TGRT Haber’de Gürkan Hacır’ın sunduğu “Taksim Meydanı” programına telefonla bağlanan Utku Gümrükçü, İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Cemil Tugay ile ilişkisine dair açıklamalarda bulundu. Gümrükçü, Tugay ile aralarında kişisel bir rekabet veya husumet bulunmadığını belirterek, geçmiş dönemde yerel siyaset kapsamında bazı konularda birlikte çalışma yürüttüklerini ifade etti. Tugay’ı sevdiğini ve gayretli bir belediye başkanı olduğunu dile getiren Gümrükçü, kendisiyle ilgili kamuoyuna yansıyan bir kişisel tartışmanın olmadığını söyledi. Yaşanan sürecin daha çok parti içi genel değerlendirmelerle ilgili olduğunu belirtti.
Gümrükçü, göreve getirildikten sonra Tugay’ı aradığını ancak ulaşamadığını, kısa süre sonra ise istifa sürecinin gerçekleştiğini ifade ederek, “Şu anda kendisi yurtdışında, döndüğünde de konuşuruz. Daha önce de geri dönmesi gerektiğini ifade ettim. Bekliyoruz yuvaya” dedi.