Türk Kızılayı yaraları sarıyor

Türk Kızılayı’nın insani yardım operasyonlarını yürüten afet yönetim merkezleri, olası afet durumlarında en kısa zamanda bölgeye giderek insanlara ulaşıyor


  • Oluşturulma Tarihi : 31.01.2018 06:43
  • Güncelleme Tarihi : 31.01.2018 06:43
  • Kaynak : HABER MERKEZİ
Türk Kızılayı yaraları sarıyor haberinin görseli

11 ilin bağlı olduğu Ege Bölge Afet Yönetim Merkezi de, 2017 yılı içerisinde 495 bin insana hizmet götürerek yaraları sardı. Merkezdeki 40 personelin yanı sıra 5 ayrı yerel afet yönetim merkezinde faaliyetlerini sürdürdüklerini belirten Ege Bölge Afet Yönetim Merkezi Müdürü Halil Aksüt, çalışma koşullarını ve hizmetlerini anlattı. 2012 yılında İzmir’de faaliyete başladıklarını ve 11 ilden sorumlu olduklarını belirten Aksüt, “Bu 11 ilde meydana gelebilecek olan afetlerde 7/24 esasına göre bölgesel kapasite dahilinde müdahale edecek faaliyetleri yürütürüz. Kapasitemizi en iyi şekilde kullanarak, insan acısının önlenmesi konusunda üzerimize düşen görevin en iyisini yerine getirmeye çalışıyoruz. 2009 yılında kurulan Afet Acil Durum Yönetim Başkanlığının 2013 Türk Afet Müdahale Planı ile bize atfedilen görevleri ifa ederiz. Bu bizim asli görevimiz. Bölge merkezimizde yürütülen afet hizmetlerinin yanı sıra sosyal hizmetler, Avrupa Birliği ile ülkemiz arasında imzalanan geri kabul anlaşması gereği ülkemize geri gönderilen yasa dışı göçmenlerle bölgemizde bulunan diğer göçmenlere yönelik İzmir Valiliği Göç İdaresi İl Müdürlüğü ile birlikte yürütülen yardım faaliyetleri, eğitim ve tatbikat faaliyetleri, tanıtım faaliyetleri ve gönüllülük faaliyetleri yürütülmektedir” açıklamasında bulundu.

“2 SAAT İÇERİSİNDE ALANDAYIZ”

Olası afet durumlarında ek az 2 saat içerisinde alanda olduklarını belirten Aksüt, “Portföyümüzde bulunan yemek firmaları ile birlikte ilk 6-8 saat arasında çorbayı çıkartırız. 24 saat içerisinde de yemek hizmetini vermiş oluruz. Olası afet durumunda bölge olarak 40 bin kişilik barınma ve beslenme kapasitene sahibiz. Temel afet malzemeleri olarak çadır, battaniye, mutfak setleri, yatak gibi malzemeleri stokluyoruz. Afet alanına gittiğimizde ihtiyacımız olan lojistik destek sitemini daha öncesinde portföyümüzde olan firmalardan alıyoruz” diye konuştu.

MOBİL MUTFAK

5 bin kişiye iki çeşit yemeğin yapıldığı mobil mutfak cihazını da tanıtan Aksüt, şunları söyledi:

“Bağış yolu ile kazandırdığımız mobil mutfak aracımız, olası afet durumunda alana giderek en kısa sürede yemek üretecek durumda. Mobil mutfak aracımızda bir öğünde yaklaşık 5 bin kişiye iki çeşit olmak üzere yemek sunumunu gerçekleştiriyoruz. Türk Kızılayı Ege Bölge Afet Yönetim Merkezine bağış yolu ile kazandırılan iki adet mobil mutfak başta Soma maden faciası olmak üzere İdlip ve Cerablus ile Çanakkale Ayvacık depreminde yemek üretiminde kullanıldı. Buna ek olarak tüm iletişim sistemleri çökse dahi özel araçlarımız vasıtasıyla haberleşme imkanına sahibiz.” 2017 yılında bölgede 61 olay meydana geldiğini kaydeden Aksüt, bu olayların dokuzunda Ege Bölge Afet Yönetim Merkezi’ne ihtiyaç duyulduğunu ve 495 bin insana hizmet götürdüklerini ifade etti.

OPERASYON SÜRECİNDEKİ ÇALIŞMALAR

Türk Kızılayı’nın Afrin operasyonu sürecinde yaptığı çalışmalara da değinen Aksüt, “Afrin operasyonu öncesinde İdlib ve Cerablus’ta da bizim ekiplerimiz hizmetlerini yürüttü. Afrin operasyonunda ise gelecek olan göçe bağlı olarak insanların barınma ihtiyacını karşılamaya yönelik ekiplerimiz çadır kurulumunu sağlıyor. Gelecek olan kişilerin beslenme hizmetinin sağlanması konusunda faaliyetler sürdürecek” ifadelerine yer verdi. İHA/İZMİR