Ulaşımda “kağıt bilet”e döndük!

İzmir'de 1 Haziran'dan itibaren toplu taşıma araçlarında kullanılan elektronik ücret toplama sisteminde yaşanan sorunlar nedeniyle vatandaşlara "ücretsiz" hizmet veren toplu ulaşım araçlarında yıllar sonra yeniden "kağıt bilet" dönemi başladı


  • Oluşturulma Tarihi : 12.06.2015 07:31
  • Güncelleme Tarihi : 12.06.2015 07:31
  • Kaynak : HABER MERKEZİ
Ulaşımda “kağıt bilet”e döndük!

TANER UYANIKER- Kent Kart’ın ihaleyi kaybetmesinden sonra ulaşımda oluşan aksaklıklar nedeniyle İzmir'de 1 Haziran’dan itibaren toplu taşıma araçlarına vatandaşlar zorunlu olarak “ücretsiz” biniyordu. Kartların onaylanma işleminde gişe önlerinde uzun kuyrukların oluşması ve bazı bayilerde hala bu işlemin yapılamaması nedeniyle yıllar sonra yeniden “kağıt bilet” uygulamasına geçildi. Vatandaşlar, uzun kuyruklardan şikayet ederken “kağıt bilet” kullanmak zorunda kaldıklarını ama onunla da 90 dakika imkanından faydalanamadıklarını belirtti.

Elektrik, Su, Hava Gazı, Otobüs, Troleybüs (ESHOT) Genel Müdürlüğü'nün aldığı kararla dün saat 09.00'dan itibaren mevcut elektronik kartını, istasyon ve duraklardaki gişelerde yeni sisteme tanımlatmayan ve yeterli bakiyesi bulunmayanlar, metro istasyonları ve vapur iskeleleri ile otobüs içlerinde şoförlerden temin edilebilen "kağıt bilet" ile toplu ulaşım hizmetinden yararlanmaya başladı.  "Kağıt bilet" kullanımı ile İzmir'de büyükşehir belediye meclis kararıyla toplu ulaşımda uygulanan "tek ödemeyle 90 dakika seyahat hakkı" ise fiilen ortadan kalktı. Kartlarını onaylatmak için çok uzun zaman kuyrukta bekleyen vatandaşlar ise bu durumdan şikayetçi. Her gün toplu taşıma aracını kullandığını belirten bir vatandaş, “Kent kartımı onaylatmak için birkaç bayiye gitmeme rağmen oralara bu işlem gelmediği için yapamadım. Metro istasyonuna geldiğimde en az 30 kişinin sırada beklediğini gördüm. Ben işime yetişmeye çalışan bir vatandaş olarak bu kadar uzun süre sırada nasıl bekleyebilirim? ‘Kağıt bilet’ almak zorunda bırakıldım. Bunu da ancak tek seferde kullanabiliyorum. Diğer yerlerde yine almak zorunda kalıyoruz. Almazsak bu kez işimize geç kalacağız. Aktarmalı sisteme geçildi, bu ‘kağıt bilet’ uygulamasıyla insanlar mağdur edildi. Daha çok noktada bu işlemin yapılması lazım” dedi.

“ÜSTÜMÜZDE YÜK”

Başka bir vatandaş ise, uzun sıradan sonra kartının tanımlamadığı söyleyerek “Ben bu durumda ne yapacağım. Kartım onaylanamadı. “Kağıt bilet” almak zorunda kaldım. 2-3 aktarma yapıyorum. Üstümüze yük bindirildi” diye konuştu. İzmir'de elektronik ödeme sistemiyle metropol ilçelerde 90 dakika tek ödemeyle sınırsız ulaşım hakkını da içeren tam 2,25,  öğrenci 1,25, öğretmen 1,60 lira olan ulaşım ücreti, "kağıt bilet" uygulamasında tam 2 lira, öğrenci ise 1 lira olarak belirlendi. Elektronik ödeme sistemiyle tam 3,95, öğrenci 2,15, öğretmen 2,40 lira ücret tarifesiyle yararlanılabilen metropol dışındaki ilçelere düzenlenen otobüs seferlerinde ise yeni ücret tarifesi "çift bilet" olarak belirlendi.

 

 

Haber Merkezi