Sayfa Yükleniyor...
İzmir Büyükşehir Belediyesi İZELMAN A.Ş.ye bağlı kreş, anaokulları ve etüt eğitim merkezleri 2014-2015 eğitim dönemine başladı
EMİNE ŞEKER
İZELMAN Genel Müdürü Hüseyin Kırmızı, okul öncesi eğitim kurumlarının öğrencilere sosyal ve duygusal gelişimini desteklediğine dikkat çekti. Kırmızı, Okullarımız, 2-6 yaş grubu çocuklarını ilkokul yıllarına hazırlarken, onlara temel yaşam becerilerini kazandırarak hayata da hazırlamayı hedefleyen bir okul öncesi eğitim kurumudur dedi.
ÇOCUKLARI İLKOKUL YILLARINA HAZIRLIYORUZ
İZELMAN Genel Müdürü Hüseyin Kırmızı, okul öncesi eğitimi tüm semtlere yaygınlaştırdıklarını belirterek, İzmir Büyükşehir Belediyesi İZELMAN A.Ş.ye bağlı kreş, anaokulları ve etüt eğitim merkezleri çalışan annelerin çocuk bakım sorununun çözülmesine yardımcı olur. Yerel yönetimlerin sosyal hizmetler alanındaki çalışmalarını genişletmek amacı ile İzmirin muhtelif semtlerinde uzun yıllardır tam gün, yarım gün ve günlük öz bakım olarak hizmet vermektedir. Okul öncesi eğitim alanında deneyimli, sevgi dolu eğitimci kadrosu ile sıcak bir ortamda, sınıfların yaş gelişim özelliklerine göre Milli Eğitim Bakanlığı 2013 Okul Öncesi Eğitim Programına uygun, kazanım ve göstergeleri kapsayan eğitim ile çoklu zeka kuramını benimsemiş aktif eğitim programı uygulanmaktadır. Okullarımız, 2-6 yaş grubu çocuklarını ilkokul yıllarına hazırlarken, onlara temel yaşam becerilerini kazandırarak hayata da hazırlamayı hedefleyen bir okul öncesi eğitim kurumudur dedi.
ATATÜRKÇÜ BİREYLER YETİŞTİRİYORUZ
Çocuğun öğrenme süresince aktif katılımını sağlamaya çalıştıklarını vurgulayan Kırmızı, Amacımız, açık fikirli, araştıran, sorgulayan, duyarlı, dengeli ve yaratıcı düşünen, Atatürkçü, çağdaş, laik, kendine güvenen, çevresine duyarlı, yaratıcı mutlu bireyler yetiştirmektir. Okul Öncesi Eğitim Kurumumuzda çocuklar, öğretilen tüm bilgileri oyun yolu ile yaparak, yaşayarak, inceleyerek ve eğlenerek öğrenmektedirler. İlkelerimiz ise yaşı ne olursa olsun her insana saygı duymak, öğrenci merkezli eğitim ve öğretim yapmak, her öğrencinin güçlü yönünü keşfetmek, özgür ve bilimsel akademik bir ortam kurmak, okul ile amaç birliği içinde, işbirliğine açık, katılımcı bir veli grubuna sahip olmak, okulunu seven, öğrenen gelişmekten zevk alan öğrenciler yetiştirmektir şeklinde konuştu.
BİRİKMİŞ ENERJİSİNİ BOŞALTMASINI SAĞLAR
Kırmızı, Okul Öncesi Eğitim Kurumlarının öğrencilere sosyal ve duygusal gelişimini desteklediğini söyleyerek, Aynı zamanda duygu ve gereksinimlerini ifade etmesi için iyi bir yoldur. Bilişsel alanındaki öğrenme sürecini hızlandırır. Öğrenme, yaratma, deneyim kazanma ve iletişim kurma yetilerini geliştirir. Çocuğu araştırmaya, keşfetmeye ve neden-sonuç ilişkisi kurmaya teşvik eder. Dil gelişimini destekler ve hızlandırır. Birikmiş enerjisini boşaltmasını sağlar. Kaba ve İnce motor becerilerini geliştirir diye konuştu.
