İçişleri Bakanlığı, Adana’nın Yüreğir ilçesi Belediye Başkanı Ali Demirçalı’nın görevden uzaklaştırıldığını duyurdu. Bakanlık açıklamasında, Demirçalı’nın “rüşvet vermek” suçundan yargılandığı davada 5 yıl 3 ay0 gün hapis cezasına çarptırıldığı belirtilerek, Anayasa ve Belediye Kanunu hükümleri gereğince geçici bir tedbir olarak görevden alındığı ifade edildi.
Bakanlığın sosyal medya hesabından yapılan açıklamada, "Yüreğir Belediye Başkanı Ali Demirçalı, hakkında, 'Rüşvet vermek' suçu nedeniyle yürütülen soruşturma sonucunda, Adana0'uncu Ağır Ceza Mahkemesi'nin 3 Nisan 2026 tarih ve E:2024/17 sorgu sayılı kararı ile 5 yıl 3 ay0 gün hapis cezası verilmesi üzerine, Anayasa'nın27'nci maddesi ile 5393 sayılı Belediye Kanunu'nun 47'nci maddesi uyarınca geçici bir tedbir olarak İçişleri Bakanlığı'nca görevden uzaklaştırılmıştır" denildi.