“Verdiğini konuşsun”

En düşük sözleşmenin İzmir’de yapıldığını ve en düşük maaşı İZBAN’da İzmirli demir yolu çalışanlarının aldığını söyleyen Ervüz, “Kocaoğlu, bizim istediğimiz zam oranlarını konuşacağına, bize verdiği parayı konuşsun” dedi

  • Oluşturulma Tarihi : 20.12.2018 08:23
  • Güncelleme Tarihi : 20.12.2018 08:23
  • Kaynak : HABER MERKEZİ
“Verdiğini konuşsun” haberinin görseli

NURETTİN BAKİ-ÖZEL HABER
İzmir’de raylı sistemle toplu ulaşım hizmeti verilen İZBAN‘da, 10 Aralık’ta başlanan ve 11’inci güne giren grev sürdürülüyor. Her gün işe gider gibi Alsancak Garı’ndaki sendika temsilciğine giden, ailelerinin de desteklediği İZBAN çalışanları, grevde oldukları sürede maaşlarını alamayacak. Sendika tarafından da işçilere ödeme yapılmayacak. Önerilen yüzde 22’lik zammı kabul etmeyen Sendika, kendilerinin yüzde 34’te direttiklerini söyledi. Konuyla ilgili görüştüğümüz ve grevlerinden istedikleri zam oranlarını alamadıkları müddetçe asla vazgeçemeyeceklerini ifade eden Demir Yol-İş İzmir Şube Başkanı Hüseyin Ervüz, İstanbul, Bursa ve İzmir’de toplu iş sözleşmelerini karşılaştırdı. Ervüz, “Grevimiz devam edecek asla vazgeçmeyeceğiz. Bu grevimiz devam etmek zorunda. Arkadaşlarımızın evet dediği bir noktayı bulmadığı müddetçe herhangi bir şekilde bizim grevden dönmemiz diye bir şey söz konusu olamaz. Grevden dönmek demek toplu sözleşmeyi imzalamak demek, yine düşük bir ücretle çalışmaya devam demek” diye konuştu.



Başkan Kocaoğlu’nun geçtiğimiz günlerde “Sendika grevleri sadece İzmir’de yapıyor ve diğer şehirlerden benden daha fazla zam oranlarını mı aldılar” açıklamasını değerlendiren Ervüz, “İlk grevimizi 1995 yılında Türkiye’de Devlet Demir Yollarındaki 23 günlük grevle olmuştu. İkincisi ve üçüncüsünü evet, İzmir’de yaptık. Kocaoğlu önce verdiği parayı konuşsun. Çünkü Kocaoğlu’nun verdiği parayla en yakın sözleşme yaptığım masada imzaladığım yer arasında yaklaşık bin 500 TL civarında fark var. İstanbul ve Bursa’da da yine masada imzaladığımız toplu iş sözleşmeleri var. Aynı şekilde Devlet Demir yollarıyla sözleşme imzaladık. Bu masalarda en düşük sözleşme İzmir’de yapıldı. Tekniker İzmir İZBAN’da her şey dahil edilmiş vaziyette net maaşı 2 bin 714 TL. İstanbul ulaşımda bu 3 bin 650 TL, Bursa BURULAŞ’ta 3 bin 829 TL. TCDD’de çalışan teknikerin aldığı net maş ise 4 bin 143 TL. İZBAN’da çalışan teknisyen işverenin teklif ettiği yüzde 22’yi kabul ederse bahsettiğim 2 bin 714 TL’yi alacak yoksa daha bu rakamı bile almadı” ifadelerini kullandı.



“SENDİKANIN GÜCÜ YOK”
Ervüz, “Grev süresince grevde olan İZBAN personeli maaş alamayacak aynı zamanda Sendika da herhangi bir ücret ödemeyecek. Biz bu yola çıkarken baştan her türlü zorluğu açıkladık. Arkadaşlarımız da ‘Her gün mağdur olmaktansa bir defa mağdur oluruz’ dediler. Sendika’nın ücret verecek bir gücü zaten yok. Aziz Kocaoğlu diğer kurumlarına ne verdiğine dikkat etsin. Diğer kurumlarda 112 gün ikramiye veriyor. 112 gün ikramiyeyi bana da versin. Bize önerilen yüzde 22’lik zammın içinde yüzde 4-5 ikramiye var. Umarım diğer toplu ulaşımlarda bir grev söz konusu olmaz biz bunu istemeyiz. Her yerde patron Aziz Kocaoğlu Metro’da tek başına patron, İZBAN’da yarı patron. Yüzde 34 bizim hesaplarımıza göre kabul edebileceğimiz nokta, işverenin en yüksek maaşı alanı değil en düşük ücreti alan personeli göz önünde bulundurması gerekiyor” şeklinde konuştu.
“DAVAMIZ VAR”
 “Sendika olarak herhangi bir şekilde arkadaşlarımızın haklarını ve taleplerini almadan geri adım atmayacağız” diyen İZBAN’da 7 yıldır çalışan İşyeri Temsilcisi Tekniker Berkant Arda ise grevin, taşeron ve emekli makinistlerle kırılmaya çalışıldığını bunun da yolcuların hayatını riske attığını söyledi. Arda, “Sendikalı 342 arkadaşımızın tamamı greve katıldı grev kırıcılığı yapan sendikalı arkadaşımız yok. Burada görev kırıcılığı yapan taşeron makinistler var, bunlarla ilgili de bugün davamız var. Bu taşeron ve emekli makinistler günde 10-11 saat hiç insancıl olmayan standartlarda çalışıyorlar. Ne kadar devam edeceklerini bilmiyoruz ama çok riskli bir iş yaptıklarının farkında değiller. Çünkü şu an yeterli sayıda personel yok, trenlerin bakımının nasıl yapıldığı ise muamma. Bugünkü davada buna tedbir konulmasını isteyeceğiz, aksi takdirde bir seferde 2-3 bin kişinin yolculuk yaptığı trenler yolcuların hayatını tehlikeye atıyor.  Zaten gündemimizde son zamanlarda yaşanan demir yolu kazaları varken bu konunun bu kadar hafife alınacak, boş verilecek bir konu olmadığını söylemek istiyorum” diye konuştu.
TARTIŞMA YARATMIŞTI
Öte yandan maaşları tartışma yaratan grevdeki İZBAN çalışanları, maaş bordrolarını Alsancak Garı’nın girişine astı.  Çalışanların astıkları bordroların göre aldıkları maaşları ise şu şekilde; Makinist: 3 bin 435 TL, Trafik kontrol merkezi: 3 bin 435 TL, Tekniker: 3 bin 395 TL, Teknisyen: 3 bin 220 TL, İstasyon operatörü: 3 bin 119 TL, Veznedar-Gişeci: 3 bin 65 TL, Ofis personeli: 3 bin 14 TL