Sayfa Yükleniyor...
Sevgili İLKSES Gazetesi okurları ve ekibi sizleri saygıyla selamlıyorum. Bu yazımda güzel ülkemizde oturtamadığımız eğitim sistemimiz üzerine tartışmak istiyorum. Tartışmak diyorum çünkü ihtiyacımız olan şey tartışmak. Daha doğrusu düşünen insanların tartışması.
Yazımda farklı hipotezler öne sürerek sonuca ulaşmadan hepimizin daha fazla düşünmesi için çabalayacağım. Dünyanın en iyi doktorları, yazılımcıları, tasarımcıları, finans yöneticileri neden bizden çıkmıyor? 80 milyona merdiven dayamış genç nüfusu ve dinamikliği ile albenisi yüksek olan güzel ülkemizde neden işini iyi yapan insan sayısı bizi tatmin etmiyor? Ülkemizdeki en önemli sorun ne? Sınır komşularımız, ekonomik kriz, şiddet Aklımıza ilk gelen bunlarsa durun bir dakika aklıma daha büyük bir sorun geliyor. EĞİTİM! Örneğin İngilizce öğretmenlerimiz yeterince İngilizce biliyor mu? Peki ya matematikçiler? Fizik öğretmenleri? 2017 KPSS öğretmenlik alan bilgisi testleri bazı net ortalamalarını paylaşmak istiyorum. ÖABT öğretmenlerin ders verecekleri branşlardaki başarılarının ölçüldüğü bir sistem. Yani Türkçe öğretmenlerinin Türkçe sorulara verdiği yanıtların doğruluk oranı ölçülüyor. Türkçe öğretmenlerinin 2017 başarı ortalamaları 50 soru üzerinden 29, matematik ilköğretim ortalaması 16, lise matematik ortalaması 11, fen bilimleri ortalaması 11, lise düzeyi fizik, kimya, biyoloji ortalaması 17.
50 sorudan 17 net yapabilen bir öğretmen bizi bilim üreten biri yapabilir mi? Peki bu sorunları nasıl çözeriz? Sanayi 4.0 konuşuluyor son zamanlarda. Acaba üniversite hocalarımızın ne kadarı öneminin farkında? Sanayi 4.0 buhar gücünün üretimde kullanılmasıyla başlayan sanayi devriminin 4üncü ayağı. Çok basit şekilde anlatmamız gerekirse; makinelerin makineleri üretmesi diyebiliriz. İnsanlara daha fazla boş zaman daha az hata ile daha çok üretim vaat eden bir değerler bütünü. Sanayi 4.0 üretim sisteminde bilgiye ihtiyaç var. Bilgi işçilerinin daha fazla önem kazanacağı önümüzdeki yıllarda, sıradan çalışanlar ne yapar? Bir fikrim yok ancak yapmamız gereken sanayi 4.0 üretim biçimine yön verecek mühendisleri yetiştirmek. Yani eğitim! Bilgiye şimdiye kadar hiç olmadığı kadar kolay ulaştığımız bu günlerde çocuklarımıza bilgiyi değil bilgiye ulaşmayı öğretmemiz daha akılcı bir yaklaşım olur gibi. Yani öğrenmeyi öğretmek. Biz Türkiyeyiz, dünyanın en güzel ülkesiyiz, isteyip de yapamayacağımız bir şey var mı? Artık proaktif davranmanın vakti gelmedi mi? Oturduğumuz koltuklardan daha değerli olmanın vakti gelmedi mi?