CHP’li Vekil Ösen’den 13 yıldır bitmeyen Ankara-İzmir YHT projesine tepki 

CHP İzmir Milletvekili Seda Kâya Ösen, Ankara-İzmir YHT projesinin 13 yılda yalnızca yüzde 53’ünün tamamlanmasına tepki gösterdi

  • Oluşturulma Tarihi : 20.06.2025 13:29
  • Güncelleme Tarihi : 20.06.2025 13:29
  • Kaynak : MERVE AĞRIÇ
CHP’li Vekil Ösen’den 13 yıldır bitmeyen Ankara-İzmir YHT projesine tepki  haberinin görseli

Cumhuriyet Halk Partisi (CHP) İzmir Milletvekili Seda Kâya Ösen, Ankara-İzmir Yüksek Hızlı Tren (YHT) projesinde yaşanan gecikmeye tepki gösterdi. Projenin 13 yılda yalnızca yüzde 53’ünün tamamlanabildiğini belirten Ösen, “Bin 80 günde bitireceklerdi aradan 4 bin 700 gün geçti daha yarısının yapımı bitti” ifadelerini kullandı. Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu’nun yanıtlaması istemiyle soru önergesi verdiklerini hatırlatan Ösen, gelen yanıtın şaşkınlık yarattığını söyledi. Ösen, “Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu’na yanıtlaması istemiyle Ankara-İzmir Yüksek Hızlı Tren projesinin ilerleme seviyesini sorduk ancak aldığımız cevap karşısında bir kez daha şoke olduk. 13 yılda projenin sadece yüzde 53’ü bitirilmiş. Bu proje 2027’de nasıl tamamlanıp, teslim edilecek?” sözleriyle eleştirisini dile getirdi. 

HANGİ ŞİRKETE NE KADAR BEDELLE İHALE EDİLDİ CEVABI VERİLMELİ 

Türkiye’nin Başkenti ile 3’üncü en büyük ili olan İzmir arasında halen hızlı tren bulunmamasının kabul edilebilir olmadığını vurgulayan Ösen, “Bakan Uraloğlu’na Nisan ayında verdiğimiz önerge süresi geçtikten sonra cevaplandı ancak tüm sorularımızın cevabını yine alamadık. Biz ‘Projenin tüm ihale aşamaları tamamlanmış mıdır? Tamamlandı ise hangi firmalara ne kadar bedelle ihale edilmiştir?’ diye sorduk. Bu sorumuza bir yanıt alamadık. Ankara-İzmir Yüksek Hızlı Treni de vatandaşların vergileri ile yapılıyor. Hangi şirkete ne kadar bedelle ihale edildi Bakanlık bunun cevabını verebilmelidir. Aradan geçen 13 yılda yapım maliyeti 19 kat artarak 83,5 milyar TL oldu. Bunlar hep vatandaşın cebinden gidiyor” ifadelerini kullandı. 

YÜKÜ ANLAMAK İÇİN SON 5 YILA BAKMAK YETERLİ 

Açıklamasının devamında ise Ösen, şu sözlere yer verdi: “Projenin akıbetini ve vatandaşa olan mali yükünü anlamak için son 5 yıla bakılması yeterli oluyor. Maliyet sürekli artarken yapım sürekli erteleniyor. AK Parti, İzmirliye verdiği sözü yine tutmuyor. 2021: 18,1 milyar TL, 2022: 24,9 milyar TL, 2023: 62,1 milyar TL, 2024: 64,4 milyar TL, 2025: 83,5 milyar TL. Bakan Uraloğlu’na Ankara-İzmir YHT projesinin kesin bitiş tarihini sorduğumuzda ise ‘2028 yılı içinde tamamlanması planlanmaktadır’ yanıtını aldık. 2027’de bitecek denilen proje şimdiden 2028’e ertelendi bile. Hızlı Tren projesini 13 yıldır bitiremiyor ama anlaşılan AK Parti iktidarı önümüzdeki seçimi de vaatle bitirecek.”