ÇAĞLA GENİŞ
İzmir’in Menemen ilçesi Koyundere mevkiindeki ‘moloz tepeleri’ tepkilerine neden oldu. 2020 yılında yaşanan depremin ardından İzmir Büyükşehir Belediyesi tarafından apartmanlardan çıkan enkaz yığınlarının bölgeye boşaltılmasıyla moloz sorunu giderek tırmanırken, ortaya çıkan kötü görüntü ve çevre kirliliği mahalle sakinlerini isyan ettirdi. Molozların depolandığı alanın önünde düzenlenen eyleme, Menemen ilçesi mahalle muhtarları, çevre örgütlerinin temsilcileri ve vatandaşlar katıldı. Ellerinde Türk bayraklarıyla taşıyan vatandaşlar, “Direne direne kazanacağız” ve “Menemen çöplük değildir” sloganları attı.
HER GÜN00 KAMYON MOLOZ GELİYOR
Yoğun katılımla gerçekleşen eylemde konuşan Gazi Mahallesi Muhtarı Kadri Kahya, “Burada 980 hanenin bulunduğu yerde Büyükşehir daha önce olan deprem atıklarını buraya indirdi. Buna muhtar olarak karşı geldim. ‘Sadece bunlar gelecek başka bir şey gelemeyecek’ dediler. Yazı altına alıp kaydettik. ‘Dışarıdan moloz getirmeyeceğiz sadece deprem atıklarını getireceğiz’ dediler. Mahalle sakinlerine anlattım. ‘Deprem büyük acı, asbest tozunu yutarız acıyı içimize çekeriz ama dışarıdan moloz gelmesin’ dedik. Ama gel gör ki0 gün önceye kadar her gün00 kamyon moloz geliyor. Savaş Kaya’yı aradım ‘Gel görüşelim’ dedi. Muhtar emri atanmıştan almaz. Hiçbir muhtara bu denmez. Ben buradaki vatandaş için varım. Tunç Başkan’a mesaj attım burası çok kötü dedim dönüş olmadı. Buraya ÇED raporu verildi denildi bunu veren de suçlu” dedi.
BURADA BİR ÇEVRE KATLİAMI VAR
Molozların depolandığı alanın00 metre ilerisinde okul olduğuna dikkat çeken Kahya, “Buraya moloz gelemez.00 metre ilerisinde okula var. 420 hanenin içine bombayı çekip atmak insanları kanser yapmak demektir. Hizmet yapmıyor en azından çöp getirmesinler.5 gün süre veriyoruz. Arılarım ölüyor dedi arıcı arkadaşım. Asbest tozundan ölüyor dedi, arıların ölmesi insanların ölmesi demektir. Doğa katliamı istemiyoruz. Menemen’in çöp olmasını istemiyoruz. Burayı kaldırmazlarsa5 gün sonra bu kalabalığın üç misli gelip buraya ağaç dikeceğiz. Buraya ruhsat vermişler, ‘İptal edemeyiz’ diyorlar. Bu ruhsatı kim verdiyse derhal iptal etsinler. Gece saat0’da bile buraya moloz dökülüyor. Burada bir çevre katliamı var. Bu yapılan ayıptır. Çocukların geleceği ile oynanmaz. Menemen, İzmir Büyükşehir’in çöplüğü mü? İzmir belediye başkanı İzmir’e sahip çıkacak. Hizmete arka mahallelerden başlayacağım dedi ama zulme arka sokaklardan başladı. Ya burayı durdururlar ya da5 gün sonra gelip çam ağaçları dikeriz. Menemen’in çöp olmasını istemiyoruz” ifadelerini kullandı.