- Dünya
- 26.08.2025 17:31
Amerika Birleşik Devletleri'nde, havayolu şirketlerine yönelik önemli bir dava açıldı. Yolcular, pencere kenarı koltukları için ekstra ücret ödedikleri halde, uçaklarındaki pencere bulunmayan koltuklara oturduklarını savunuyor. Delta Air Lines ve United Airlines'a karşı açılan bu davalar, milyonlarca dolarlık tazminat talepleriyle dikkat çekiyor.
Amerika Birleşik Devletleri'nde, