İZMIR

Çiğli'de 19 Mayıs Ceylan Ertem konseri ile kutlandı

Çiğli Belediyesi, 19 Mayıs Atatürk'ü Anma Gençlik ve Spor Bayramı'nı Ceylan Ertem konseri ile kutladı

Çiğli Belediyesi'nin organize ettiği9 Mayıs Atatürk'ü Anma Gençlik ve Spor Bayramı kutlamaları Cumhuriyet ve Demokrasi Parkı önünde gerçekleştirilen Gençlik Yürüyüşü ile başladı. Yürüyüşe Çiğli Belediye Başkanı Utku Gümrükçü, Karşıyaka Belediye Başkanı Cemil Tugay, CHP Yüksek Disiplin Kurulu Üyesi Ebru Okay, Kuzey Makedonya İçişleri Bakanlığı Temsilcileri, Çiğli ile kardeş belediye olan Makedonya Çaşka Belediye Başkanı Goran Stoyanovski ve meclis üyelerinin yanı sıra vatandaşlar yoğun ilgi gösterdi. Yürüyüşün tamamlandığı noktada alternatif rock müziğinin sevilen isimlerinden Ceylan Ertem sahne aldı.

Gümrükçü’den gençlere Nutuk Ve İstiklal Marş’lı çağrı

Çiğli Belediye Başkanı Utku Gümrükçü, “Tüm ulusumuzun9 Mayıs Atatürk’ü Anma Gençlik ve Spor Bayramı kutlu olsun. Bu toprakları bizlere vatan kılan Atatürk ve Milli Mücadele kahramanlarımızı bir kez daha saygı ve minnetle anıyorum. Nutuk şöyle başlıyor;919, Mayıs’ın9’u Samsun’a çıktım, genel durum ve görünüş diyerek, Mustafa Kemal Atatürk sayfalarca vapuru, mücadelesini, kavgasını, yoldaşlarını, Kurtuluş Savaşı’nı nasıl örgütlediğini, meclisi, devrimleri, Cumhuriyeti, ona karşı çıkanları, ona karşı çıkanları nasıl ekarte ederek Cumhuriyeti nasıl yücelttiğini anlatıyor. Sonra ise Nutuk’u ‘Ey Türk Gençliği’ diyerek bitiriyor ve orada size bir görev veriyor; ‘Ey Türk gençliği! Birinci vazifen; Türk istiklalini, Türk Cumhuriyetini ilelebet muhafaza ve müdafaa etmektir’ diyor. Bugün bizlere düşen görev00 yıl önce Mustafa Kemal’in kurup milletimize emanet ettiği Cumhuriyeti korkmadan ve yılmadan mücadele ederek ilelebet yaşatmaktır. Bir eksiğimiz kaldı946’da çok partili döneme geçtik, demokrasiye geçtik dediler ama 60 yıldır biz demokrasiye hasretiz ve00 yıl sonra diğer Kemal’de diyor ki ‘ Ey Gençler Cumhuriyetimizi ve istiklalimizi savaşla ve kanla kurtardık. Demokrasimizi çok seslilikle, gençlere inanarak ve güvenerek, sandık yoluyla yeniden inşa edeceğiz. Hep beraber oyumuzu kullanacağız ve değişimi Türkiye’de talep edeceğiz” diye konuştu.

Cemil Tugay: “Her şey çok güzel olacak”

Törende söz alan Karşıyaka Belediye Başkanı Cemil Tugay, “Çiğlilerin bayraklarla gelincik tarlasına çevirdiği çok güzel bir gece yaşadık. Gençlerimiz enerjisiyle geleceğe dair umutlarımızı yeşertti. Bu yıl9 Mayıs kutlamalarına Çiğli’den başladım. Utku Başkanımıza böyle güzel bir tablo oluşturduğu için çok teşekkür ediyorum. Türkiye’mizde her şey çok güzel olacak” dedi.

Stoyanovski: “Atatürk’ü kalbimizde yaşatacağız”

Kutlamalara misafir olarak katılan Çaşka Belediye Başkanı Goran Stoyanovski, Atatürk’ün yalnızca Türkiye için değil tüm dünya için önemli bir değer olduğuna vurgu yaparak “Kendi adıma9 Mayıs Atatürk’ü Anma Gençlik ve Spor Bayramını canı gönülden kutluyorum. Dünyadaki tüm mazlum milletlere ilham kaynağı olan Mustafa Kemal Atatürk’ü daima kalbimize yaşatacağız” ifadelerini kullandı. HABER MERKEZİ