2

Sosyal Katılımcı Belediyecilik


  • Oluşturulma Tarihi : 29.01.2024 08:59
  • Güncelleme Tarihi : 29.01.2024 08:59

Belediyeler 805 bin kişiye istihdam sağlıyor.

Yerel yönetimler, yani 1386 belediye ve il özel idarelerinde şirket personelleri ile birlikte Eylül 2023 verilerine göre 805.000 personel istihdam ediliyor. Buna göre her 6 kamu çalışanından biri belediye personeli olarak çalışıyor.

Kamu çalışanlarının yüzde 16’sı belediyelerde çalışıyor. Memur maaşlarının ve diğer statüdeki kamu emekçilerinin ücretlerinin belirlenmesinde yüklenilmesinde önemli bir rol üstleniyorlar.

Sosyal Belediyecilik Ücret – Maaş Politikası

Belediyeler sosyal belediyecilik politikalarına göre düzenlenmiş ücret limitleri belirleyebilirler. Bu ücret ayni ve nakdi olarak birçok aracın bir araya getirilmesi ile bir paket olarak tasarlanabilir. Bu ücret paketi iş veren olarak belediye, emek örgütleri, sendika temsilcilerinin ortak katılımları ile oluşturulabilir.

Söz konusu ücrete-maaş paketi ve sınırları dahilinde oluşacak ücret politikaları merkezi hükümetin ücret politikalarının belirlenmesinde önemli bir gösterge olarak yer alacaktır.

Böylece sosyal belediyecilik sınırları içerisindeki ücret politikası kalıcı ve sürdürülebilir olarak çalışanların, memurların gözünde dikkate alınacak önemli bir kriter olarak görülecektir. İlaveten seçmenlerin tercihinde de önemli bir yer tutacaktır ve yerel yönetim ile emekçiler arasında güven unsuru olacaktır.

Dezavantajlıların İstihdamında Öncelik

Bunun yanında kadın istihdamı, engellilerin istihdamı ve kimsesiz sokak çocuklarının özgün eğitim süreçlerine dahil edilerek zaman içinde uygun koşullarda istihdamı özel bir yer tutmalıdır. Bu eğitim ve istihdam eksenli çalışmalar diğer dezavantajlı grupları da kapsayabilir.

Bu grupların eğitimi, rehabilitasyonu ve istihdamı, bilhassa özgün eğitim politikalarıyla istihdama hazırlanması ve becerilerinin gelişimine paralel olarak bu 4 kümenin istihdamına öncelik verilmesi yerel yönetimleri özellikle yoksulara ve arka mahallelere yaklaştıracaktır.

Emekliye Yoksula Düzenli Ayni Ücret

Ücret ve nakit destek dışındaki ayni yardım araçları da genel bir sosyal belediyecilik politikası çerçevesinde detaylandırılıp tanımlanabilir. Tüm belediyeler kendi özgül yerel koşullarını da dikkate alarak emeklinin, işsizin merkezi devletten aldığı nakdi gelirlerin yanında sağlanacak düzenli ayni destekleri daha ölçülebilir, daha görülebilir ve daha etkin hale getirebilir.

Sosyal Katılımcı Belediyecilik
Dr. Osman Sirkeci
Yazarımız Kim ?

Dr. Osman Sirkeci