- Gündem
- 13.06.2025 00:09
EİB Koordinatör Başkanı Jak Eskinazi, “Birlik olarak Uzak Doğu pazarındaki konumumuzu güçlendirmek için bu coğrafyaya yönelik çalışmalar yapıyoruz” ifadelerini kullandı
Ege İhracatçı Birlikleri (EİB) Koordinatör Başkanı Jak Eskinazi, İzmir Enternasyonal Fuarı ve fuarın Uzak Doğu açılımıyla alakalı konuştu. Eskinazi, dünya genelinde sermayenin yönünü doğuya çevirdiği belirterek “Çin, Japonya, Hindistan, Güney Kore dünya ekonomisinden aldıkları payı her geçen gün arttırırken, diğer Uzak Doğu ülkelerinin ekonomilerinde de sürekli bir gelişim yaşanıyor. Dünya nüfusunun yüzde 45’ine ev sahipliği yapan bu coğrafyadaki Çin Halk Cumhuriyeti’nin İzmir Enternasyonal Fuarı’nda Partner Ülke olması, Hindistan’ın ise Odak Ülke olarak yer alması İzmir ve Türk iş insanları için bu iki ülke ile ticari bağlantıların kurulması açısından hayati öneme sahip. Dünya genelindeki bu değişimi takip edip, doğru okuyan ve ona göre adımlar atan İZFAŞ Fuarcılık A.Ş.’ye Egeli ihracatçılar adına tebrik ve teşekkürlerimi sunuyorum” ifadelerini kullandı.
KONUMU GÜÇLENDİRECEKLER
Eskinazi, “Ege İhracatçı Birlikleri olarak son yıllarda Uzak doğu pazarındaki konumumuzu güçlendirmek için tüm ihracatçı sektörlerimizle bu coğrafyaya yönelik çalışmalar yapıyoruz. Çin’in Xiamen şehrinde düzenlenen ve son yıllarda sektöründe dünyanın en büyüğü haline gelen Xiamen Doğaltaş ve Teknolojileri Fuarı’na uzun yıllardır Türkiye Milli Katılım Organizasyonu’nu Ege Maden İhracatçıları Birliğimiz üstleniyor. Xiamen Fuarı’nın kazanımları sayesinde Çin, doğal taş ihracatımızda lider ülke konumunda yer alıyor. Japonya’da düzenlenen ve Uzak doğu ülkelerinin en büyük gıda fuarı olan FOODEX Fuarı’na 22 yıldır Türkiye Milli Katılım Organizasyonu gerçekleştiriyoruz. Türk gıda ürünlerinin Uzak Doğu pazarındaki pazar payını arttırmak için yürüttüğümüz Turquality Projemiz 2016 yılında Japonya’da start aldı. 2017 yılında projemize Güney Kore eklendi. Projemizin Çin Halk Cumhuriyeti ile devamı için Ticaret Bakanlığına başvuruda bulunduk. Turquality Projemiz ile Japonya ve Güney Kore’de Türk gıda ürünlerinden, Uzakdoğu insanının damak tadına göre menüler hazırladığımız tadım etkinleri, Japonya ve Güney Kore’de sosyal medyada Türk gıda ürünlerinin tanıtımları, Japonya ve Kore dillerinde web siteleri ve birçok tanıtım etkinliği gerçekleştirdik. Bu tanıtım etkinlikleri sonucunda Türkiye’den Japonya ve Güney Kore’ye gıda ürünleri ihracatında büyük artışlar sağladık” şeklinde konuştu.
ÇOK İSABETLİ OLDU
Eskinazi, İEF’in partner ülke tercihi hakkında da, “Ege İhracatçı Birlikleri olarak, 2019 yılını Çin Yılı ilan etmişken, bu yılki İEF’te Çin Halk Cumhuriyeti’nin ‘Partner Ülke’ olması İzmir’in elindeki kaynakların doğru kullanılması adına çok isabetli oldu. Türkiye – Çin arasında 23 milyar dolarlık ticaret hacmi olmakla birlikte, Çin en fazla dış ticaret açığı verdiğimiz ülkelerin başında geliyor. Çin ile ticareti sadece almak şeklinde değil, Çin’e satış yapmak şeklinde de programlamamız gerekiyor. Bu yılki İEF’de Çin’in Partner Ülke olmasının Türkiye’den Çin’e ihracatımızın artmasına katkı sağlayacağına inanıyorum. İEF kapsamında Çin’den gelecek Alım Heyetleri ile Türk iş insanları arasında verimli ikili görüşmelerin ihracat bağlantılarına dönüşmesi en büyük beklentimiz” diye konuştu.
OTURUM ORGANİZE EDİLECEK
Özel bir oturum organize edileceğini söyleyen Eskinazi, son olarak şu ifadeleri kullandı: “İzmir Enternasyonel Fuarı’nda bu yıl Çin’in Partner ülke olmasından dolayı özel nitelikli alım heyeti, iş forumunda birliklerimizin başkanlarını katılacağı bir oturum organize edeceğiz.
13-14 Kasım 2019 tarihlerinde İzmir’de bu yıl üçüncüsü düzenlenecek olan Ege Ekonomik Forum’da en önemli oturumlardan birisi de ‘Bir Kuşak Bir Yol Projesi’nde İzmir Nasıl Konumlanacak’ başlığı olacak. Bu oturumda Türkiye – Çin arasındaki ticaretin artması için görüşler masaya yatırılacak. Bugün gelinlikten mermere, gıdadan konfeksiyona, ayakkabıdan organik ürünler sektörlerinde onlarca fuara ev sahipliği yapan İzmir, Türkiye’nin en modern fuar merkezlerinden fuarizmir ile Türk ekonomisinin ürettiklerinin alıcısıyla buluşmasında köprü görevini başarıyla üstleniyor. İEF ve diğer başarılı fuarları organize eden İZFAŞ Fuarcılık A.Ş.’yi tebrik ediyor, İzmir Kentimizin ‘Fuarlar Şehri’ hedefine ulaşmasını diliyorum.”