- İzmir
- 24.11.2025 21:24
Tugay açıkladı: Otopark zamlarının perde arkası 200 milyonluk zarar
MHP Grup Başkanvekili Bahadır Altınkeser’in otopark zamlarına ilişkin eleştirisine yanıt veren İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Cemil Tugay, “İzmir Büyükşehir Belediyesi’nin yıllık 200 milyon TL’nin üzerinde otoparklardan zararı var” dedi.
- Oluşturulma Tarihi :
- Güncelleme Tarihi :
- Kaynak : HABER MERKEZİ
GÜLPERİ TİBİN
İzmir Büyükşehir Belediye Meclisi Kasım Ayı Olağan Toplantısı 5’inci oturumu gerçekleştirildi. İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Cemil Tugay’ın başkanlık ettiği toplantıda Büyükşehir’in 2026 bütçesine ilişkin görüşmeler de başladı. Bu esnada söz alan MHP Grup Başkanvekili Bahadır Altınkeser, otopark zamlarına değindi. Altınkeser, “Otoparklar yüzde 100 ve üzeri zam görüyor. Yüzde 200’lerde zamlar var. Bu konuyu çok konuşuyoruz. Bir otopark var İzmir’de muhtemelen bilginiz yok. Gaziemir havaalanının karşısındaki arazi. Yaklaşık bin araç kapasiteli. İçeride 500 araç var. Bu otoparkı havaalanındaki rent a car firmaları kullanıyor. Aylık 1 buçuk milyon lira buradan ücret almamız gerekiyor. bu firmalar 5 yıldır burayı kullanıyor. Büyükşehir ya buradan para alıyor, para almıyorsa da ciddi bir kamu zararı var. Bu firmaların en az bin aracı var. Kış geldiği zaman bu araçları kiralayamayacakları için otoparka ihtiyaçları var. Bu arkadaşlar ücret veriyor mu yoksa 5 yıldır işgalci mi? Merak ediyoruz” eleştirisinde bulundu.

BUNUN MANTIĞINI ANLAYAMADIM
Ayrıca ulaşım ücret tarifelerine ilişkin de konuşan Altınkeser, “Ulaşım ücret tarifelerinde merak ettiğim bir konu var. Okul servislerinden bin lira alınırken şirketlerden öz malın yaptığı servislerden 10 bin lira alınıyor. Okul servisleri 2 bin lira olurken yani kendi aracıyla okulun servisini yapan firma 15 bin lira ödüyor. Personel taşımacılığını yapan firma bugün 2 bin lira güzergah izin belgesine para öderken öz malı olan iş yeri sahibi 15 bin lira ödüyor. Eskiden hepsi bin lira ödüyordu. Bunun mantığını anlayamadım” dedi.
BUCA METROSU’NUN GÜZERGAHINI AÇIKLAYIN
Altınkeser, Buca Metrosu’nun güzergahına ilişkin de açıklama istediği konuşmasında, “Buca metrosuna 2026’da 8.4 milyar TL bütçe ayrılmış. Metronun güzergahlarını açıklarsanız sevinirim. Ciddi bilgi kirliliği var” ifadelerini kullandı.
ULAŞMAK ÇOK ZOR OLACAK
Son olarak Buca Onat Tüneli’ne de değinen Altınkeser, açıklamasını şöyle noktaladı: “Buca- Bornova arası sanat yapıları tünel ve bağlantı yolları yanı Onat Tüneli… 2026 bütçesinde 1 milyar 350 milyon lira bütçe ayrılmış. 2 buçuk km’lik bir tünelimiz var. Geçen sene burada yüzde 85 oranında çalışmaların bittiği açıklanmıştı. Bunun da akıbetiyle ilgili bilgi verirseniz sevinirim. Onat Tüneli güzel bir proje. Trafiği rahatlatacak hemfikiriz. Onat Tünel’ine girmeniz için Yeşildere’den geliyorsunuz, uçan yoldan çıkıyorsunuz. Uçan yoldan da Onat Caddesi’nde bağlanıp tünele gireceksiniz. Yeşildere’den gelenler için büyük kolaylık peki Buca’dan gelenler için ne olacak. Yarın biz Buca’nın menderes mahallesinden, Evka’dan tünele ulaşmak istersek nasıl geleceğiz? Bununla ilgili çevre düzenlemesi var mı? Yoksa bu konuyu dikkate almanız gerekiyor. O bölgenin caddeleri ve sokakları dar. Yarın tünel açıldığında o tünele ulaşmak çok zor olacak.”

