İzmir'de eğitim krizi büyüyor: Veli-Der’den proje okullarındaki öğretmen atamalarına tepki

Veli-Der İzmir Şube Başkanı Necati Kalafat, İzmir'deki proje okullarında öğretmenlerin görev sürelerinin uzatılmaması nedeniyle eğitimde ciddi bir boşluk oluştuğunu belirtti. Kalafat, öğretmen değişimlerinin durdurulmasını ve sürecin şeffaflıkla yeniden değerlendirilmesini talep etti


  • Oluşturulma Tarihi : 12.04.2025 15:02
  • Güncelleme Tarihi : 12.04.2025 15:02
  • Kaynak : MERVE AĞRIÇ
İzmir'de eğitim krizi büyüyor: Veli-Der’den proje okullarındaki öğretmen atamalarına tepki

Öğrenci Veli Derneği (Veli-Der) İzmir Şubesi tarafından, İzmir'deki eğitim sisteminde önemli bir sıkıntı yaşandığına dair bir basın açıklaması yapıldı. Veli-Der İzmir Şube Başkanı Necati Kalafat, İzmir'deki proje okullarında öğretmenlerin görev sürelerinin uzatılmaması nedeniyle ciddi bir eğitim boşluğu oluştuğunu belirtti. Kalafat, özellikle İzmir Atatürk Lisesi'nde 50’den fazla öğretmenin görev sürelerinin uzatılmamasının, eğitimde ciddi bir kesintiye yol açtığını ifade etti. Kalafat, bu durumun öğrencilerin akademik ve psikolojik gelişimlerini olumsuz etkileyeceğini vurguladı ve öğretmen atamalarıyla ilgili mevcut yönetmelikteki keyfiyetin, siyasal iktidar tarafından kendi kadrolarının istihdamına yönelik bir araç olarak kullanılması endişesini dile getirdi. Veli-Der, proje okullarındaki öğretmen değişimlerinin durdurulmasını ve eğitim sürecinin şeffaflık içinde yeniden değerlendirilmesini talep etti.

KIYIM GERÇEKLEŞTİRİLDİ 

Ciddi bir eğitim boşluğunun olduğunu vurgulayan Kalafat, “İzmir'de başta Atatürk lisesi olmak üzere birçok proje okulunda öğretmenlerin görev süreleri uzatılmayarak ciddi bir eğitim öğretim boşluğu oluşturulmuştur. İzmir Atatürk Lisesi'nde elliden fazla öğretmenin bir gecede görev süreleri uzatılmayarak bir kıyım gerçekleştirilmiştir İzmir'deki birçok proje okulunda benzer sıkıntılar yaşanmaktadır. Görev süreleri uzatılmayan öğretmen arkadaşlarımızın okulların en nitelikli aydınlık bilimden yana öğretmenler olması bizlerde soru işaretleri oluşturmuştur. Ülkemizin içinde bulunduğu siyasal konjektörde baskının gericileşmenin bu kadar açık hissedildiği bir zamanda tarihleriyle İzmir'in sembol okulları olan bu okullarda ciddi bir öğretmen değişimi yapmak hem de bunu dönemin ortasında tartışmaya açarak öğrencilerimizin psikolojik ve akademik gelişimlerini olumsuz etkileyecek bir eğitim ortamı yaratılmıştır. Proje okulları yönetmeliğindeki öğretmen atama ve görevlendirme esasları büyük bir keyfiyet barındırmaktadır. Bu keyfiyet de boşluğun siyasal iktidar tarafından kendi lehine ve kendi kadrolarının istihdamına yönelik bir silah olarak kullanılacağı endişesini taşımaktayız” diye aktardı. 

KİMSENİN ÇOCUKLARIMIZIN GELECEĞİ İLE OYNAMAYA HAKKI YOK 

Sözlerinin devamında ise Kalafat, şu ifadelere yer verdi: “Bu can alıcı sorunun öğrencilerimizin ve dolayısıyla velilerimizin olumsuz etkilenmesini engellemek açısından içinde barındırdığı proje okulları yönetmeliği gibi birçok tartışmadan bağımsız bugünün sıcak sorunu olarak çözüme kavuşmaya ihtiyacı vardır. İzmir öğrenci, veli derneği olarak açık talebimiz proje okullarındaki bu kıyımın acilen durdurulması sene sonuna kadar verili durumun devam etmesi ve ondan sonraki süreçte liyakat ve şeffaflık içerisinde yeniden değerlendirilmesidir. Milli eğitimden yapılan açıklamalarda öğretmenlerin sene sonuna kadar okullarında kalmaya devam edecekleri söylenmesine rağmen bu durumun okullardaki eğitim ortamı ve iç barışı bozmaması için teknik bir çözüm değil uygulamanın durdurulması ve dönem sonunda şeffaf ve açık bir biçimde yeniden değerlendirilmesi esas talebimizdir. Eğitim öğretim süreçleri ve dolayısıyla çocuklarımız ülkenin içinde bulunduğu siyasal konjektörden ve güç sahiplerinin iktidar hırslarıyla harcanamayacak kadar önemlidir. Hiç kimsenin çocuklarımızın geleceği ile oynamaya hakkı yoktur. Bu sürecin aktif takipçisi olacağız. Laik demokratik bilimsel ve kamusal eğitim isteyen öğretmen ve öğrencilerimizin yaşadıkları mağduriyetin çözümü için bütün haklarımızı kullanacağız.”

Yazarımız Kim ?

MERVE AĞRIÇ