Sayfa Yükleniyor...
14 yıl aradan sonra Süper Lige yükselen Göztepe, ürün satışlarında patlama yaşadı. GözGöz Storelara koşan binlerce taraftar mağazada ürün bırakmadı
ÖZKAN PEKÇALIŞKAN
Uzun yıllar süren şampiyonluk hasretine son veren Göztepede yakalanan şampiyonluk başarısı ürün satışlarına da yansıdı. Kulübün şampiyon olduğu günden bu yana GözGöz Storede 50 binin üzerinde ürün satıldığını belirten GözGöz Store Mağazalar Müdürü Fatih Gülbey, Bir yılda yaptığımız cironun yarısını şampiyonluk sonrası 15 günde yaptık. Şu anda ürün stoklayamıyoruz. Mağazaya gelen ürünler reyona koyulmadan bitiyor dedi.
TFF 1. Lig Play-Off Finalinde Eskişehirsporu penaltılarda mağlup ederek Süper Lige yükselmeyi başaran Göztepede sportif başarı ürün satışlarına da yansıdı. Taraftarlar şampiyonluğu kutlamak adına forma, atkı, bayrak, tişört almak için GözGöz Storelere akın etti. 4 Haziranda Antalyada oynanan finalin ardından 5 Haziran günü Şampiyonluk tişörtlerini satışa çıkartan GözGöz Store, taraftarın yoğun talebine yetişemedi. Reyona konulan ürünler taraftarın yoğun talebi sonrası anında tükendi. Şampiyonluk sonrası ulaşan yoğun talep ve ürün satışı, 14 Haziranda ise zirveye ulaştı. Kulübün kuruluş yıl dönümü olan 14 Haziranda bu talep zirveye ulaşırken yaklaşık 15 günde 50 binin üzerinde ürün satıldı. Bir yılda yapılan cironun yarısını 15 günde yaptıklarını aktaran GözGöz Store Mağazalar Müdürü Fatih Gülbey, şu anda ürün stoklayamadıklarını ve bütün üretilen ürünlerin mağazaya getirilip o gün içerisinde ürünlerin tükendiğini söyledi.
ÜRÜNLER REYONA KOYMADAN TÜKENDİ
Göztepenin şampiyon olduğu gece sabaha kadar şampiyonluk tişörtü ürettiklerini ifade eden Gülbey, Taslak olarak tişörtü hazırlamıştık. Futbolcularımıza bir örneğini vermiştik. Ama maçın sonucu belli olmadan üretime geçmemiştik. Tişörtlerin üretimine sabah 5te başladık. Öğleden sonra ürünü reyona aldık. 12 saatlik bir dilim içinde taraftar, futbolcuların üzerinde gördükleri ürünün aynısını mağazamızdan gelip satın alabildi. Ondan sonraki satışı biz kontrol edemedik. İnanılmaz bir yoğunluk yaşadık. Çok büyük talep vardı. Antalyaya şampiyonluk maçına 15 bin taraftar gitti. Fakat biz o gün gördük ki o 15 bin kişi buz dağının görünen yüzüymüş. Şampiyonluk maçında burada dev ekran kuruldu. Statta 15 bin kişi vardı, burada ise 30 bin kişiden fazla taraftar vardı. Dolayısıyla kestirilemeyen taraftar talebini mağaza karşılamaya çalıştı. Tabii ki burada ürünler bitti, reyonlar boşaldı ama sürekli bir ürün akışı geldi. Ürünleri mağazamıza getirdik. Bir taraftan ürünler reyona konurken diğer taraftan ise satılıyordu. Biz ürünü koyarken taraftar ürünü tüketiyordu. Bu süreç 1-2 gün sürmedi. Eskişehir maçından bugüne kadar devam etti ve devam da ediyor dedi.
ÇEŞİT ÇEŞİT ÜRÜN SATTIK
Bir yıllık cironun yarısını 15 günde yaptıklarının altını çizen Gülbey, 50 bin parçanın üzerinde ürün sattık. 10 bin şampiyonluk tişörtü, 5 bin forma, 5 bin atkı-şal, 5 bin, bayrak, 3 bin şapka ve diğer küçük büyük ürünlerden, aksesuarından yatak örtüsüne kadar çeşit çeşit ürün sattık. Bu gösteriyor ki bize taraftar potansiyeli çok yüksek. Talep halen devam ediyor. Bundan sonra bu tansiyon hiç düşmeyecek. Mağazalarımız buna hazırlık yapıyor. Günde ortalama 4 bin parça ürün sattık şeklinde konuştu.
KIŞLIK ÜRÜNLER BİLE SATILDI
Üretimden gelen ürünleri direk mağazaya verip sattıkları için şu anda depolarımızda stok yapamadıklarını belirten Gülbey, Bu süreçte eski ürünlerde satıldı. Mesela kış ayından kalan ürünlerimiz vardı. Kışlık ürünleri bile bu yaz ayında satılıyor. Taraftarda Ben Göztepeliyim. Bir şey giymem lazım. Benim tuttuğum takım şampiyon olmuş. Ben bir ürün almalıyım tutumu var. Dolayısıyla mağazaya geldiğinde yazlık ürün bulamayınca kışlık ürünleri bile tercih edip aldılar. GözGöz Avrupa adı altında Avrupada ciddi bir taraftar kitlemiz var. Onların da ciddi bir ürün talebi oluyor. Beklentinin üstünde öngörülemeyen bir satış yaşıyoruz. Dolayısıyla stoklarında yetersiz kalmasının sebebinde bu öngörülemeyen satış yatıyor.
SPORTİF BAŞARI SATIŞLARI ETKİLİYOR
Sportif başarının satışları doğrudan etkilediğine değinen Gülbey, Sportif başarı geldiğinde taraftar 2 tişört yerine 5 tane alıyor. Her yeni ürünü almaya başlıyor. Çünkü sevdiği takım başarılı olmuş ve bunu da ilan etmek istiyor. Bugünlerde olduğu gibi. Tuttuğu takımının ürünün giyerek Benim takımım Süper Ligde diye topluma ilan etmek istiyor. Sportif başarı, satışları doğrudan etkiliyor. Bizim lokomotifimiz A takım. Tabii ki standart bir satışımız var. Ama A takımın getirdiği sportif başarısı satışı doğrudan etkiliyor.Sezonluk baktığımızda bu sezon başarılı geçmiş gözüküyor. Önümüzdeki sezon Süper Ligdeyiz. Göztepe sevgisini içinde tutanlar da alışveriş yapmaya başladı. Normal yaptığımız ciroların 2 katı daha fazla ciro yapacağımızı düşünüyorum. Buna göre de hazırlık yapıyoruz ifadelerini kullandı.
Haber Merkezi