İzmir'de marketten satın aldığı koli maden suyunun etiket (raf) ile kasa fiyatı arasındaki5 liralık farkın ödenmesi için tüketici hakem heyetine başvuran avukat Ege Görkem Ertürk, heyetin kararına rağmen para iadesi yapmayan market hakkında icra takibi başlattı.
TALEBİ REDDEDİLEDİ
Bornova ilçesinde yaşayan Ertürk, nisan ayında bir zincir market şubesinden koli maden suyu almak istedi. Raf fiyatı00 lira olan ürüne kasada15 lira olduğunu öğrenen Ertürk, market görevlisine 6502 Sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun'u hatırlatarak, bu tür durumlarda raf fiyatının geçerli olacağını söyledi. Ertürk, ürünü00 liradan satın alma talebi reddedilince ödeme fişiyle ilçedeki tüketici hakem heyetine başvurdu. Heyet yaptığı inceleme sonucunda mevzuat gereği tüketici lehine olan fiyatın geçerli olduğuna hükmetti.
Heyet, kararında şu değerlendirmede bulundu:
"Tüketici talebinin 6502 Sayılı Kanunun 54-2 maddesi 'etiket, tarife ve fiyat listelerinde belirtilen fiyat ile kasa fiyatı arasında fark olması durumunda tüketici lehine olan fiyat uygulanır' hükmü kapsamında olduğu anlaşıldığından, tüketici talebinin kabulü doğrultusunda karar verilmesi gerektiği değerlendirilmiştir."
İCRA TAKİBİ BAŞLATTI
Ertürk, haziran ayındaki karara rağmen fiyat farkının ödenmemesi üzerine alacağın tahsili için icra takibi başlattı. Ertürk, fiyat farkını öğrendiğinde kasiyerin kendisine etiketi değiştirmeyi unuttuğunu, personeli de mağdur etmemek adına ürünü satın aldığını söyledi.
Kanun hükmü gereğince haklı bulunduğunu kaydeden Ertürk, "Her il ve ilçede faaliyet gösteren bu zincir marketin kurumsal e-mail (elektronik posta) hesabına 2 kez mail yollayarak tüketici hakem heyeti kararıyla birlikte5 liranın iadesini istedim. İkisinde de muhatap bulamadım, cevap alamadım. Bunun üzerine bu kararı icraya koydum. Şu an süreç icra takibi aşamasında" ifadelerine yer verdi.
HAKSIZLIĞA KARŞI MÜCADELE
Ertürk, amacının haksızlığa dikkati çekmek olduğunu vurgulayarak, "Benim5 liraya bir ihtiyacım yok.5 lira komik bir rakam olarak kalıyor. Fakat kimse hakkını aramıyor. Ben kanun gereği hakkım olanı korumak amaçlı ve oradaki çalışanların lakayıt, umursamaz, 'ben cebimden5 lira vereyim, büyütmeyin' tarzındaki yaklaşımına sinirlendiğim için tüketici hakem heyeti yoluna gittim. Tüketici Hakem Heyetine e-Devlet üzerinden başvurmak tamamen ücretsiz ve çok kolay, her şey dijital. Herhangi bir adliyeye gitmelerine ya da yazılı bir form doldurmalarına gerek yok. Herkes hakkını arasın, kanun bilsin" dedi.