Sayfa Yükleniyor...
İzmir Büyükşehir Belediyesi tarafından yapılan yeni ulaşım düzenlemesine TMMOBdan tepki geldi: Kimseye sorulmadı
Türk Mühendis ve Mimar Odaları Birliği(TMMOB) İzmir İl Koordinasyon Kurulu, İzmir Büyükşehir Belediyesi ESHOT Genel Müdürlüğünün, 24 Haziran 2014 tarihinde (önceki gün) bir açıklama yaparak kentte otobüs hat güzergâhları ve seferlerinin yeniden düzenlendiğini ve 29 Haziran 2014 tarihi itibariyle uygulamaya geçileceğini duyurmasıyla ilgili basın açıklaması yayınladı.
KİMSEDEN GÖRÜŞ ALINMADI
Yayınlanan açıklamada uygulamaya dair kentliden, meslek odalarından, sivil toplum kuruluşlarından görüş alınmadığı eleştirilerek, Bırakın görüş almayı, uygulamayı bu çevrelere tanıtma gereği bile görülmeden yeni düzenlemenin hayata geçirilmesi ne sosyallikle, ne de demokratlıkla bağdaşmaktadır. Bu tür kararların halkın geniş katılımıyla alınması, sorunsuz uygulanması açısından çok önemlidir ifadelerine yer verildi.
MAKAM ARACI KULLANMA SİSTEMİ ANLA
Tek başına otobüs seferlerinde yapılacak düzenlemelerin trafik sorununa çare olmayacağı ileri sürülen açıklamada kamuoyuyla paylaşılmadan, kamuoyu bilgilendirilmeden hayata geçirilecek olan bu uygulamanın kentlinin ulaşım konforunu sağlamayacağını düşünüldüğü dile getirildi. Yapılan açıklamanın sonunda ise yeni düzenleme ile igili Büyükşehir Belediye Başkanı ve ulaşımdan sorumlu Genel Müdürler, yardımcıları, daire başkanları ve amirlerine, Bir ay süreyle makam aracı kullanmadan bu sistemle gereksinmelerini karşılamalarını öneriyoruz. Ancak bu şekilde kentliyi daha iyi anlayacaklarını ve sorunu akılcı, bilimsel yöntemlerle çözeceklerini düşünüyoruz tavsiyesinde bulunuldu.
TMMOB yeniden düzenlenen sistemle ilgili görüşlerini ise şu şekilde özetleri:
*Ulaşım Ana Planının, İzmir Büyükşehir Belediyesi tarafından tartışmaya açılması ve kamuoyunda duyurulması, ilgili kurumlarla paylaşılması gerekmektedir.
*Kent içinde yapımı planlandığı bilinen çeşitli raylı (tramvay) sistemlerin ne zaman hayata geçeceğiyle ilgili bilgi hakkında kamuoyuyla herhangi bir detaylı bilgi paylaşılmamıştır.
*Sinyalizasyon sistemindeki yetersizlikler nedeniyle İZBAN ek seferleri devreye alınamamıştır, sinyalizasyon sisteminin tümden değiştirilmesi gerektiği tartışılmaktadır. Sinyalizasyon sistemindeki eksiklik ve yeni vagonların gelmemiş olması nedenleriyle istasyonlarda yığılmalar olması kaçınılmazdır. Uzun mesafeli otobüslerin kaldırılıp İZBAN ve metronun kullanılması olumlu bir gelişme olarak görülebilir ancak İZBAN ve metronun kapasitesinin buna ne kadar uygun olduğu belirsizdir. Mevcut sefer sıklığı ve katar sayısı dikkate alındığında yeterli olmayacağı düşünülmektedir.
*Yeni vapur yatırımları sonuçlandırılmamış, isimleri hakkında internet ortamında öneri toplanan vapurlar henüz körfeze ulaşmamıştır. Mevcut vapurların işletme saatlerinin düzenlendiğine dair bir düzenleme hayata geçmemiştir.
Haber Merkezi