BAŞKAN TUGAY’DAN YANIT
Altınkeser’in eleştirilerine yanıt veren İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Cemil Tugay, konuyla ilgili şunları kaydetti: “Buca Metrosunun tünel kısmı tamamlanmak üzere. İlk başta planlanan Çamlıkule – Üçyol arasındaki kısmı şu anda Asım Gündüz dediğimiz durakla Şirinyer arasındaki durakla çok az bir mesafe kaldı. Önümüzdeki günlerde törenini yapacağız hatta. Biz Çamlıkule’den sonra Gediz’den geçerek Gaziemir Fuar İzmir alanına kadar uzattık onun da kazı çalışması devam ediyor. Bir tünel tamamen açıldı ikinci tünel 70-80 metre mesafedeydi. Yukardaki binalardan oluşan problemler nedeniyle biraz yavaş ve dikkatli gidiliyor. Eş zamanlı olarak elektromekaniği ve bağlantı yolu içinde hazırlık yapıldı. Metro ancak 2027’ye yetişir. Tüneli açacağız ama. Ulaşımla ilgili çokça soru oluyor. Şehrin ulaşım master planı için yeniden yapıyoruz. biraz o plana uymak istiyoruz. Daha önceden acil müdahale gerektiğini düşündüğümüz noktalar var onlarla ilgili çalışacağız. Bazılarını yapıp bitireceğiz. Mürselpaşa alt geçidi gibi. Yaşayanlar Kavşağı’na köprülü kavşak yapacağız. Asıl büyük ölçekteki işleri biraz ulaşım master planı ile aşama aşama yapacağız. Arkadaşların gözleri kulakları ulaşım master planı yapan ekibin üzerinde sık sık istişare oluyor. Ona göre bazı şeyleri öne çekebiliriz. Güzelbahçe’deki 75.yıl bitti. Önümüzdeki hafta açılışını yapacağız ve orası önemli bir yoldu. Dostluk Bulvarı bitmeye çok yakın. İrili ufaklı pek çok yol projesi de devam ediyor.
Yaptığınız eleştirileri tabi ki saygıyla dinliyorum ama bir şeyi anlatmak zorlanıyoruz. Şehir merkezine araba yığmayı amaçlayan bir ulaşım planı ne yol olarak ne otorpark olarak insanlara yeter. Biz buralarda mucize yaratabilecek durumda değiliz.”
OTOPARKLARDAN 200 MİLYON LİRAIN ÜZERİNDE ZARAR VAR
Büyükşehir’in otoparklardan yıllık olarak 200 milyon liranın üzerinde zararı olduğunu da açıklayan Tugay, konuşmasını şöyle noktaladı: “İzmir Büyükşehir Belediyesi’nin yıllık 200 milyon TL’nin üzerinde otoparklardan zararı var. Bütün bu operasyonların arka planında o var. Bazı yerlerde bunu anlatmaya çalıştım. Buradaki işletme maliyetleri açıkçası personel ücretleri oradan elde edilen gelirin çok üzerinde. Bunun bir mantığı yok. Sokakta bir otopark açıyorsunuz ama araçlardan elde ettiğiniz gelirin dört katını personellere veriyorsunuz. Böyle hesapsız bir işletmenin içinde bulmayı doğru bulmuyorum. Ulaşım master planı tamamlansın ama şehir merkezindeki trafiği biraz azaltmak şehir merkezine toplu taşıma araçlarıyla gelin demek istiyoruz. Toplu taşıma araçlarını seçenek olarak artıracağız. Bu sadece İzmir için değil dünyadaki bütün büyük şehirlerin bulduğu çözüm budur. Pek çok yerde şehir merkezi trafikten arındırılıyor. Biz otoparklar, yeni yollar yaparak bunu yapamayız. Toplu taşımaya yönelmemiz lazım. Bunun için dile getirdiğimiz güçlü bir öneri de Buca metrosunu Konak’a Konak’tan Bostanlı İskele ’ye oradan da Atakent ve Mavişehir’e bağlayarak güçlü bir raylı sistem oluşturmuş olalım. Bu konuda konuşulmaya devam edilecek. Bunun gibi çözümler üreteceğiz.”
Kaynak : HABER MERKEZİ