Sayfa Yükleniyor...
SOCAR Türkiye Başkanı Kenan Yavuz, Deniz Ticaret Odası meclisine konuk oldu. Yavuz, Aliağa'daki lojistik yatırımların tamamlanmasıyla birlikte İzmir'in gömlek değiştireceğini söyledi
ÖZKAN PEKÇALIŞKAN
Deniz Ticaret Odası İzmir Şubesi Ekim ayı meclis toplantısı gerçekleştirildi. Toplantıya konuk olarak SOCAR Türkiye Başkanı ve PETKİM Yönetim Kurulu Üyesi Kenan Yavuz katıldı. Türkiye'nin 3'üncü, bölgenin en büyük limanı PETİM ve Ege'nin lojistik potansiyeli gibi konularda bir sunum gerçekleştirdi. PETKİM'in yatırımlarıyla ilgili bilgiler veren SOCAR Başkanı Kenan Yavuz, yatırımların tamamlanmasıyla Türkiye ve İzmir'in kalkınmasında önemli adımlar atılacağını söyledi. Yatırımlarla ilgili Yavuz, "Gerçekleşecek petro kimya yatırımlarıyla Türkiye'nin şah damarında önemli değişim sağlayacak, ithalatı azaltacak çalışmaları sürdürüyoruz. Bu alanda yatırımlarla ilerlemek için çalışıyoruz. Yaklaşık 6 milyon dolarlık yatırımınız devam ediyor" diye konuştu.
TÜM LİMANLARA İHTİYAÇ VAR
Yavuz, Alsancak Limanı'yla ilgili de görüşlerini açıklayarak şunları kaydetti: "Ben Alsancak Limanı'nın kapatılmasını değil, konteynerin son bulması gerektiğini söylüyorum. Bunu bir İzmir şapkasıyla savunmuştum. Farklı ortamlarda, bilimsel ortamlarda hangi fonksiyonun uygun olması gerektiği belirlenir. Eğer konteyner limanı olması kararı çıkarsa biz de o karara saygı duymak mecburiyetindeyiz. Zaten projeleri bir biriyle yarıştırmamak lazım. Projeler birbirlerini tamamlayıcıdır. İzmir'in potansiyeli artıyor; ilerleyen yıllarda tüm limanlara ihtiyacımız olacak. İzmir'in ekonomik kalkınmasında en etkili olan neyse onun olması gerekir.
ALİAĞA, TÜRKİYENİN GÖZ BEBEĞİ
Yavuz, PETKİM Limanı'nın dışında doğal limanların da kullanılmasıyla ilgili çalışmaların sürdüğüne değinerek, Aliağa sanayi alanında Türkiye'nin göz bebeğidir. Aliağa Organize Sanayi Bölgesi, Türkiye'nin en büyük sanayi bölgesidir. Böyle bakıldığında göz kamaştıran bir yapıya dönüşüyor. Aliağa'nın bugünkü konumu dünya ligine çıkacak bir bölge olacak. İzmir bu projelerin tamamlanmasıyla gömlek değiştirecek ve bir üst sınıfa geçecek. Sadece İstanbul'la değil Avrupa'nın diğer şehirleriyle de rekabet edecek bir hale geçecek" şeklinde konuştu.
LOJİSTİK, EN BÜYÜK GÜCÜMÜZ
Türkiye'nin son dönemde gerçekleştirdiği en önemli projenin ulaşım faaliyetlerinde gerçekleştirilen alt yapı çalışmaları olduğunu belirten Yavuz, "İzmir'in son yıllarda gerçekleştirdiği en büyük yatırım alt yapı devrimlerdir. Son yıllarda kara, deniz, hava ve demir yollarında çok önemli adımlar attı. Lojistik merkez olma yolunda çok önemli yatırımlar gerçekleşti. İzmir'de yapılacak çalışmalar Türkiye'nin dünyadaki rekabet gücüne önemli katkı sağlayacak. Elimizdeki en büyük güç, konumumuzdan kaynaklanan lojistik güçtür. İzmir bu lojistik güçte en önemli önemli merkezi olacaktır. İzmir hem Türkiye'nin hem Doğu Akdeniz'in en önemli merkezleri olma yolunda ilerliyor" ifadelerini kullandı.
ARA İŞ GÜCÜNE DAHA ÇOK İHTİYAÇ VAR
Daha önce bir medya organında 'üniversitelilerin CV'lerini yırtıp atıyorum' şeklindeki sözlerini nedeniyle eleştirilen Yavuz, "Ben mesleki eğitimin önemini vurgulamak istiyorum. Türkiye'de özellikle meslek liselerine karşı bir kat sayı engeli olmuştu. O dönemden kalma bir travma yaşıyoruz. Ailelerimiz bu çocuktan bir şey olmaz, meslek lisesine gitsin diyor. Bu tramvayı atlatmamız lazım. Bizim yatırımlarımızda 10 bin çalışanımız var. Bunların yaklaşık bin tanesi üniversite mezunu. Diğerleri ara iş gücü. Demek ki nitelikli ara iş gücüne daha fazla ihtiyacımız var. Bir üniversite mezunu gelse, ben kaynak bölümünde çalışmak istiyorum' dese ben o işi ona vermem. Bu adam yarın ben bu işi yapmak için mi bu okulu okudum diyecek çünkü" diye konuştu.
DÜNYANIN EN STRATEJİK BÖLGESİNDEYİZ
DTO İzmir Şube Başkanı Yusuf Öztürk ise çağdaş olan limanların ayakta kalacağını o nedenle limanlar konusunda bugünün değil, 2030'ların düşünülmesi gerektiğin vurguladı. Lojistik projelerle ilgili konuşan Öztürk, "Türkiye, coğrafi konumu ve boğazları ile enerji ve taşımacılık açısından dünyanın en stratejik bölgesinde yer alıyor. Geleceğini lojistik maliyetleri azaltmakta gören Çin, tarihi İpekyolu güzergahını demiryolu yatırımlarıyla ve bu hatta yer alan limanlarla canlandırmayı hedefliyor. 21. Yüzyılın İpekyolu'nda en önemli halka İzmir. Demiryolu ve karayolu bağlantıları ile İzmir'in doğal lojistik merkez konumu öne çıkacak. İşte bölgemizin en büyük limanı Petkim, İzmir'in bu hedefine ulaşmasında en büyük yatırım özelliğini taşıyor" dedi.
Haber Merkezi