Sayfa Yükleniyor...
KPMG, Geleceğin Dijital Bankası raporunda gelişen teknolojinin bankacılık sektörüne etkisini inceledi. Raporu yorumlayan KPMG Türkiye Finansal Hizmetler Sektör Lideri Sinem Cantürk durumun fırsata çevrilmesi gerektiğini söyledi
Dev adımlarla ilerleyen teknoloji bankacılık sektörünü temelden sarsıyor. Tek tuşla ödenen faturalar, değişen ödeme sistemleri, değişen alışveriş alışkanlıkları müşteri tercihlerini de değiştiriyor. KPMG, Geleceğin Dijital Bankası raporuyla teknolojinin bankacılık sektörüne etkisini inceledi. Raporu yorumlayan KPMG Türkiye Finansal Hizmetler Sektör Lideri Sinem Cantürk, Hayatın her alanını kolaylaştıran teknolojinin en çok etkilediği sektörlerin başında bankacılık geliyor. Yeni nesil ödeme sistemleri, bankaya gitmeden yapılabilen bankacılık işlemleri geleneksel bankacılığı arka plana itiyor. Geleneksel bankalar, yeni nesil dijital oyuncular tarafından kuşatma altına alınmış bir pazarda Bankalar dijital dönüşümden yararlanarak pazar paylarını artırmalı, müşterilerini güçlü bir şekilde korumalı. Bu mücadeleden başarıyla ayrılan bankalar hem değer kazanacak hem de rekabet avantajı sağlayacak. Başarının sırrı da yeni yıkıcı dijital güçleri, müşteri deneyimini ve yeni oyuncuları anlayarak etkin bir dijital strateji oluşturmaktan geçiyor. Teknolojiyi ihtiyaca göre adapte eden kurumlar bu işten karlı çıkacak dedi.
YAKINDAN TANIYAN KAZANACAK
Y kuşağı olarak adlandırılan 16-35 yaş grubunun teknolojideki gelişmelere de daha çabuk ayak uydurabildiğine dikkat çeken Cantürk, Sektöre adım atan yeni rakipler ve fintech şirketleri, müşteri sadakati oranında geleneksel bankaların önüne geçmiş durumda. Y kuşağının yanında Baby Boomers olarak bilinen 52-70 yaş grubu da yeni ödeme araçlarının sadık kullanıcıları. Bu nedenle teknolojiyi takip eden ve yaşayan Y kuşağının ve yeni ödeme araçlarını kullanan Baby Boomers kuşağının taleplerinin çok iyi incelenmesi gerekiyor. Bunun yanında internet halen yapılandırılmamış bir veri ve bilgi havuzu. Sosyal medya ve diğer mecralardaki yapılandırılmamış veriler, Big Data yaklaşımıyla gerekli süzgeçlerden geçirilerek çok değerli bir kaynak olarak kullanılabilir, yeni nesil müşterilerin davranış ve tercihleri ortaya çıkarılabilir. Yapılandırılmamış veriler müşteri segmentasyonu, kredi derecelendirilmesi, raporlama, rekabet üstünlüğü sağlayan talep ve fırsat yaratma anlamında fark yaratacak diye konuştu.
KPMG raporunda yer alan, dijital bankacılığın eşiğindeki bankaların geliştirmesi gereken temel stratejiler şöyle:
-Müşteriyi yakından tanımak, müşteriler daha talep etmeden yeni ürün ve hizmet geliştirmek, inovasyonda lider olmak,
-Dijital bankacılık hizmetleri için bir ekip kurmak, üzerinde görüş birliği varılmış bir strateji ve buna bağlı yol haritası belirlemek,
-Değişen şartlara uygun bir pozisyon alabilmek için ön hazırlık yapmak ve çalışmalara bir an önce başlamak,
-Dijital bankacılık vizyonunu sahiplenen bir üst yönetime sahip olmak,
-Bilgiye ve gelişen trendlere sürekli ulaşabilmek,
-Şirket içerisinde yenilikçi bir kültür oluşturmak,
-Yeni nesil dijital oyuncular ile stratejik ortaklığa açık bir vizyona sahip olmak. (HABER MERKEZİ)
Haber Merkezi