İnternet karşısında irtifa kaybediyor

Televizyonun son yıllarda bir kitle iletişim aracı olarak internet karşında gerilediği gözleniyor. ABD’de yapılan piyasa araştırmaları, ülkede son 2 yılda internetteki reklam satışlarının televizyonu geride bıraktığını ortaya koydu


  • Oluşturulma Tarihi : 24.11.2018 11:49
  • Güncelleme Tarihi : 24.11.2018 11:49
  • Kaynak : HABER MERKEZİ
İnternet karşısında irtifa kaybediyor haberinin görseli

Piyasa araştırma şirketi eMarketer’in verilerine göre, ABD’de 2016’da 71,29 milyar dolara ulaşarak tarihin en yüksek seviyesine çıkan televizyon reklam satışları, 2017’de 70,22 milyar dolara geriledi. Bu, satışlarda son 10 yılda görülen ilk azalma oldu. Ülkede 2017’de televizyon reklam satışları yüzde 1,5 oranında gerilerken, dijital reklam satışları ise yüzde 35 artış gösterdi. Dijital reklam satışları 2016’da 72,20 milyar dolara ulaşarak tarihte ilk kez televizyon reklamlarını aştı. Televizyon reklam satışları 2017’de de dijital reklam satışlarının gerisinde kaldı. 2017’de televizyon reklam satışları değer kaybederken, dijital reklam satışları yüzde 35 artışla 90,39 milyar dolara çıktı. AA