3-6 YAŞ ÖNEMLİ
Türkiyenin Okul Öncesi Eğitiminde Avrupanın çok gerisinde olduğunu söyleyen Kırmızı, Türkiye Avrupanın 30 yıl gerisinde. Avrupa ülkelerinde okul öncesi eğitim yüzde 100lere ulaşmışken Türkiyede halen yüzde 12lerdedir. Milli Eğitim Bakanlığının yeni okullar ve sınıflar açmasıyla son 5 yılda bir artış oldu. Çocuk kişiliğini 3-6 yaş aralığında şekillendiriyor. Çocuğu nasıl şekillendirirseniz hayata bakışı o yönde olur. 3-6 yaş aralığında mental ve motor gelişimi tamamlanmaya başlar dedi.
GÖZLEMLEYEREK ÖĞRENİYORLAR
Kırmızı, okul öncesi eğitimde olan çocukların özel günlerde etkinlik düzenledikleri söyleyerek, Gazeteciler Gününde gazeteleri, Gaziler Gününde gazileri ziyaret ediyoruz. Çevre günlerinde pilleri toplama etkinlikleri yapıyoruz. Orman Haftasında ağaç dikiyoruz. Amacımız çocuklarda çevreye karşı duyarlı olmalarını sağlamak. Doğal afetlerde nasıl davranmaları ile ilgili çocuklarımıza her sene eğitimler veriyoruz. Önemli olan her günde çocuklarımız bir aktiviteye katılıyorlar. Sonuç olarak çocuklar araştırarak ve gözlemleyerek öğreniyorlar. Çocuklarımızda farkındalık yaratmaya çalışıyoruz ifadelerini kullandı.
GÖZLEMLEMEK GEREKİYOR
Günümüzde sentetik uyuşturucunun sigaradan daha çok ulaşılabilir hale geldiğini vurgulayan Kırmızı, sözlerine şöyle devam etti: Çocuklarımıza fark ettirmeden ailelerin çocuklarını gözlemlemeleri gerekiyor. Arkadaşlarını mutlaka tanımları gerekiyor. Başka nedenlerle hastaneye götürerek çocuk psikologlarına muayene ettirilmesi gerekiyor. Özellikle ergenlik döneminde olan çocuklara daha çok dikkat etmek gerekiyor. Sentetik uyuşturucular artık çok küçük yaşlara ulaşıyor. Bizde madde bağımlılığı ile ilgili eğitimler veriyoruz. Örneğin geçen yıl sosyal proje kapsamında etkinliklerimiz oldu. Büyükşehir yaşamında, nüfusun çoğunluğunu oluşturan çocukların yaşam standartlarının yükselmesi için okul öncesi eğitim çok önemlidir. Özellikle 3-6 yaş grubu çocuklar okul öncesi eğitim ile önemli açıda, bireysel ve toplumsal kazançlar elde eder. Okul öncesi eğitiminden yararlanmayan veya yararlanamayan 3-6 yaş grubu okul öncesi çağı çocuklarına, sağlık ve okul öncesi eğitiminin sunulması gerçekleştirilmişti. Çamkule ve Naldöken semtlerinde 1,5-2 ay süreli 200 kadar okulöncesi çağı çocuklarına okulöncesi eğitim verilmiştir. Aynı zamanda dezavantajlı gruplar tespit edilerek rehberlik merkezine yönlendirilmiştir. Ege üniversitesi hemşerilik ve okulöncesi bölümü ile ortaklaşa çalışma yapılmıştır.
