Sayfa Yükleniyor...
MÜZİKSEVin kaybolmaya yüz tutmuş, unutulmuş geleneksel çalgılarımızı yeniden hayata döndürme projesinin ilk adımı olan Orta Asyadan Anadoluya İki Tellinin Yolculuğu konserinde kadim Türk çalgıları Kılkopuz, Iklığ ve İgil ustaların elinde can buldu
Altay Steplerinin Kıl Kopuzunu kemençe virtiüözü Gülten Yeğin, Torosların Iklığını kabak kemanenin büyük ustası 92 yaşındaki Salih Urhan, Tıva (Tuva) Türklerinin İgilini de kanun sanatçısı Özgür Gürbüz ilk kez seslendirdi.
GELENEKSEL MAZLEMELERLE YAPILDI
Kültür ve sanat adamı, araştırmacı Güner Özkanın çizimleriyle MÜZİKSEV Lutiyesi Ozan Özdemirin geleneksel yöntem ve malzemeler kullanarak yaptığı, günümüz yaylı çalgılarının atası kabul edilen üç çalgı ilk kez dinleyici huzuruna çıktı. Değerli müzisyen, koro şefi Hayati Çiftçinin sunduğu gecede Ege Üniversitesi Türk Dünyası Araştırmaları Enstitüsü Müdürü Prof.Dr. Metin Ekici, somut olmayan kültür mirasımızla ilgili bir konferans verdi ve UNESCOnun bu alandaki çalışmalarını anlattı.
Ardından sahneye projeye gönüllü olarak destek veren TRT Kemençe Sanatçısı, besteci Gülten Yeğin geldi. Yeğin, atkuyruğu kılından iki teli ve yayı olan, Türk inancına göre Dede Korkut tarafından yapılan Kılkopuzu çaldı. Salonu dolduran dinleyiciler, Korkut Atanın kopuzunun adından Gülten Yeğinin kemençesini de dinleme fırsatı buldu.
Toros dağlarının iki tellisi Iklığ, Köy Enstitülü bir eğitimci ve müzisyen olan, kabak kemanenin metodunu yazmış 92 yaşındaki büyük usta Salih Urhanın elinde can buldu. Urhan, ıklığ ile yaptığı doğaçlamanın ardından kabak kemanesi ile derlemelerinden örnekler sundu.
Kendi yaptığı kanunla on parmak çalma tekniğini geliştiren Özgür Gürbüz, çaldığı ilk yaylı çalgı olduğunu söylediği İgil ile harikalar yarattı. Dokunaklı bir öyküsü olan İgil eşliğinde Tıva Türklerinin hömey tekniğini kullanarak türküler söyleyen Gürbüz, konserin son bölümünde annesi Hediye Gürbüze eşlik etti, anne oğul birlikte Nogay, Kazak ve Tıva ezgilerine ses verdi.(HABER MERKEZİ)
Haber Merkezi