Çözüm üreten olun!

Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Ahmet Arslan, yerel yönetimlere seslenerek “Hizmet etmek için gece gündüz çalışıyoruz. Sorun çıkaran değil, çözüm üreten olmalarını istiyoruz” açıklamasında bulundu


  • Oluşturulma Tarihi : 25.03.2018 09:10
  • Güncelleme Tarihi : 25.03.2018 09:10
  • Kaynak : HABER MERKEZİ
Çözüm üreten olun!

KENAN YEŞİL - ÖZKAN PEKÇALIŞKAN

Bir takım temaslar için İzmir’de bulunan Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Ahmet Arslan, İzmir Valisi Erol Ayyıldız’ı makamında ziyaret etti. Ziyarette AK Parti İzmir milletvekillileri Necip Kalkan, Kerem Ali Sürekli ve Mahmut Atila Kaya AK Parti İzmir İl Başkanı Aydın Şengül yanı sıra Müsteşar Yardımcısı Selçuk Sert, Devlet Hava Meydanları İşletme Genel Müdürü Funda Ocak, Karayolları Genel Müdürü İsmail Kartal, Demiryolları Genel Müdürü İsa Apaydın, bölge müdürleri hazır bulundu. Bakan Arslan burada yaptığı konuşmasında, hem Türkiye’nin hem de İzmir’in ulaştırma, denizcilik ve haberleşme konularında önemli açıklamalarda bulundu. İzmir yerel yönetimlerine de seslenen Bakan Arslan, çözüm üretmeye davet ederek, “Türkiye’nin her yerine olduğu gibi İzmir’e de hizmet ediyoruz. Bunun için de yerel paydaşlarla kendi arkadaşlarımızla ülkenin her yerinde çalışıyoruz. Bu koşturmaya yerel paydaşların da ayak uydurmasını, eşlik etmesini istiyoruz. Çözüm üreten olmalarını istiyoruz. Süreci tıkayan, işleri engelleyen, ortaya koyduğu çözümü çürütmeye çalışmaya değil bizimle birlikte çözüm üretenler olmalarını istiyoruz” diye konuştu. Bakan Arslan İzmir’e 15 yılda 14 milyar yatırım yaptıklarını söyledi.

KÖRFEZ GEÇİŞ PROJESİ ÖNEMLİ

Körfez Geçiş Projesine çok önemsediklerini belirten Bakan Ahmet Arslan, “Körfez Geçişi bizim için önemli, İzmirliler için önemli. Yaptığımız Konak tüneli ve çevre yolu ile İzmir trafiği bir nebze rahatladı. Ancak her iki yakadaki bu trafiği ring haline getirmezsek İzmir gerçek anlamda trafik sorunundan kurtulmuş olamayacak. O yüzden körfez geçiş projesinin başbakanımızın başlattığı ve bizim de özen ve önemle üzerinde durduğumuz önemli bir projedir. Dünyada örneği var ama hem batırma tüpü hem yapay adası hem de köprüsü ile çok güzel bir proje olacak. İzmir’in görümüne değer katacak ve İzmir’e çok yakışacak olan bir proje olacak. ÇED süreçlerini bitirdik. İmar süreçleri devam ediyor. İmar süreci de kısa sürede bitecek. İmar sürecinin bitmesinin ardından İzmir’de yerel paydaşlarında gerekli çalışmaları yapması ve Ulaşım Master Planı buna uygun bir şekilde revize edilecektir. Sonuçta bu proje İzmirlileri hizmet edecek bir projedir. Bu yıl içinde yap işlet devret modeli ile ihale etmek istiyoruz. Küçük araçların yanında toplu taşımaya da hizmet etmesini istiyoruz. Ya raylı sistem ya da metrobüsü de buna dahil edeceğiz ki aynı zamanda toplu taşımaya da hizmet etsin. Ülkemizin prestijli projelerinden biri olacak” dedi. Demiryolu sektörü de İzmir için önemli olduğunu vurgu yapan Bakan Arslan, İZBAN’ı çok önemsediklerini belirtti.