RUHSAL GELİŞİME KATKISI VAR
İZELMAN Anaokulları Özlem Bulsu ise, anaokullarının çocuğun bedensel ve ruhsal gelişimine katkıda bulunduğunu vurgulayarak, Çocuğa esnek bir vücut ve iyi bir müzik kulağı kazandırmak, el ve ayak koordinasyonu sağlamak için bale, halk oyunları ve modern dans eğitimi, çocukların vücut dilini, sesini ve nefesini düzgün kullanabilmesi, doğru ve düzgün ifadelerle konuşabilmesi için Drama-tiyatro eğitimi, küçük yaş öğrencilerinin anadil duyarlılığını geliştirmek, Türkçeden başka bir dilin varlığını hissettirmek ve bu dilde iletişim kurmaya istekli olmalarını sağlamak amacıyla İngilizce eğitimi gibi branş dersleri verilmektedir dedi.
EĞİTİM MERKEZLERİ
Bulsu, İzmir Büyükşehir Belediyesi İZELMAN A.Ş.ye bağlı kreş, anaokulları ve etüt eğitim merkezlerini ise şöyle sıraladı: Balçova Selçuk Yaşar Kreş, Anaokulu ve Etüt Eğitim Merkezi, Evka-2 Sabiha Gökçen Kreş, Anaokulu ve Etüt Eğitim Merkezi, Evka-4 Yeşiltepe Kreş, Anaokulu ve Etüt Eğitim Merkezi, Gaziemir Nilüfer Hatun Kreş ve Anaokulu, Girne Latife Hanım Kreş ve Anaokulu, Gürçeşme Zübeyde Hanım Kreş, Anaokulu ve Etüt Eğitim Merkezi ve Güzelyalı Nene Hatun Kreş, Anaokulu ve Etüt Eğitim Merkezidir.
İZELMAN Anaokullarında geçen 1 gün
Çember Zamanı
Sabah kahvaltıdan sonra, tüm sınıf bir araya gelerek güne merhaba şarkıları söyler. Hava durumu, takvim, mevsim, günün akışının konuşulduğu paylaşım saati ile etkinlikler başlar.
Tema Zamanı
Program içeriği temalardan oluşur. Bunlar, farklı yaş gruplarına uygun olarak, sınıf öğretmenleri tarafından belirlenir ve uygulanır. Yıl içinde belirlenen farklı temalar üzerinden çocuklara yeni bilgi, beceri ve davranışlar kazandırılır. Çocuklar temalarla kendilerini ve çevrelerini tanırlar. Ayrıca bu süreçte çocuklar; söz almak için sıra beklemeyi, düşüncelerini arkadaşlarıyla paylaşmayı ve dinlemeyi öğrenir, yeni kelimelerle karşılaşırlar.
Öğrenme İstasyonları
Öğrenme istasyonlarındaki aktiviteler, çocukların kişisel ihtiyaç ve yeteneklerini geliştirebilecekleri, kendi yaş gruplarına uygun önemli kavram ve becerileri kazanmalarına fırsat verir. Aktivite ve deneyimlerden oluşan küçük gruplar şeklinde yapılan öğrenme istasyonu çalışmaları çocukların ihtiyaçlarına göre oluşturulur. Bilim İstasyonu, İnce Motor Beceri İstasyonu, Dramatik Oyun İstasyonu, Okuma/Yazma Öncesi İstasyonu gibi.
Bahçe Zamanı
Çocukların içerdeki oyun alanına ya da bahçeye çıkıp çeşitli oyunlar oynadıkları bir zaman dilimidir. Bu etkinlikler sırasında çocukların hareket ihtiyacı da doğal olarak karşılanır. Ayrıca beden koordinasyonu, denge, hız, güç gibi etkinlikleri de içeren çalışmalara yer verilir.
Fen ve Matematik Zamanı
Çocukların eğlenerek öğrendikleri, çevrelerini keşfettikleri, deneyler yapıp gözlemlerde bulundukları, araştırma, inceleme ve keşifler yaptıkları, matematikle oynayıp matematiği sevdikleri, sınıflandırma, sıralama, örüntü gibi çalışmaları içeren bir zaman dilimidir.
