanya fikirleri üretilmelidir. Özel olarak tasarlanmış görseller, verilmek istenen ana mesajı destekler nitelikte olmalıdır. www.Proaktifiletisim.com olarak; markalar için stratejisini oluşturduğumuz dijital dünyadaki konumlandırması çerçevesinde hazırladığımız içerikleri özelleştirerek, yani markanın kurumsal kimliği ve hedefleri doğrultusunda kişiselleştirerek, sıradanlıktan çıkartıyor ve tüketimden ziyade duygulara hitap eden kampanya ile içerikler düzenliyoruz” dedi.
KUTU
SEVGİLİLER GÜNÜ NASIL ORTAYA ÇIKTI?
Bazı araştırmacılara göre 14 Şubat Sevgililer Gününün hikayesi İmparator 2. Claudius’a dayanıyor. Roma’yı koyduğu katı kurallarla yöneten imparator, zaman içerisinde ordusunda savaşacak erkek bulmakta zorlanır. Bunun sebebini ise, Romalı erkeklerin aşklarını ve ailelerini bırakmak istememeleri olarak görmekte. Bu nedenle Roma’daki tüm nişan ve evlilikleri kaldırır. Aynı dönemde orada yaşayan Aziz Valentina, kendisi gibi papaz olan Aziz Marius ile birlikte İmparator Claudius’un yasağına rağmen çiftleri gizlice evlendirmeye devam eder. Bir süre sonra bu durumu öğrenen imparator kuralları çiğneyen Aziz Valentine’yi tutuklattırır ve öldürtür. Kökeni, Roma Katolik Kilisesi’nin inanışına dayanan bu gün, Valentine adına ilan edilen ve bazı toplumlarda ‘Aziz Valentin Günü’ (St. Valentine’s Day) olarak bilinen bir bayram olarak çıkmıştır.
14 ŞUBAT NASIL YAYILDI?
14 Şubat’ın bu denli popülerleşmesindeki en büyük etkenlerden birisi de 1800 yıllarda; bir iş kadını ve sanatçı olan Amerikalı Esther Howland’ın ilk Sevgililer Günü kartını yollamasıdır. 19. yüzyıl endüstri devrimi ile birlikte kartpostalların fabrika üretimini mümkün kılınmasıyla birlikte seri üretime geçilmiş ve bütün dünyaya yayılmıştır. Teknolojinin ilerlemesi ve endüstri kültürünün dünyaya hakim olmasıyla birlikte de dünyaya yayılan bu ve buna benzer özel günler büyük ekonomileri oluşturmuştur.



 

Haber Merkezi