Sayfa Yükleniyor...
null
İngilterenin başkenti Londrada 7-9 Kasım 2016 tarihleri arasında düzenlenen World Travel Markete katılan Egeli turizmciler, ülkenin, bölgenin, İzmir ve çevresinin turizm potansiyelini anlatmak için çaba harcadı. Fuara katılan TÜROFED Başkan Yardımcısı ve Ege Turistik İşletmeler ve Konaklamalar Birliği (ETİK) Başkanı Mehmet İşler de yaptıkları yüze görüşmeler sonucunda edindikleri izlenimlerin hiç de iç açıcı olmadığını belirtti.
Zor bir dönemden geçen ülkemizde turizm sektörünün sürekli kan kaybettiğini anlatan İşler, 2016 yılında Türkiye turizmiyle beraber İzmir turizminin de daraldığını söyledi. 2016 yılının Ocak - Ekim döneminde İzmirin turist kaybının 490 bini geçtiğini, on aylık dönemde İzmir turizminin ana pazarlarından Almanya yüzde 22, İngiltere yüzde 25.5, Hollanda da yüzde 30,4 dolayında düşüş kaydettiğini hatırlatan Mehmet İşler, uluslararası arenada taze kan aradıklarını dile getirdi.
PR VE İMAJ ÇALIŞMASI YAPIYORLAR
TÜROFED Başkan Yardımcısı ve ETİK Başkanı Mehmet İşler, fuar izlenimlerini paylaşırken ülke turizmine ilişkin saptadıkları dezavantajlı durumları şöyle anlattı: İngilterede tur operatörleri 2017 planlamalarını 2016da gerçekleşen rakamlar üzerinden yapıyor. Bu nedenle 2017 yılı da hemen hemen 2016nın aynısı gibi geçecek görünüyor. Bu coğrafyada 2017de pek bir şey değişmeyeceğini, terörün ve savaşın devam edeceğini düşünüyorlar. 2016yı baz alan tur operatörleri, 2017 yılında en çok yüzde 10 artış ya da azalış olacağını öngörüyor. Rakiplerimiz dezavantajlı olduğumuz konuları çok fazla kullanarak sıcak tutuyor. Türkiye aleyhine çok fazla PR ve imaj çalışması yapıyorlar.
ALTERNATİF OLARAK TÜRKİYEYE GELEBİLİRLER
Türkiyede Almanya, Rusya, İngiltere pazarının başı çektiğini, ancak Egede Almanyadan sonra en önemli pazarın İngiltere pazarı olduğunun altını çizen Mehmet İşler, ülke turizmini avantajlı konuma getirebilecek saptamalarını anlatırken şunları söyledi: Brexit olayından dolayı İngiltere Poundu Euro karşısında değer kaybediyor. İngiliz son tüketici için Avrupa ülkelerinden birine gitmek pahalı geliyor. Bu yıl fiyatları artırarak yüksek rakamlara ulaşan İspanya 2017de de fiyat artırmaya devam ediyor. Tur operatörlerinin karlılığını düşürecek bu durum son tüketicinin maliyet olarak geleceği için alternatif bulma şansları var. Yunanistan geçen sene garantili oda satıyordu. Bu sene garantili oda da satmak istemiyor, talebin artışına göre fiyatı arttırırım anlayışıyla garantili sözleşmeden kaçıyor. Bu yine tur operatörlerine maliyet ve son tüketiciye kar düşüşü olarak gözükeceği için bir alternatif olarak Türkiyeye gelebilirler.
. HEDEF PAZARLARDA ETKİN TANITIM
Tur operatörlerinin İngiltere, İspanya ve Yunanistan pazarındaki gelişmeleri gördükleri için Türkiye planlarını esnek tutmaktan yana olduklarını söyleyen TÜROFED Başkan Yardımcısı ve ETİK Başkanı Mehmet İşler, sözlerini şöyle sürdürdü: Tur operatörleri, Biz Türkiyeyi böyle planladık ama esnek uçak koyma konusunda açığız diyorlar. Konjonktürü göz önünde bulundurarak Avrupa pazarındaki gelişmelere baktığımızda, coğrafyamızda barış havası yaşanmasının bizi avantajlı duruma getirebileceğini düşünüyoruz. Sektör olarak tur operatörlerine vermemiz gereken her şeyi verdik. Gücümüz oranında çaba harcıyor, üzerimize düşeni yapmaya çalışıyoruz. Hedef pazarlarda etkin tanıtım ve pazarlama stratejilerinin yürütülmesi gerekiyor. Bundan sonra yapılması gereken şey, tüm kesimlerin işbirliğiyle ülke dışında ciddi bir PR ve imaj çalışması yapılmasıdır. (HABER MERKEZİ)
Haber Merkezi