GözGöz ürünleri kapış kapış

14 yıl aradan sonra Süper Lig’e yükselen Göztepe, ürün satışlarında patlama yaşadı. GözGöz Store’lara koşan binlerce taraftar mağazada ürün bırakmadı


  • Oluşturulma Tarihi : 29.06.2017 08:16
  • Güncelleme Tarihi : 29.06.2017 08:16
  • Kaynak : HABER MERKEZİ
GözGöz ürünleri kapış kapış

ÖZKAN PEKÇALIŞKAN

Uzun yıllar süren şampiyonluk hasretine son veren Göztepe’de yakalanan şampiyonluk başarısı ürün satışlarına da yansıdı. Kulübün şampiyon olduğu günden bu yana GözGöz Store’de 50 binin üzerinde ürün satıldığını belirten GözGöz Store Mağazalar Müdürü Fatih Gülbey, “Bir yılda yaptığımız cironun yarısını şampiyonluk sonrası 15 günde yaptık. Şu anda ürün stoklayamıyoruz. Mağazaya gelen ürünler reyona koyulmadan bitiyor” dedi.

TFF 1. Lig Play-Off Finali’nde Eskişehirspor’u penaltılarda mağlup ederek Süper Lig’e yükselmeyi başaran Göztepe’de sportif başarı ürün satışlarına da yansıdı. Taraftarlar şampiyonluğu kutlamak adına forma, atkı, bayrak, tişört almak için GözGöz Store’lere akın etti. 4 Haziran’da Antalya’da oynanan finalin ardından 5 Haziran günü Şampiyonluk tişörtlerini satışa çıkartan GözGöz Store, taraftarın yoğun talebine yetişemedi. Reyona konulan ürünler taraftarın yoğun talebi sonrası anında tükendi. Şampiyonluk sonrası ulaşan yoğun talep ve ürün satışı, 14 Haziran’da ise zirveye ulaştı. Kulübün kuruluş yıl dönümü olan 14 Haziran’da bu talep zirveye ulaşırken yaklaşık 15 günde 50 binin üzerinde ürün satıldı. Bir yılda yapılan cironun yarısını 15 günde yaptıklarını aktaran GözGöz Store Mağazalar Müdürü Fatih Gülbey, şu anda ürün stoklayamadıklarını ve bütün üretilen ürünlerin mağazaya getirilip o gün içerisinde ürünlerin tükendiğini söyledi.

ÜRÜNLER REYONA KOYMADAN TÜKENDİ

Göztepe’nin şampiyon olduğu gece sabaha kadar şampiyonluk tişörtü ürettiklerini ifade eden Gülbey, “Taslak olarak tişörtü hazırlamıştık. Futbolcularımıza bir örneğini vermiştik. Ama maçın sonucu belli olmadan üretime geçmemiştik. Tişörtlerin üretimine sabah 5’te başladık. Öğleden sonra ürünü reyona aldık. 12 saatlik bir dilim içinde taraftar, futbolcuların üzerinde gördükleri ürünün aynısını mağazamızdan gelip satın alabildi. Ondan sonraki satışı biz kontrol edemedik. İnanılmaz bir yoğunluk yaşadık. Çok büyük talep vardı. Antalya’ya şampiyonluk maçına 15 bin taraftar gitti. Fakat biz o gün gördük ki o 15 bin kişi buz dağının görünen yüzüymüş. Şampiyonluk maçında burada dev ekran kuruldu. Statta 15 bin kişi vardı, burada ise 30 bin kişiden fazla taraftar vardı. Dolayısıyla kestirilemeyen taraftar talebini mağaza karşılamaya çalıştı. Tabii ki burada ürünler bitti, reyonlar boşaldı ama sürekli bir ürün akışı geldi. Ürünleri mağazamıza getirdik. Bir taraftan ürünler reyona konurken diğer taraftan ise satılıyordu. Biz ürünü koyarken taraftar ürünü tüketiyordu. Bu süreç 1-2 gün sürmedi. Eskişehir maçından bugüne kadar devam etti ve devam da ediyor” dedi.

ÇEŞİT ÇEŞİT ÜRÜN SATTIK

Bir yıllık cironun yarısını 15 günde yaptıklarının altını çizen Gülbey, “50 bin parçanın üzerinde ürün sattık. 10 bin şampiyonluk tişörtü, 5 bin forma, 5 bin atkı-şal, 5 bin, bayrak, 3 bin şapka ve diğer küçük büyük ürünlerden, aksesuarından yatak örtüsüne kadar çeşit çeşit ürün sattık. Bu gösteriyor ki bize taraftar potansiyeli çok yüksek. Talep halen devam ediyor. Bundan sonra bu tansiyon hiç düşmeyecek. Mağazalarımız buna hazırlık yapıyor. Günde ortalama 4 bin parça ürün sattık” şeklinde konuştu.

KIŞLIK ÜRÜNLER BİLE SATILDI

Üretimden gelen ürünleri direk mağazaya verip sattıkları için şu anda depolarımızda stok yapamadıklarını belirten Gülbey, “Bu süreçte eski ürünlerde satıldı. Mesela kış ayından kalan ürünlerimiz vardı. Kışlık ürünleri bile bu yaz ayında satılıyor. Taraftarda ‘Ben Göztepeliyim. Bir şey giymem lazım. Benim tuttuğum takım şampiyon olmuş. Ben bir ürün almalıyım’ tutumu var. Dolayısıyla mağazaya geldiğinde yazlık ürün bulamayınca kışlık ürünleri bile tercih edip aldılar. GözGöz Avrupa adı altında Avrupa’da ciddi bir taraftar kitlemiz var. Onların da ciddi bir ürün talebi oluyor. Beklentinin üstünde öngörülemeyen bir satış yaşıyoruz. Dolayısıyla stoklarında yetersiz kalmasının sebebinde bu öngörülemeyen satış yatıyor.

SPORTİF BAŞARI SATIŞLARI ETKİLİYOR

Sportif başarının satışları doğrudan etkilediğine değinen Gülbey, “Sportif başarı geldiğinde taraftar 2 tişört yerine 5 tane alıyor. Her yeni ürünü almaya başlıyor. Çünkü sevdiği takım başarılı olmuş ve bunu da ilan etmek istiyor. Bugünlerde olduğu gibi. Tuttuğu takımının ürünün giyerek ‘Benim takımım Süper Lig’de’ diye topluma ilan etmek istiyor. Sportif başarı, satışları doğrudan etkiliyor. Bizim lokomotifimiz A takım. Tabii ki standart bir satışımız var. Ama A takımın getirdiği sportif başarısı satışı doğrudan etkiliyor.Sezonluk baktığımızda bu sezon başarılı geçmiş gözüküyor. Önümüzdeki sezon Süper Lig’deyiz. Göztepe sevgisini içinde tutanlar da alışveriş yapmaya başladı. Normal yaptığımız ciroların 2 katı daha fazla ciro yapacağımızı düşünüyorum. Buna göre de hazırlık yapıyoruz” ifadelerini kullandı.

Haber Merkezi