İzmir Cumhuriyet Başsavcılığı koordinesinde Seferihisar Belediyesi’ne yönelik gerçekleştirilen operasyonun ardından, kamuoyuna yansıyan "makam odasında ruhsatsız silah bulundu" iddiaları yeni bir boyut kazandı. Konuyla ilgili yazılı bir açıklama yayımlayan Seferihisar Belediyesi, söz konusu silahın iddia edildiği gibi yasa dışı olmadığını kaydetti.
“Silah resmi envantere kayıtlı”
Belediyeden yapılan açıklamada, söz konusu silahın iddia edildiği gibi yasa dışı olmadığı belirtildi. Açıklamada, silahın 2009 yılında tüzel kişiliği sona eren Ürkmez Belde Belediyesi’nden resmi yollarla devralındığı, Taşınır Varlık İşlem Fişi ve ruhsatının bulunduğu ifade edildi.
“Mühimmatsız ve çalışmaz halde muhafaza ediliyor”
Açıklamada şu ifadelere yer verildi;
"Kamuoyuna Duyuru
25 Haziran 2026 itibarıyla basına ve kamuoyuna yansıyan adli süreci yakından takip etmekteyiz.
Belediyemizin kurumsal işleyişinde ve hemşehrilerimize sunduğumuz hizmetlerde hiçbir aksama yaşanmaması adına, ilgili müdürlüklerde gerekli idari görevlendirmeler ivedilikle yapılmıştır. Seferihisar Belediyesi, tüm birimleriyle görev başındadır ve hizmetlerimiz kesintisiz bir şekilde sürmektedir.
Öte yandan, sürece ilişkin bazı yayınlarda yer alan "ruhsatsız silah bulundu" iddiası ise tamamen asılsızdır. Bahsi geçen silah; 2009 yılında tüzel kişiliği sona eren Ürkmez Belde Belediyesi’nden resmi yollar ile devralınmış, tüm envanter kayıtları eksiksiz olan ve belediyemiz demirbaş kasasında muhafaza edilen zimmetli ve ruhsatlıdır.
Süreç içerisinde ihtiyaç anlarında kamuoyuna gerekli bilgilendirmeler tarafımızca yapılacaktır. Vatandaşlarımızdan resmi makamlar dışında yapılan değerlendirmelere itibar etmemelerini rica ederiz.
Seferihisar Belediyesi olarak her zaman halkımız için çalışmaya, hemşehrilerimize şeffaflıkla hizmet etmeye devam edeceğiz.
Kamuoyunun bilgisine saygıyla sunarız"