Advertisement

İEÜ Rektörü Abacıoğlu’ndan Z Kuşağı analizi: Biz onların dijital dünyasında misafiriz

İEÜ Rektörü Prof. Dr. Yusuf Hakan Abacıoğlu, Z Kuşağı’nın farklı öğrenme biçimlerine dikkat çekerek üniversitelerin bu dönüşüme uyum sağlaması gerektiğini, sanayi iş birliğinin ise eğitimde gerçek katma değer için şart olduğunu söyledi

  • Oluşturulma Tarihi : 29.09.2025 19:35
  • Güncelleme Tarihi : 29.09.2025 19:35
  • Kaynak : HABER MERKEZİ
İEÜ Rektörü Abacıoğlu’ndan Z Kuşağı analizi: Biz onların dijital dünyasında misafiriz haberinin görseli

KEMAL ÖZKURT / Ege Bölgesi Sanayi Odası (EBSO) Eylül ayı Olağan Meclis Toplantısı İzmir Ticaret Odası (İZTO) Meclis Salonu’nda gerçekleştirildi. Meclise İzmir Ekonomi Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Yusuf Hakan Abacıoğlu misafir olarak katıldı. Abacıoğlu,  üniversitenin yeni yatırımlarını ve başarılarının yanı sıra, gençliğinin eğitime ve hayata bakışı hakkında da değerlendirmelerde bulundu. Öğrencileriyle yaptığı bir diyaloğu da paylaşan Abacıoğlu, “Onlara ‘bizi nasıl görüyorsunuz’ diye sordum. Bir öğrenci ‘bizim dijital dünyamızda misafirsiniz’ cevabını verdi. Bu aslında yeni neslin bakış açısını özetleyen çok çarpıcı bir yanıt” diye konuştu. Abacıoğlu, Z Kuşağı’nın farklılıklarını doğru analiz edip eğitime entegre etmenin üniversitelerin önümüzdeki dönemdeki en büyük sınavlarından biri olacağını da sözlerine ekledi.

MATEMATİKTE ORTALAMA DÜŞÜYOR

Z Kuşağı’nın eğitim hayatında bazı temel alanlarda zorlandığını dile getiren Abacıoğlu, “Öğrencilerimizde özellikle matematikte zorlanma görüyoruz. Ortalama bir düşüş var gibi duruyor. Bunun nedenini tam olarak bilmiyoruz, bu neslin özelliği olabilir. Biz farklı yöntemler deneyerek bu alandaki açığı kapatmaya çalışıyoruz” dedi. Abacıoğlu, yeni neslin öğrenme biçimlerinin değiştiğini, üniversitelerin de buna uygun modeller geliştirmek zorunda olduğunu vurguladı.

KİTAP OKUMAK AZALIYOR, HIZLI İLETİŞİM ÖNE ÇIKIYOR

Gençlerin günlük yaşam alışkanlıklarının da geçmişten farklılaştığını belirten Rektör, “Kitap okuma alışkanlığı gözle görülür şekilde azalıyor. Sosyal medya üzerinden kurulan iletişim ise giderek artıyor. Bu iletişim biçimi spontane olmayı gerektiriyor, anlık tepki vermeyi ön plana çıkarıyor. Yabancıyla yüz yüze konuşmak bile onlar için neredeyse inovatif bir davranış olarak görülüyor. Çünkü herkes ekran başında, herkes dijital dünyada” değerlendirmesinde bulundu.

ÜNİVERSİTELERİN YENİ SINAVI

Z Kuşağı’nın eğitim ve iş hayatına katılım süreçlerinin tüm dünyada tartışıldığını hatırlatan Abacıoğlu, özellikle ABD’de “dört yıllık üniversite eğitiminin diplomanın kazandırdıklarıyla kıyaslandığında maliyete değer mi” sorusunun öne çıktığını söyledi. Gençlerin sertifika programlarına ve kısa vadeli mesleki eğitimlere daha fazla yöneldiğine dikkat çekti. Abacıoğlu, “Microsoft, Google gibi şirketlerin sağladığı sertifikaların iş bulmada daha belirleyici olması, geleneksel üniversite algısını da dönüştürüyor. Bu nedenle bizim üniversite olarak gençlerin ihtiyaçlarına uygun, esnek ve uygulamaya dönük eğitim modelleri geliştirmemiz şart” dedi.

“KAPASİTEYİ ARTIRMAK SANAYİNİN ELİNDE”

Konuşmasının sonunda sanayi dünyasına bir kez daha seslenen Abacıoğlu, “Biz araştırma altyapımızı, akademik kapasitemizi ve öğrenci potansiyelimizi geliştirmek için çalışıyoruz. Ancak iş birliğinin büyümesi için tek başına üniversitenin çabası yeterli değil. Proje geliştirmek, teşviklerden yararlanmak ve gerçek katma değer yaratmak için sanayinin daha güçlü bir şekilde sürece dahil olması gerekiyor. Kapılarımız açık, biz hazırız. Bundan sonrası iş dünyasının talebine bağlı” diye konuştu. 

 

Kaynak : HABER MERKEZİ