Sayfa Yükleniyor...
Şikayetvar, 2024 yılına ait verilerini açıkladı ve Türk halkının en fazla şikayet ettiği sektörleri ortaya koydu. Tüketici şikayetlerini toplayan ve ilgili şirketlere geri bildirimde bulunan Şikayetvar sitesi, raporuyla dikkat çekti.
Tüketicilerin ürün ve hizmetlerle ilgili şikayetlerini ve görüşlerini çevrimiçi olarak ücretsiz şekilde şirketlere iletebildiği dijital platform Şikayetvar, 2024 yılının ‘en’lerini açıkladı. 12,6 milyonun üzerinde kullanıcısı bulunan platformun raporuna göre, en fazla şikayet edilen sektörler belli oldu.
Şirketin açıkladığı verilere göre, geçen yıl her ay 28 milyon ziyaretçiye ulaşan ve 520 binden fazla şikayeti çözüme kavuşturan platformda, 2024 yılı itibarıyla en fazla şikayet e-ticaret sektörü oldu.
E-ticaret sektörü, 2024 yılında 400 bin 12 şikayetle tüketicileri en çok zorlayan sektör olarak öne çıktı. E-ticaretin ardından, en fazla şikayet alan diğer sektörler sırasıyla internet, finans, iletişim, alışveriş, kargo ve nakliyat, kamu kurumları, beyaz eşya, giyim ve ulaşım olarak sıralandı.
Tüketiciler, e-ticaret sektöründe en çok, sipariş verdikleri ürünlerin önceden bilgi verilmeden iptal edilip, daha yüksek fiyatla tekrar satışa sunulmasından şikayetçi oldu. Ayrıca, ürün görsellerinin yetersiz ve yanıltıcı olması, kargo problemleri, yanıltıcı indirimler ve faturasız teslimat gibi konular da sıkça dile getirilen şikayetler arasında yer aldı.
Finans sektöründe en çok şikayet edilen konular arasında, kredi kartlarından izinsiz para çekilmesi ve bankaların harcama itirazlarına olumsuz yanıt vermesi öne çıktı. Ayrıca, işlem ücretleri ve kart aidatları, kampanya sorunları, puan problemlerin yanı sıra ATM’lerle ilgili sıkça dile getirilen şikayetler de dikkat çekti.
Tüketicilerin en çok merak ettiği markalar arasında Trendyol, WhatsApp ve Instagram ilk sıralarda yer alırken; dolandırıcılık, vize sorunları, özel okul problemleri ve yüksek kira artışları da şikayet edilen başlıca konular arasında yer aldı.
HABER MERKEZİ