Adalet ve Kalkınma Partisi (AK Parti) İzmir Milletvekili Mahmut Atilla Kaya, İzmir Büyükşehir Belediyesi’nin personel politikası ve mali yapısına ilişkin dikkat çeken açıklamalarda bulundu. Büyükşehir Belediyesi’nde 34 bin 75 kişinin çalıştığını ve 2025 yılı personel giderlerinin 5 milyar 330 milyon liraya ulaştığını belirten Kaya, belediye kaynaklarının hizmet, altyapı, ulaşım ve kentsel dönüşüm yatırımları yerine kontrolsüz personel alımları ve siyasi hesaplarla harcandığını savundu. Belediye yönetimini popülist politikalarla eleştiren Kaya, sorunun kaynak yetersizliği değil, mevcut kaynakların doğru yönetilememesi olduğunu ifade etti.
TUGAY KRİZİ İTİRAF ETTİ
Büyükşehir’in personel giderinin büyüklüğüne dikkat çeken ve Başkan Tugay’ın personel alımı konusundaki sözlerini hatırlatan Kaya, “İzmir'de sadece Büyükşehir Belediyesi'nin 34.075 çalışanı var. Bunların aylık personel gideri 2025 yılında 5 milyar 330 milyon TL. İzmir'in en üst yerel yöneticisi, ‘şartlar uygun olmadığı halde personel almak, istemediğimiz harcamaları yapmak zorunda kalıyoruz’ dedi ve belediyedeki büyük yönetim krizini itiraf etti. Kendisinden önceki yerel yönetici ise, ihtiyaç olmadığı halde binlerce yeni işçi alındığını açık açık söyledi. Ankara'dan gönderilen milyarlarca liralık kaynak; hizmete, altyapıya, ulaşıma ve kentsel dönüşüme ayrılması gerekirken; parti içi hesaplaşmaların, kongre dengelerinin ve gruplaşmaların baskısıyla yapılan kontrolsüz personel alımları ve savurgan harcamalarla tüketiliyor” dedi.
POPÜLİST YÖNETİM FİNANSAL KRİZE SÜRÜKLEDİ
CHP’nin kongre sürecinde belediyelere işçi alımı yaparak İzmir’i zarara uğratacağını belirten Kaya, “Takip etmişsinizdir, yalnız İzmirliler olarak yakında bunların yine kongresi var. Yazık olacak İzmir'in milyarlarca lira kaynağına. Bakalım şimdi ne kadar işçi alacaklar? Popülist yönetim anlayışı, İzmir Büyükşehir Belediyesi'ni ağır bir finansal krizin içine sürükledi. Elbette emeğiyle çalışan, işini hakkıyla yapan herkesin başımızın üstünde yeri var. Ama; bankamatik personellerini, siyasi hesaplarla farklı şehirlerden taşınarak oluşturulan siyasi kadroları, ahbap-çavuş ilişkilerini kabul etmemiz mümkün değildir. Uşak-Bornova hattından haberiniz olmuştur; bunları kabul etmemiz mümkün değil! Hem İzmir'imizden toplanan vergilerden her yıl yerel yönetimlere30 milyar kaynak ayrılıyor, hem de bu şehir kendi ekonomik gücüyle ciddi gelir üretiyor. Sorun, kaynağın olmaması değil; sorun, kaynağın doğru yönetilmemesi” şeklinde konuştu.