HALKAPINAR METRO İLE OTOGARA

Halkapınar-Otogar demiryolu bağlantısını metro olarak İzmirlilerin hizmetine sunacağız. Proje çalışması bitti. Bakanlar kuruluna arz ettik ve ek kısa sürede karar çıkacak. Böylece Halkapınar otogar arasını 4 hat yapmış olacağız. İkisi İZBAN trenlerine hizmet edecek, iki tanesi ise hızlı tren ve konvansiyonel trenlerine hizmet edecek. Bu hattın proje bedeli ise 2 milyar lira. Hızlı tren çalışmalarını yapıyoruz. En kısa sürede Ankara-İzmir yüksek hızlı trenini buluşturacağız. Projenin öngörülen bedeli 5 milyar lira olmakla birlikte üst yapı ihaleleri hesaba katılınca 8 milyar lira bir proje bedeli var. İZBAN’da Aliağa-Bergama arasındaki hat için ihaleyi yaptıklarını belirten Bakan Arslan, “İZBAN’ı 186 km’ye çıkarmış olacağız. 50 km’lik Aliağa-Bergama hattını da buna eklemiş olacağız. Torbalı-Ödemiş-Tire hattının sinyalli elektrikli telekominasyonlu hale getirilmesi için çalışmalar devam ediyor. 150 milyonluk bir proje ihalesi yapıldı. Ödemiş-Kiraz demiryolu projesi için bize çok talep geldi ve burada müjdeyi verelim. Ödemiş-Kiraz demiryolu projesini bu yıl yatırım programına aldık. 30 km’lik 400 milyonun üzerinde bir proje bedeli var. Çift hat olarak yatırım programına aldık. Bergama-Soma demiryolunu önemli. Aradaki eksik olan halkayı demiryolu ile bağladığımızda kesintisiz demiryolu taşımacılığı yapabilir hale geleceğiz. Bu projeyi de bu yıl ki yatırım programına aldık” diye konuştu.

ÇANDARLI-ALSANCAK LİMANLARI BİR PAKETTE

Denizcilik konusunda da açıklamalar yapan Bakan Arslan, “Kuzey Ege Çandarlı Limanının altyapısını yapmıştık. Üst yapısı ile ilgili geri sahada endüstri bölgesini de dahil etmek üzere Alsancak Limanı ile birbirini tamamlan vaziyette bir işlem yapalım dedik. Özelleştirme Yüksek Kurulu Kararı imzaya açıldı ve ben dün bu kararı imzaladım. Böylece özelleştirme idaresi tarafından hem Çandarlı’nın üst yapısının yapılması hem Alsancak’ın daha iyi işletilebilmesi adına bir paket olarak bunun ihale sürecini başlatacağız. Birkaç gün içerisinde Başbakanımız da bunu imzalayacak çünkü Başbakanımız da bunun bir an önce bitmesini istiyor” dedi.

İzmir’in gerek balıkçı barınakları gerek yat limanlarına çok ihtiyacı olduğunu bildiklerini belirten Bakan Arslan, “Güzelbahçe Balıkçı Barınağı’nı bitirdik hizmete sunduk. Yine Bayraklı-Turan Yat Limanı yap işlet devret modeliyle yapmayı düşündüğümüz 360 yat kapasiteli bir proje. ÇED olumlu belgesi ve YPK kararını aldık. Bunun ihalesini bu sene içerisinde yapacağız. Yeni Foça Yat Limanı önemsediğimiz bir proje. Bunun alt yapısını başladık, yıl içerisinde bitireceğiz. Yap işlet devret modeliyle ihale yapacağız. Böylece Foça’ya yat limanı kazandırmış olacağız. Doğanbey-Payamlı Balıkçı Barınağı inşaatı bu da imar planları onayladı. ÇED çalışmaları devam ediyor. ÇED çalışmasının ardından hemen ihalesini yapacağız.

