2

Tercih Günlerinde İletişim Eğitimi


  • Oluşturulma Tarihi : 21.07.2022 05:23
  • Güncelleme Tarihi :

Gençler üniversite sonuçlarına göre tercihler yaparken en popüler alanlardan birisi olarak iletişim fakültelerinin Radyo TV Sinema ve Gazetecilik bölümlerine oldukça rağbet gösteriyorlar. Öğrenciler yetiştirmiş, mesleğini seven sinema televizyon hocası olarak bu alanda eğitim almayı gençlere tavsiye ediyorum. Türkiye’de eğitim alanında uygulanan yanlış politikaların sorunlarını elbette iletişim alanında eğitim veren bölümleri ve mezunları da yaşıyor. Öncelikle iletişim fakültesi sayısının fazla olması ve sektörün ihtiyacında fazla mezun verme her zaman dile getirilen bir şikâyet konusudur. Tabi mezunların sektörün beklentilerine uygun nitelikli eğitimle donatılması da ayrı bir sorundur. Bu iki sorunu bizler tartışadururken diplomasız pek çok kişi meslek pastasını paylaşmaya devam ediyor. Tabii ki en büyük problem İletişim mezunlarının diplomalarının formasyonunun sektörde tanınmasını sağlayacak mesleki örgütlenmenin ve bu örgütlenmelerin belirleyeceği yasal düzenlemelerin henüz hayata geçirilememiş olması, en temel sorunsal olarak sürekli karşımızda bir duvar gibi durmaktadır. Örneğin günümüzde “Sosyal Medya Yasa Teklifi” getireceği yaptırımlarla basın örgütlerince oldukça tepkiyle karşılanmıştır. Bu teklif şimdilik ertelenmiş görünüyor, fakat basın örgütlerinin görüşleri doğrultusunda revizyona dair çalışmalar konusunda fazla bir hareketlilik de gözlenmiyor. Kısacası her zaman her platformda da tekrarladığım gibi bir mesleğin eğitim formasyonu kendi sektörü içinde tanınmıyor, mesleki örgütlenmesini de buna uygun olarak geliştirememişse, var olan örgütlerde yeteli etkinliği gösterme konusunda hep sıkıntılı olacaktır.

İletişim alanı pek çok sorunla boğuşurken bu konuda yine de umutsuzluğa düşmemiz mümkün değildir. Zira “çağ bizim çağımız, yani iletişim çağı”. Günümüz iletişim çağında her sektörün bir iletişimciye ihtiyacı var. Artık dijital teknolojilerin yön verdiği iletişim alanı ayrı ve kıymetli bir alandır. Mezun sayısı ne kadar çok da olsa kendini yetiştirmiş iletişim uzmanlarının işsiz kalması pek olanaklı görünmüyor. Dijital teknolojiler pek çok kişisel olanaklara da el verebiliyor. Kurumsal bir iş bulamasanız bile dijital platformlar size başka kazanç yolları sunabiliyor. Örneğin günümüzde geleceğe dair teknolojik gelişim olarak metaverse çok konuşulan bir olgudur. Artık iki boyutlu görüntüleri karşıdan izlemek yerine görüntünün içinde yaşamaktır söz konusu olan. Görsel, işitsel ve hatta hissetmeyi olanaklı kılacak dijital bir mekân olarak tasarlanan Metaverse’te insanlara avatar denilen görsel-işitsel bedenler olarak yazılımın parçalarıdır. İnsanlar bu sanal evrende, gerçekte yapabileceği birçok eylemi gerçekleştirebilir; çalışabilir, eğlenceye, konsere katılabilir, eğitim alabilir, iş sahibi olabilir, alışveriş yapabilir, spor yapabilir v.s. Kısacası Metaverse, maus ve klavye kullanmadan sanal gözlükler sayesinde bakmak yerine içinde var olduğumuz gelişmiş bir internet teknolojisidir. Basın sektörü de dijital platformlara evrilmiştir. Elbette tüm bu teknolojik gelişmeler ile uyumlu ve nitelikli bir iletişim eğitimi bilgisayar Mühendislikleri ile ortaklaşa eğitim modüllerini gerekli kılıyor. Kısacası İletişim eğitimi de bilgisayar teknolojileriyle paralel olarak yenilenmek zorundadır. Yazılım mühendisliğin alanıyken, yazılımın içeriğini oluşturacak evrenin senaryo ve görsel tasarımı bizim alanımızdır. Bu bağlamda iletişim eğitimi dijital teknolojilerle organik bir bağ içinde sürekli kendini yenilemelidir. Üniversiteye yerleşecek gençlere başarılar diliyorum.

Tercih Günlerinde İletişim Eğitimi
Prof. Dr. Dilek Takımcı
Yazarımız Kim ?

Prof. Dr. Dilek Takımcı