İngilizce Ses Bilgisi- Çalışmaları
İngilizce okuma ve yazma çalışmalarına temel teşkil eden ses bilgisi programıdır. Öğrencilere İngilizcedeki 42 temel sesi eğlenerek öğretmeyi hedefleyen program, farklı duyulara ve farklı öğrenme stillerine hitap edecek şekilde hazırlanmıştır.
Okuma-Yazmaya Hazırlık Çalışmaları
Öğrencilerimizin renk, şekil, sayı ve temel kavramları kazanmaları amaçlanır. Bunun yanında yapılan çalışmalar, algılama, dikkat, kelime dağarcığı arttırma, eşleştirme, gruplama, sıralama, karşılaştırma, el-göz koordinasyonu vb. bilişsel becerileri destekleyen etkinlikleri içerir.
Düşünme Becerileri
Öğrencilerimize kişisel düşünme becerisi kazandırmayı amaçlayan bir zaman dilimidir. Onların bilişsel gelişimlerini geliştirici ve destekleyici çeşitli etkinlikler planlanır. Görsel-işitsel algı, dikkat-bellek çalışmaları, problem çözme becerileri ve yaratıcılığı geliştirici çeşitli çalışmaları içerir.
Türkçe Dil Etkinlikleri
Türkçe dil etkinliği derslerinde öncelikli olarak öğrencilerin dil gelişimleri ve bunun yanında bilişsel gelişimleri desteklenir. İçinde tekerlemeler, parmak oyunları, şiir, bilmece, sohbet, resimli kitap okuma, öykü anlatma, taklit oyunları, pandomim, dramatizasyon, öykü tamamlama vb. etkinlikler yer alır. Türkçe etkinlikleri çocukların Türkçeyi doğru ve güzel konuşmalarını sağlamayı amaçlar ve sözcük dağarcıklarının geliştirilmesini destekler. Sözcük dağarcığı gelişen çocuğun, kelime tanımlama becerisi gelişir, dile hâkimiyeti artar.
Değerler Eğitimi
Bu derste, çocukların saygı, işbirliği, dürüstlük, sorumluluk, güven gibi değerleri ayırt etmeleri ve yaşama geçirmeleri amaçlanır. Soyut olan değerler kavramı somut deneyimlere dönüştürecek etkinliklerle planlanır. Çocukların bilişsel ve duygusal gelişim düzeyleri dikkate alınır.
Sanat Zamanı
Sanat çalışmaları sırasında çocuklar, çeşitli malzemeleri kullanarak hayal ettikleri şeylerin tasarımını yapar, yaratıcılıklarını ortaya çıkarır, özgün ürün oluşturup küçük kas becerilerini geliştirme fırsatı bulurlar.
Hikaye Zamanı
Her temayla ilgili olarak çocuklara çeşitli hikayeler okunur. Bunun yanında hikaye tamamlama, hikaye oluşturma, hikayeye başlık bulma, okunan hikayeyi resimlendirme, çeşitli resimlere bakarak hikaye kurgulama, görsel okuma vb. çalışmalar yapılır. Ayrıca çocuklar sınıftaki kitaplıktan kendileri kitap seçerek inceler. Evden getirdikleri hikaye kitaplarını, arkadaşlarıyla paylaşırlar.
Serbest Oyun Zamanı
Serbest zaman etkinliğinde, öğrencilerimiz sınıfta hangi köşede oynayacaklarına ve neler yapmak istediklerine, kendileri karar verirler. Bu onların sosyal yaşamı deneyimledikleri bir zaman dilimidir. Oyun sonrasında sonuçları birlikte değerlendirirler.
Dinlenme/ Uyku Zamanı
Sadece küçük yaş grubu öğrencilerimiz için öğle yemeği sonunda dinlenme/uyku zamanı vardır. Öğretmenlerimiz bu süre içinde onların dinlenme sürecine olan uyumlarını kolaylaştırmak için hikaye okurlar.
Haber Merkezi