SPOR

Amed Sportif Faaliyetler Süper Lig'de

Trendyol 1. Lig’de sezonun final perdesinde Alagöz Holding Iğdır FK ile deplasmanda nefes kesen bir maça çıkan Amed Sportif Faaliyetler, sahadan beraberlikle ayrılarak adını devler ligine yazdırmayı başardı.

Trendyol. Lig’in 2025-2026 sezonu, futbolseverlerin uzun süre unutamayacağı bir finalle noktalandı. Ligin son haftasında Alagöz Holding Iğdır FK konuk olan Amed Sportif Faaliyetler, sahadan 3-3’lük beraberlikle ayrılarak puanını 74’e yükseltti. Bu sonuçla averaj farkıyla ligi ikinci sırada tamamlayan Diyarbakır temsilcisi, doğrudan Süper Lig’e yükselen takımlar arasına girerek tarihi bir başarıya imza attı.

Cumhurbaşkanı Erdoğan'dan Süper Lig'e yükselen Amed Sportif Faaliyetler'e tebrik

Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan, Trendyol. Lig'den Trendyol Süper Lig'e yükselme başarısını gösteren Amed Sportif Faaliyetler'i kutladı. Cumhurbaşkanı Erdoğan, NSosyal hesabından yaptığı paylaşımda, "Önümüzdeki sezon Diyarbakır'ımızı Trendyol Süper Lig'de temsil edecek olan Amedspor'u, tüm Amedspor camiasını ve Diyarbakırlı kardeşlerimi yürekten tebrik ediyor, başarılar diliyorum." ifadesini kullandı.

TFF'den Süper Lig'e yükselen Amed Sportif Faaliyetler'e tebrik

Federasyonun internet sitesinde yer alan mesajda, şu ifadeler kullanıldı:

"Trendyol. Lig'de bugün oynanan 38. hafta müsabakalarının ardından Amed Sportif Faaliyetler, ligi ikinci sırada tamamlayarak Trendyol Süper Lig'e yükselmiştir. Başarılarından dolayı Amed Sportif Faaliyetler Başkanı Nahit Eren'i, yönetim kurulu üyelerini, teknik heyeti, futbolcuları ve Amed Sportif Faaliyetler camiasını tebrik eder; önümüzdeki sezon mücadele edecekleri Trendyol Süper Lig'de başarılar dileriz."

Bakan Bak'tan tebrik

Gençlik ve Spor Bakanı Osman Aşkın Bak, tebrik mesajında şu ifadelere yer verdi:

“Trendyol. Lig 2025-2026 Sezonu'nu ikinci sırada tamamlayarak Trendyol Süper Lig'e yükselen Amed Sportif Faaliyetler'i kutluyorum. Futbolcuları, teknik heyeti, yönetimi ve taraftarları tebrik ediyorum. Önümüzdeki sezon Süper Lig'de mücadele edecek olan Amed Sportif Faaliyetler'e başarılar diliyorum.”

Diyarbakır'da Amed Sportif Faaliyetler taraftarı, Süper Lig yolundaki maçı dev ekrandan izledi

Maçtan 3-3 berabere ayrılarak Süper Lig'e çıkmayı başaran Amed Sportif Faaliyetler'in mücadelesini kentteki taraftarlar dev ekranlardan izledi.

Diyarbakır Büyükşehir Belediyesince merkez Kayapınar ilçesindeki Kent Meydanı ile Park Orman'da kurulan ekranlardan karşılaşmayı izleyen taraftarlar, ellerinde takımlarının bayraklarıyla destekte bulundu.

Karşılaşmayı izleyen taraftarlardan Ayhan Demirbaş, "Çok heyecanlıyız gerçekten kelimelerle anlatılacak şeyler değil bunlar. Yıllardır bu şehir buna hasret. Çok şey söylemek istiyorum ama kelimelerin kifayetsiz kaldığı yerdeyiz." ifadelerini kullandı.

Seyfullah Tari de, "Bize bu gururu yaşatan futbolcularımız olmak üzere tüm kulüp üyelerine teşekkür ediyorum. Amed bu maçı ezelden bekliyordu,6 yıllık hasret sona erdi ve Süper Lig'deyiz." dedi.

Esra İpek ise çok mutlu olduklarını dile getirerek, "İşte Amed, işte taraftar. İşte Amed'in gözü. Bu taraftar öyle bir şey yaptı ki kendi oyuncularını hiçbir zaman yalnız bırakmadı. Şu anı görüyorsunuz zaten. Çok mutluyuz." ifadelerini kullandı.

Bu arada maçın tamamlanmasının ardından çok sayıda taraftar, araçlarıyla takımlarının Süper Lig çıkmasını kutlamak için konvoylar oluşturarak, tur atmaya başladı.

Kentin farklı noktalarında bir araya gelen taraftarlar takımlarının Süper Lig'e çıkmasının sevincini havai fişeklerle kutladı.

Tarihinde ilk kez Süper Lig'e çıktı

Amed Sportif Faaliyetler, Alagöz Holding Iğdır FK ile 3-3 berabere kalarak tarihinde ilk kez Süper Lig'e yükseldi.

Diyarbakır ekibi, 2023-2024 sezonunda mücadele ettiği 2. Lig Kırmızı Grup'ta şampiyon olarak. Lig'e çıkmıştı.