SÜRECİ TIKAYAN DEĞİL ÇÖZÜM ÜRETEN OLUN

Urla-Çeşmealtı Yat Limanı projesi için çalışmalarını sürdürdüklerini belirten Bakan Arslan, bu projede önlerine engel çıkartılmak istenmesine tepki gösterdi. Yerel yönetimlerin çözüm üreten olması gerektiğini değinen Bakan Arslan, “250 yat kapasiteli olan Urla-Çeşmealtı Yat Limanı projesi yap işlet devret modeliyle gerçekleştirmek adına YPK kararını aldık. Daha önceki imar planı itirazlar nedeniyle iptal edilmişti. Yeni imar projesi hazırlanması süreci devam ediyor. Onaylanması ile devam edeceğiz. Burada bir parantez açmak istiyorum. Bizim derdimiz Türkiye’nin her yerine olduğu gibi İzmir’e de hizmet etmektir. Bunun için de yerel paydaşlarla kendi arkadaşlarımızla ülkenin her yerinde çalışıyoruz. Bu koşturmaya yerel paydaşların da ayak uydurmasını, eşlik etmesini istiyoruz. Çözüm üreten olmalarını istiyoruz. Süreci tıkayan, işleri engelleyen, ortaya koyduğu çözümü çürütmeye çalışmaya değil bizimle birlikte çözüm üretenler olmalarını istiyoruz. Yerelde onlar faydalansın bizde 80 ile hizmet ettiğimiz gibi İzmir’e de hizmet edelim. Bu proje ile ilgili de imar süreçlerinde birilerinin varsa bir çekincesi vaktinde bilgileri verselerdi hiç itiraz etmeye, mahkemeye götürmeye, iptal etmeye gerek kalmadan şu anda ihalesini konuşuyor olurduk. Vazgeçmek yok, süreçleri takip ediyoruz. Kısa sürede bunu da turizm sektörüne sunmuş olacağız.

KEŞKE HERKESİN DERDİ HİZMET ETMEK OLSA

Bakan Ahmet Arslan sözlerini şöyle sürdürdü: “Şakran Yat Limanı yine yap işlet devret modeliyle yapmayı düşündüğümüz, denizde 350, karada 200 yat bağlama kapasitesi olan bir projemiz. YPK kararı ile ilgili süreçlerimiz devam ediyor. Bunu da bu yıl içerisinde ihale edeceğiz. Seferihisar-Ürkmez Yat Limanı denizde 350 karada 100 yat bağlama kapasitesi olan bir proje. ÇED geçen yıl onaylandı. 1/1000’lik imar planının onaylanması ile ilgili süreçler deva ediyor. İtiraz süreçleri maalesef burada da devreye girdi. Keşke herkesin derdi hizmet etmek olsa, süreçleri tıkamak olmasa. Bunu da bitirir bitirmez. Yat işlet devret modeliyle ihaleye edeceğiz. Çeşme-Şifne Yat Limanı yine önemli bir proje. Sadece denizde 700 yat bağlama kapasitesi olan bir proje. İmar planları onaylandı. ÇED olumlu kararı ve YPK kararı alındı. Yap işlet devret modeliyle bu yıl ihalesini yapacağız.”

Daha önce de Efes Antik Kent ve kanal limanın birlikte yapılması konusunun gündeme getirildiğini söyleyen Bakan Arslan, “Kanalın yapılması ile ilgili Orman ve Su İşleri Bakanlığımız ihalesini yaptı. 20 milyon 666 bin proje bedeli ile ihale gerçekleşti ve işe başladılar. Bizde kanalın çıkış ağzındaki yapıları çok daha güzel ve modern hale getirmek için projeleri hazırladık. Sondajları yapıyoruz. Bunlar bitince hemen ihale etmiş olacağız. İzmir’e güzel bir hizmeti de İzmir’e sunmuş olacağız” dedi.

“BİZE ÜÇ KAT YETER DEMEYİN”

AK Parti İzmir İl Başkanlığı’nda partililere seslenen Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Ahmet Arslan, şunları söyledi: “On beş yıl hatta on altıncı yıl AK Parti’yi güçlü şekilde destekleyip hem de bu ülkenin kutlu yürüyüşünde davamızın lideri reisimiz Cumhurbaşkanımızın elini güçlü kıldığınız için size müteşekkiriz. Ülkemizde bu dönemde en az üç kat büyüdü. Sakın ha bize üç kat yeter demeyin. Yetmez. Niye yetmez? Dünya ileriye yürüyor bizim de yürümemiz lazım. Yeter dediğimiz gün bize tekme vurup o merdivenlerden aşağı düşürmek isteyenler o kadar çok ki biz 3. basamağa tırmandık. Buradan daha güçlü şekilde yürüyüşümüze devam etmezsek birileri bize tekme atacak. 3 basamak önce bulunduğumuz yere gidecek kafamız gözümüz yarılacak. Başlangıç noktasına hasarlanmış bir şekilde gideceğiz. Onun için 16 Nisan önemli bir fırsattı.”

