Türkiye'nin en değerli markası: THY zirvedeki yerini korudu!

Türk Hava Yolları (THY), 1 milyar 985 milyon dolarlık değeriyle geçmiş 5 yılda olduğu gibi bu yıl da "Türkiye'nin en değerli markaları" listesinde zirvede yer aldı


  • Oluşturulma Tarihi : 05.06.2024 10:22
  • Güncelleme Tarihi : 05.06.2024 07:22
  • Kaynak : AA
Türkiye'nin en değerli markası: THY zirvedeki yerini korudu!

Türk Hava Yolları (THY), 1 milyar 985 milyon dolarlık marka değeriyle "Türkiye'nin En Değerli Markaları" listesinde beşinci kez üst üste zirvede yer aldı. Uluslararası marka değerlendirme kuruluşu Brand Finance'in 2024 yılına ilişkin yayımladığı "Türkiye'nin En Değerli Markaları-Türkiye 125" çalışması, THY'nin bu alandaki üstünlüğünü bir kez daha tescilledi.

İLK ÜÇTE THY, ARÇELİK VE VESTEL

THY, 1 milyar 985 milyon dolarlık değeriyle listenin ilk sırasında yer alırken, onu 1 milyar 265 milyon dolarla Arçelik ve 917 milyon dolarla Vestel takip etti. İş Bankası, geçen yıla göre bir basamak yükselerek 859 milyon dolarlık değeriyle dördüncü sıraya yerleşti. Garanti BBVA 831 milyon dolarla beşinci, Ford Otosan 816 milyon dolarla altıncı, Ziraat Bankası 665 milyon dolarla yedinci, Yapı Kredi 596 milyon dolarla sekizinci, LC Waikiki 542 milyon dolarla dokuzuncu ve Akbank 532 milyon dolarla onuncu sırayı aldı.

TOGG, 20. SIRADAN LİSTEYE GİRDİ

Türkiye'nin ilk elektrikli otomobil markası Togg, 182 milyon dolarlık marka değeriyle listeye 20. sıradan giriş yaptı. Bu yıl listeye 25 yeni marka dahil oldu. Bu markalar arasında Kuveyt Türk, Sunexpress, Koroplast, Dagi, Papara, Setur, Kale Seramik, Yeni Rakı, Acıbadem Sağlık, Söke Un, Dardanel, Nef, Anel Elektrik, File, Marshall Boya, Ray Sigorta, Reysaş, Alarko Carrier, Derimod, Adel, Penguen Gıda, Çelebi Hava, Betek Boya ve Silverline yer aldı.

EN DEĞERLİ 125 MARKANIN TOPLAM DEĞERİ 14,7 MİLYAR DOLAR

Brand Finance Türkiye Direktörü Muhterem İlgüner, araştırmanın sonuçlarına ilişkin değerlendirmelerde bulundu. İlgüner, en değerli 125 markanın toplam değerinin 14,7 milyar dolar olduğunu ve bu değerin bir önceki yılın 100 marka değerinin altında kaldığını belirtti. Türk lirasının yeniden değer kazanmasıyla birlikte, marka değerlerinin de artması ve bu seviyelerin özlenen bir duruma gelmesi beklentisini dile getirdi.

İlgüner, değerli markaların cari açık üzerindeki olumlu etkisine dikkat çekti. 20 yıldır süren ve 384 markanın dahil olduğu "Turquality" çabalarının henüz yeterli olmadığını ifade eden İlgüner, kazandıran ihracat için özel ve kamu tüm tarafların eşgüdümlü hareket etmesi gerektiğini vurguladı. Cumhurbaşkanlığı İletişim Başkanlığı'nın Türkiye Marka Ofisi tarafından başlatılan "Türkiye" markası girişiminin, bütünleşik strateji ve politikalar üretme sürecini etkin kılacağını sözlerine ekledi.

AA

Yazarımız Kim ?

AA