Worldfood İstanbul, Dubai Gulfood ve ANUGA’ya rakip oldu

Son yıllarda yüzde 75 büyüyerek 40 bin metrekarelik alana ulaşan Worldfood İstanbul Uluslararası Gıda Ürünleri ve Teknolojileri Fuarı, bu yıl 80 bin ziyaretçiyle büyük bir ilgi gördü


  • Oluşturulma Tarihi : 11.09.2024 11:36
  • Güncelleme Tarihi : 11.09.2024 08:48
  • Kaynak : Arun Acumsal
Worldfood İstanbul, Dubai Gulfood ve ANUGA’ya rakip oldu

Dünyanın en büyük gıda fuarları arasında yer alan ANUGA ve Dubai Gulfood Fuarları'nın büyüklüğüne yaklaşan fuar, Türk gıda ihracatının yüzde 48'ini gerçekleştiren hububat, bakliyat ve yağlı tohumlar sektörünün oluşturduğu Türk Gıda Platformu tarafından büyük bir destek aldı. 3-6 Eylül 2024 tarihlerinde düzenlenen fuar, temel gıda ürünleri ve şekerli mamuller başta olmak üzere, bitkisel yağlar, unlu mamuller, makarna, et, tavuk, süt ürünleri ve baharat sektörlerinden alıcıları ve ihracatçıları bir araya getirdi.

Worldfood İstanbul Uluslararası Gıda Ürünleri ve Teknolojileri Fuarı'nın 2024 yılında ziyaretçi profilinde önemli bir değişim yaşandığını belirten Ege Hububat Bakliyat Yağlı Tohumlar ve Mamulleri İhracatçıları Birliği Başkanı Muhammet Öztürk, geçtiğimiz yıllarda ağırlıklı olarak Ortadoğu ve Afrika ülkelerinden gelen ziyaretçilerin bu yıl ABD, Kanada ve Japonya gibi ülkelerden ithalatçılarla yer değiştirdiğini vurguladı.

Dubai Gulfood ve ANUGA gibi büyük gıda fuarlarıyla kıyaslanabilir bir etkinlik düzenliyoruz

Türk Hava Yolları'nın 130 ülkede toplam 346 noktaya uçuş gerçekleştirmesinin İstanbul'u uluslararası alanda cazibe merkezi haline getirdiğini belirten Öztürk, “Türk Gıda Platformu olarak Worldfood İstanbul Uluslararası Gıda Ürünleri ve Teknolojileri Fuarı’na verdiğimiz destek, THY’nin geniş uçuş ağıyla birleşince etkileyici bir sonuç ortaya koydu. İki yıl önce 24 bin metrekare alanda düzenlenen fuar, günümüzde 40 bin metrekareye ulaştı. TGP'nin desteğiyle, Worldfood İstanbul'un gelecekte 100 bin metrekarelik bir alana ulaşacağına inanıyorum. Geçmişte imrenerek katıldığımız Dubai Gulfood ve ANUGA gibi büyük gıda fuarlarıyla kıyaslanabilir bir etkinlik düzenliyoruz” dedi.

"Türk ihraç ürünlerini tanıttı"

Worldfood İstanbul Uluslararası Gıda Ürünleri ve Teknolojileri Fuarı’na uluslararası katılımın artmasıyla Türk ihracatçıları için daha verimli bir platform haline geldiğini ifade eden Öztürk, sözlerini şu şekilde sürdürdü:

“Türk Gıda Platformu olarak, alım heyeti organizasyonları düzenleyerek ve stantlarımızda tadım etkinlikleri yaparak fuarın etkisini artırıyoruz. Türkiye’nin gıda ihracatında lider olan Ege İhracatçı Birlikleri üyesi 100’den fazla firmamız bu yıl fuarda stant açarak, Türk ihraç ürünlerini tanıttı.”

Worldfood İstanbul Uluslararası Gıda Ürünleri ve Teknolojileri Fuarı kapsamında düzenlenen Başkanlar Oturumu’na katılan Ege Hububat Bakliyat Yağlı Tohumlar ve Mamulleri İhracatçılar Birliği Başkanı Muhammet Öztürk, tedarik zincirinde yeni dönem uygulamaları, ihracatta yeni pazarlar ve büyüme stratejileri hakkında değerlendirmelerde bulundu. Başkan Öztürk, “Gıda ihracatındaki hedeflerimiz açısından Worldfood İstanbul Fuarı özel bir öneme sahip. Türkiye’nin dünya genelinde önde gelen bir gıda ihracatçısı konumunu kazanmasında fuarın geldiği nokta tamamlayıcı ve kritik bir etken. Her yıl büyük emeklerle fuarı büyütmeye ve geliştirmeye çalışıyoruz. Bu yıl da yoğun bir firma katılımı ve ziyaretçi sayısıyla başarılı bir fuar organizasyonu gerçekleşti” şeklinde konuştu.

Arun Acumsal

Arun Acumsal
Yazarımız Kim ?

Arun Acumsal