- Yaşam
- 12.06.2025 11:27
İzmirde 1968 yılında bir grup girişimcinin el aletleri üretmek için başlattığı girişim, 40 ülkeye uzanan pazarlama ağıyla ihracatta başarı öyküsü yarattı. İZELTAŞ Yönetim Kurulu Başkanı Yorgancılar, 50 yıl önce şirketimiz kurulurken bize makine satmak istemeyen Almanya, bugün en büyük pazarımız dedi
Türkiyede sanayileşmenin öncü firmalarından İZELTAŞ, 40 ülkeye yaptığı ihracatla dünya pazarlarında marka olmayı başardı.Ege Bölgesi Sanayi Odasında da başkanlık görevini yürüten İZELTAŞ Yönetim Kurulu Başkanı Ender Yorgancılar, 1968 yılında bir grup girişimcinin sanayiye yatırım yapma hevesiyle bir araya getirdikleri sermayeyle kurulan firmanın, ülkenin büyümesine eşlik ederek dünya pazarında aranan markalardan biri haline geldiğini ifade etti. Şirket kurucularının fabrikayı kurmadan önce sektörün lideri konumundaki Almanyada incelemelerde bulunduklarını anlatan Yorgancılar, O dönemde Türkiyede toplu iğne dahi yapılamıyordu. El aletleri ise Almanyadan getiriliyordu. Babam ve ortakları o dönemde Almanyaya giderek el aleti tesisi kurmak istediklerini söylediler. Almanların yanıtı ise siz tarım ülkesisiniz, biz sizden patlıcan, salatalık, domates alalım, el aletlerini siz bizden alın olmuş. Zorluklara rağmen gerekli makineleri getirerek 500 çeşit aletle üretime başlamışlar. Bugün 3 bin çeşitte Türkiye ve Avrupada iddialı konuma geldik. 50 yıl önce şirketimiz kurulurken bize makine satmak istemeyen Almanya, bugün en büyük pazarımız diye konuştu. İZELTAŞın üretim deneyimi, tasarım gücü, kalite ve teknolojiye verdiği önemle yıllar içinde Uzak Doğulu üreticilere karşı rekabet üstünlüğü elde ettiğine işaret eden Yorgancılar, grubun 2018de 50inci yılına adım atacağını kaydetti. Yorgancılar, halen 850 çalışanla yılda 20 milyon adet el aleti ürettiklerini ve bunun yüzde 35ini 40 ülkeye ihraç ettiklerini ifade ederek, özellikle AB ülkeleri, Birleşik Arap Emirlikleri, Suudi Arabistan ve Rusya pazarlarında aktif olduklarına işaret etti.
HER YIL YENİ BİR ÜRÜN
Dünyadaki her eve bir Türk malı girmesi hedefine firma olarak yürekten inandıklarını, kalitesiyle anılan bir Türk markası yaratmanın gayreti içinde olduklarını aktaran Yorgancılar, Türkiye, 1990lı yıllarda çoğu tarım ürünleri olmak üzere 20-25 milyar dolar ihracat yapan bir ülke konumundaydı. 2017ye geldiğimizde Çin ile İtalya arasında en büyük üretim üssü haline geldik. Yüzde 92si sanayi ürünleri olmak üzere 150 milyar dolar ihracat yapar hale geldik. Üretim teknolojimiz çok gelişti. Tek bir eksiğimiz var, yüksek katma değerli üretim yapamıyoruz. Firma olarak da bu konuda üzerimize düşeni yerine getirmek için Ar-Ge merkezi açtık. Kataloğumuza her yıl yeni bir ürün dahil ediyoruz. Burada geliştirdiğimiz patentler, gelecekteki en büyük umudumuz dedi. Yorgancılar, sanayide kapasite kullanım oranlarının artmasının ve büyümenin, el aletleri sektörüne doğrudan yansıdığını, son çeyrekte yakalanan yüzde 11lik büyümenin sanayi kuruluşlarını yeni yatırım yapma konusunda motive ettiğini sözlerine ekledi. AA/İZMİR
İzmir'de rengarenk bahar... Sokaklar çiçek açtı
LGS heyecanı İzmir’de de yaşandı