BOYNUMUZUN BORCU

2019’da çok iyi ve çok güçlü sonuçlar alınması gerektiğini ifade eden Bakan Arslan, “Bu adeta boynumuzun borcu. Omuzlarımızdaki sorumluluğu arttırıyor. Siz o yolları açık tutarsanız bizler de bu hizmet kervanını güçlendirerek çalışırız. Fiilen ya da fahri hizmet alan arkadaşlarımız, mahalle temsilcisi, sandık sorumlusu, gönüllüsü herkese hem teşekkürlerimizi götürüp hem de onlardan çok şey beklediğimizi bir kez daha hem ifade edin hem de aktarın. İzmir AK kadrolardaki görev ve bayrak değişiminin hayırlara vesile olmasını diliyorum. Görevi devreden arkadaşlara emeklerinden dolayı teşekkür ediyoruz. Sadece kağıt üzerinde görev yok. Kadro genişleyerek devam ediyor” dedi.

GÖREV SÜREM BİTTİ DEMEK YOK

Görev değişimlerinin yaşandığı partide herkese görev düştüğünü ifade eden Bakan Arslan “Görev sürem bitti demek yok. Görev bize verilmese dahi görev alan arkadaşlara destek olmak zorundayız. O yüzden birlik ve beraberliğimizden kesinlikle taviz vermemeliyiz. Hele gevşemek bize yakışmaz” diye konuştu. Bakan Arslan, devam eden programında İl Başkanlığından AK Parti Bornova İlçe Teşkilatı’nın kongresine geçti.

İZMİR’E İLAVE APRON MÜJDESİ

Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Ahmet Arslan’ın ilk durağı, İzmir Adnan Menderes Havalimanı ilave apron ve ilave taksi yolları inşaatı oldu. Yoğun yağmurda teknik incelemesini yapan Bakan Arslan, daha sonra inşaatın son durumu hakkında bilgi verdi. İzmirlilere hizmet etmek adına İzmir Adnan Menderes Havalimanı’nın kapasitesinin artırılmasının önemli olduğunu vurgulayan Bakan Arslan, “Bu çalışmalar kapsamında ilave apron ve ilave taksi yolu yapımı ile ilgili çalışmaları yerinde inceledik. Memnuniyetle ifade etmek isterim ki, çalışmalar gayet güzel gidiyor. Tabii burada İzmir ikliminin sıcak olmasının önemli bir etkisi var. Şu anki apronumuz 180 bin metrekareden 339 bin metrekareye çıkarılmış oldu. 21 uçak park kapasitesine sahip iken, bugün itibariyle 37 uçak park kapasitesine sahip. İlave edeceğimiz apron taksi yolları ile birlikte alan 716 bin metreye çıkmış olacak ve biz aynı anda 58 uçağı park edebilir duruma gelmiş olacağız” diye konuştu. Bakan Arslan, Çeşme-Aalaçatı Havalimanı ihale tekliflerini de 20 Nisan’da alacaklarını belirterek şöyle konuştu: “İzmir’de geçmişte başlamış, ancak sürdürülememiş Çeşme-Alaçatı Havalimanı vardı. Genel havacılığa hizmet edecek, İzmir’e ikinci bir havalimanı kazandırmış olacağız. Çeşme Alaçatı civarında hem gelen özel jetleri ağırlayabileceğimiz, hem eğitim uçuşlarını ağırlayabileceğimiz, hem de seferlere hizmet edebilecek bir havalimanı yapacağız. İhale süreçlerini başlattık. 20 Nisan itibariyle yap-işlet-devret metoduyla yaptığımız Çeşme-Alaçatı Havalimanı’nın ihale tekliflerini almış olacağız. 25 yıl işletme şartı ile 24 ay da yapım süresi olmak üzere ihale kriterimiz var. Her kim alırsa cirodan pay ayırmak suretiyle de 25 yıl boyunca o bölgeye hizmet edecek. 2 bin 200 metrekarelik bir terminal binası, 1760 metreye 30 metrelik bir pisti olacak. Zaman içerisinde ihtiyaç duyulursa bu pisti büyütebilme şansımız var. 70 metreye 130 metrelik bir de apronu olacak. İzmir’e ikinci bir havalimanı ile de hizmet verebilir hale geleceğiz.”

Haber Merkezi