Sayfa Yükleniyor...
Karşıyaka Belediyesi, Mustafa Kemal Atatürkün, akıllara kazınan Geldikleri gibi giderler sözünü söylediği ve restorasyon konusunda sorun yaşanan Kartal İstimbotuna Karşıyakanın talip olduğunu açıkladı
Mustafa Kemal Atatürkün, İstanbulu işgal eden İtilaf Donanması için Geldikleri Gibi Giderler sözünü söylediği ve Tuzlada çürümeye terk edilmiş vaziyette bulunan Kartal 2 istimbotunun müzeye dönüştürülmesi için Kartal İstimbotunu Kurtarma ve Yaşatma Platformu kuruldu. Platform üyelerinin yoğun çabası sonucunda batık olmaktan kurtulan Kartal İstimbotuna, Ulu Önder Mustafa Kemal Atatürkün annesi Zübeyde Hanımı emanet ettiği Karşıyaka talip oldu.
Karşıyaka Belediye Başkanı Hüseyin Mutlu Akpınar, Karşıyaka, Milli Mücadele ruhunun açık hava müzesidir. Her sokağımızda, her meydanımızda, bize o kutlu günleri anlatan bir hatıra ile karşılaşırsınız. Karşıyaka, Atatürkün ilçesi. Annesi bizim bağrımızda yatıyor. Ulu Önderin, tarihi cümleleri sarf ettiği bu istimbot da Karşıyakamıza çok yakışır. Restorasyonunu yapmaya ve bu değerli hazineyi Karşıyakamızda müze olarak halka sunmaya talibiz. Bunun için girişimlerimizi sürdüreceğiz diye konuştu.
KARŞIYAKANIN DESTEĞİ ÇOK ÖNEMLİ
Kartal İstimbotunu Kurtarma ve Yaşatma Platformu Başkanı Emekli Amiral Cem Gürdeniz, Karşıyaka Belediyesinden bu teklifin gelmesi son derece anlamlı ve özel. Belediye Başkanımız Hüseyin Mutlu Akpınara Atatürkün mirasına sahip çıkmasından dolayı- şükranlarımı sunuyorum. Karşıyakanın desteğini arkamızda hissetmek çok önemli. Bunu bilmek, bize çalışmalarımızda güç verecek dedi.
Mustafa Kemal Atatürkün yaveri Cevat Abbas, 1939 yılında yayımladığı kitabında, Atatürk ile askeri ulaşımın köhne bir motoru ile deniz ortasında ki çelik ormanının içinden geçiyorduk. Atatürkün zarif dudaklarından Geldikleri gibi giderler cümlesini işittiğim zaman, mütarekenin doğurduğu derin ve elemli ümitsizliği derhal unutmuştum demişti. 1911 yılında Hollandada yapılan o zamanki adı Enterprise olan istimbot Fransızlar tarafından İstanbula getirilmişti. 100 tonluk 22 metre boyundaki tekneye, milli mücadelenin kazanılmasıyla Seyr-i Sefain idaresince Kartal adı verilmişti. 1933te İstanbul Liman İşletmesine, 1939da Devlet Demiryollarına, 1952de Denizcilik Bankası İstanbul Liman İşletmesine devredilen tekne 14 Temmuz 1942de Çanakkalede batan Atılay denizaltısının aranmasında kullanıldı. 1974 yılında Kartal II adıyla özel sektöre geçti. 2014 yılında ise ekonomik ömrünü tamamlayarak hurdaya ayrıldı ve Tuzlada kaderine terk edildi. (HABER MERKEZİ)
Haber Merkezi