Yeni İpekyolu’nun çıkış noktası olacak

İMEAK Deniz Ticaret Odası Yönetim Kurulu Başkanı Tamer Kıran ve yönetim kurulu üyeleri, İzmir’e yaptıkları ziyarette, Aliağa’da, İzmir’de ve Kuşadası’ndaki toplantılarda üyelerle bir araya geldi.


  • Oluşturulma Tarihi : 04.02.2019 12:01
  • Güncelleme Tarihi : 04.02.2019 12:01
  • Kaynak : HABER MERKEZİ
Yeni İpekyolu’nun çıkış noktası olacak

İMEAK Deniz Ticaret Odası (DTO) Yönetim Kurulu Başkanı Tamer Kıran ve yönetim kurulu üyeleri, İzmir’e yaptıkları ziyarette, Aliağa’da, İzmir’de ve Kuşadası’ndaki toplantılarda üyelerle bir araya geldi. Denizcilerin sorunlarını ve taleplerini dinleyen Kıran ve yönetim kurulu üyeleri, Arkas Holding Yönetim Kurulu Başkanı Lucien Arkas’ı ziyaret ettiler ve bölgedeki limanları gezdi. Swissotel Büyük Efes’te düzenlenen İzmir üye toplantısında İzmir ve Çeşme’deki; Kuşadası’nda düzenlenen toplantıda ise Seferihisar, Menderes, Kuşadası ve Didim’deki üyelerle buluşan Kıran, Ege Bölgesi denizciliği ile ilgili çeşitli konularda müjde verdi. Türkiye’nin gündeminde denizciliğin ön planda yer almadığına dikkat çeken Kıran, “Denizciliği anlatmak ve sektörün sorunlarını çözmek için gece gündüz çalışıyoruz” dedi. Kuzey Ege Çandarlı Limanı’nın, devletin planlamasında Çin’in başlattığı Bir Kuşak Bir Yol Projesi’nin demiryolu ayağının denize çıkış noktası olarak yer aldığını vurgulayan Kıran, “Burada liman projesi mutlaka bir şekilde yapılacaktır. Oda olarak bu projenin en optimum hangi şekilde yapılması gerektiğini bulup onun için çalışmalıyız” diye konuştu.
İZMİR LİMANI
İMEAK DTO İzmir Şubesi Yönetim Kurulu Başkanı Yusuf Öztürk ise üye buluşmasında Ege Bölgesi denizciliği ile ilgili detaylı bir sunum yaptı. İstanbul’un obez büyüdüğünü, Marmara Bölgesi’nin bu hızlı büyümeyi kaldıramadığını belirten Öztürk, “İzmir ve bölgesi yatırımcılar için eşi bulunmaz bir yer oldu. Kentimiz hem tarihi hem modern İpekyolu’nun üzerinde bulunuyor. İzmir Limanı çok özel bir liman. Limanda yatırımlarının devam etmesi çok önem arz ediyor. 1.5 milyon TEU kapasiteli liman, küçük yatırımlarla 2.5 milyon TEU kapasiteye ulaşabilir. Küçük düzenlemelerle trafik sorunu çözülebilir. Kuzey Ege Çandarlı Limanı, konteyner limanın yanı sıra gemi tedarik, depolama, soğuk hava depoları, gemi inşa bölgesi olarak planlanmalı ve mutlaka Yeni İpekyolu Projesi’nde yer almalıdır” dedi. HABER MERKEZİ

Haber Merkezi