24 Haziran 2026, Çarşamba 12:26
30°C İzmir

Yılın otomobili seçildi! Türkiye’de Yılın Otomobili 2026 yarışmasının kazananı hangi araç oldu?

OGD tarafından düzenlenen “Türkiye’de Yılın Otomobili 2026” yarışmasında Renault Clio birincilik ödülünün sahibi oldu. BMW iX3 ikinci sırada yer alırken, yerli model Togg T10F ise yarışmayı üçüncü sırada tamamladı.

Yılın otomobili seçildi! Türkiye’de Yılın Otomobili 2026 yarışmasının kazananı hangi araç oldu? haberinin görseli
3 dk okuma süresi

Otomotiv Gazetecileri Derneği (OGD) tarafından düzenlenen “Türkiye'de Yılın Otomobili 2026” yarışmasında zirvenin sahibi Renault Clio oldu.

OGD'nin açıkladığı sonuçlara göre, bu yıl 11'incisi gerçekleştirilen organizasyonun kazananları İstanbul'da düzenlenen ödül töreninde duyuruldu. Yarışmada 67 otomotiv gazetecisi jüri üyesi olarak oy kullandı.

33 MODEL YARIŞTI

İlk değerlendirme aşamasında, Şubat 2025 ile Şubat 2026 tarihleri arasında Türkiye pazarında satışa sunulan 33 farklı model incelendi. Yapılan oylama sonucunda BMW iX3, BYD Sealion 7, Citroen C5 Aircross, Hyundai Inster, Mercedes-Benz CLA, Renault Clio ve Togg T10F finale kalmaya hak kazandı.

clio

- REKLAM -

RENAULT CLİO BİRİNCİLİK KOLTUĞUNDA

Final etabında araçlar; tasarım, sürüş performansı, ergonomi, yakıt tüketimi, emisyon oranları, güvenlik donanımları, ekipman seviyesi ve fiyat-performans dengesi gibi kriterler doğrultusunda test edildi. Değerlendirme sonunda 3 bin 360 puan elde eden Renault Clio, “Türkiye'de Yılın Otomobili” ödülünün sahibi oldu. BMW iX3 ikinci sırayı alırken, Togg T10F üçüncü olarak yarışmayı tamamladı.

ÖDÜLLER SAHİPLERİNİ BULDU

Öte yandan “Yılın Basın Lansmanı” ödülü, EV Tech Day İzmit Fabrika etkinliğiyle Hyundai'ye verildi. BMW iX3 ise “Yılın Tasarımı”, “Yılın İnovatif Projesi” ve “Yılın Premium Otomobili” kategorilerinde ödül kazandı. Bu yıl ilk kez verilen “Jüri Özel Ödülü” ise Türkiye Otomobil Sporları Federasyonu Başkanı Eren Üçlertoprağı'na takdim edildi.

"MARKALAR İÇİN MOTİVASYON KAYNAĞI"

Ödül töreninde konuşma yapan OGD Yönetim Kurulu Başkanı Murat Öztürk, yarışmanın sektöre sağladığı katkılara vurgu yaparak, organizasyonun 11 yıldır düzenlendiğini ve her geçen yıl daha da güçlendiğini ifade etti.

Rekabetin giderek arttığını dile getiren Öztürk, açıklamasının devamında şu ifadeleri kullandı:

- REKLAM -

"Sektör için gerçekten önemli, özel ve güzel bir yarışma. Rekabet her geçen yıl daha da artıyor. Bu yıl özellikle elektrikli modeller ağırlıktaydı. Diğer yandan 'Türkiye'de Yılın Otomobili' yarışmamız, markalar için de büyük bir motivasyon kaynağı haline geldi. Pek çok markanın bu süreci yurt dışı merkezlerinden de yakından takip ettiğini biliyoruz. Bu yıl finale kalan 7 modelin her biri kendi segmentinde gerçekten zorlu birer rakipti, aralarından birini seçmek hiç kolay olmadı"

MAİS A.Ş. Genel Müdür Yardımcısı Levent Timur da Renault Clio'nun, OGD üyelerinin oylarıyla ikinci kez "Türkiye'de Yılın Otomobili" seçilmesinden büyük gurur duyduklarını ifade etti.

Kaynak: HABER MERKEZİ

0 Yorum

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu siz yapın!

Bir Yorum Bırakın

E-posta adresiniz yayımlanmayacaktır. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir.