Sayfa Yükleniyor...
Kul hakkı hususunda Müslüman ile gayr-i Müslim arasında fark var mı?
İster Müslüman, ister gayr-ı Müslim olsun, başkasının hakkını yemek, gasp etmek vebal ve sorumluluğu çok ağır bir günahtır. Kul hakkı anlamında Müslüman ile Müslüman olmayan insan arasında bir fark yoktur. İster Müslümanın, ister gayr-ı Müslimin olsun, dünyada ödenmeyen veya helallik elde edilmeyen hakkın karşılığı ahirette sorulur.
Bu itibarla; gerek Müslüman, gerek gayr-ı Müslim olsun, bir başkasının üzerimize geçmiş haklarını kendilerine iade etmek, ölmüşlerse, varislerine vermek veya onlarla helallaşmak gerekir. 0 da mümkün değilse Müslüman hakkı için, bir hayır kurumuna tasaddukta bulunmak ve gayr-ı Müslim hakkı için de amme menfaatine olan bir işe sarf etmek suretiyle bu dünyada ödeşme yoluna gidilmelidir.
Tabi kul hakkı sahibine veya mirasçılarına verilmedikçe düşmez. Hayrına vermek ya da amme menfaatine harcamak umulur ki anlayışı ile verilmektedir. Yoksa kul hakkı kesin affedilecek diye değil.
Camii resimli bir seccadenin üzerinde namaz kılmak caiz mi?
Üzerinde Namaz kılınacak seccadenin kalbi meşgul edecek resim ve işlemelerden temiz olması namaz açısından daha doğrudur. Aynı durum mescid ve camiler için de geçerlidir. Zira resimlerin olduğu yerde namaz kılmak mekruh kabul edilmiştir.
Bu itibarla üzerinde Kabe ve mescit resmi bulunan namazlık üzerinde namaz kılmanın bir sakıncası yoktur. Caiz olduğu gibi bir hakaret veya saygısızlıkta söz konusu değildir. Çünkü Kabe ve mescit resimleri ayakaltına gelmeyip de secde edilen yere geldiğinden hakarete maruz kalmamış, hürmete layık şekilde tutulmuş olunmaktadır. Bu sebeple namaza mani bir hal söz konusu olmamaktadır.
Ancak kabe, cami dışındaki resimlerin olduğu herhangi bir cismin üzerine namaz kılmak caiz ve geçerli olmakla birlikte mekruhtur.
Şirk ve küfür aynı şey midir?
Küfür, Hz. Peygamberin Allahtan getirdiği dini esaslardan bir veya bir kaçını inkar etmek demektir. Şirk ise, Allah Tealanın varlığını kabul etmekle birlikte, ilahlığında, isim, sıfat ve fiillerinde eşi ve ortağı olduğuna inanmak yahut Allah ile birlikte başka bir varlığı ya da varlıklara ibadet etmektir.
Şirk ile küfür birbirine yakın iki kavramdır. Aralarındaki fark, küfrün daha genel, şirkin ise daha özel olmasıdır. Bu anlamda her şirk küfürdür, fakat her küfür şirk değildir. Şirk Allaha, zat, isim ve sıfatlarına ortak tanıma sonucu meydana gelir. Küfür ise, küfür olduğu bilinen bir takım inançların kabulü ile gerçekleşir.
Ama sonuç olarak ikisi de İslamın onaylamadığı Allahın razı olmadığı iki kötü ve din dışı davranış ve inançlardır. Allaha iman ve ibadet etmek için yaratıldığımıza göre her kesin bu iki yanlıştan uzak durması gerekir.
Hz. Peygamberin cenaze namazı niçin cemaatle kılınmadı?
Efendimizin cenaze namazı cemaatle kılınmadı. Bunun yerine herkes münferiden tek başına kılmıştır. Hz. Peygamber vefat ettiğinde mübarek bedeni sedirin üzerine konuldu. Cenaze namazı için önce erkekler, sonra kadınlar, en sonra da çocuklar ayrı ayrı gelip namazını kıldılar.
Rasûlüllah, hayatında olduğu gibi ölümünden sonra da herkesin imamı olduğu için, Onun cenaze namazında kimse imam olmadı, herkes namazını bireysel olarak eda etti.
Günün Ayeti
Sizin yaratılışınızda ve çeşitli canlıları yeryüzüne yaymasında kesin olarak inanan kimseler için ibretler vardır.
Casiye, 45/4.
Günün Hadisi
Kendisine bir iyilik yapılan kimse, imkanı varsa bu iyiliğe iyilikle karşılık versin. İyilik yapacak bir şey bulamazsa iyilik yapanı övsün. Kim iyilik yapanı överse, ona teşekkür etmiş olur. Kim de kendisine yapılan iyiliği gizlerse, ona nankörlük etmiş olur
Ebu Davut, Edeb, 12.
Günün Sözü
Hiçbir başarımı tesadüfe borçlu değilim, buluşlarım da tesadüfün değil çalışmalarımın eseridir.
Thomas Edison
Günün Duası
Allahım bana her daim maddi ve manevi alanda çalışma azmi ve isteği ver.
Bunları Biliyor muyuz?
Mubah Nedir?
Dinen yapılıp yapılmaması serbest bırakılan şeydir.
Günün Nüktesi
Haram
Adamın biri İmam Şafiye bana haramı anlat demiş.
İmam Şafii haramı sorana şöyle demiş:
Haramın en zoru başıdır,
Sonra kolaylaşır,
Sonra sıradanlaşır,
Sonra alışılır,
Sonra tatlanır,
Sonra kalbe yerleşir.
Sonra da kalp başka bir haramı arar.