- Bilim ve Teknoloji
- 16.05.2025 16:37
E-ticaret alışveriş alışkanlık ve eğilimlerini açıklayan Hepsiburada’nın yayınladığı trend raporu kapsamında 2018 yılında gerçekleştirilen alışverişlerde, 2017’ye göre yüzde 60’lık bir artış yaşanırken, yerli milli ürünlerde de yüzde 100’lük bir artış yaşandı
2018 yılında Hepsiburada’dan en çok alışveriş yapılan ilk 5 kategori; temel tüketim ve gıda, sağlık ve güzellik, kitap, anne bebek ve oyuncak ile hırdavat oldu. 2017’ye göre ise sipariş adetlerinde en çok büyüme gerçekleştiren ürün kategorisi; ofis kırtasiye olurken, kozmetik, müzik ve bahçe kategorileri takip etti. 2018 yılının trend verileri incelendiğinde en fazla talep gösterilen ürünlerin başında bebek bezi, toz deterjan, akıllı bileklik, bulaşık yıkama kapsülü ve şarj edilebilir diş fırçası olduğu belirtildi.
E-TİCARETİN DEĞİŞMEYEN YILDIZI
Yıllık trend raporu verilerinde, en çok satın alınan ürünün bu sene de bebek bezi olduğunu açıklandı. Ürünlerin seçilen adrese hızlıca teslim edilerek müşterileri taşıma zahmetinden kurtarması ve özel fiyat avantajları sebebiyle aileler bebek bezini internet ortamından satın almayı tercih etti. İnternette yapılan alışveriş sıklığını geçen yıla göre en çok artıran illeri açıklayan site sıralamayı; yüzde 104 Adana ve Denizli, yüzde 100 Malatya, yüzde 99 Kocaeli, yüzde 98 Diyarbakır yüzde 97 ile de Siirt, Aydın ve Trabzon şeklinde paylaştı. HABER MERKEZİ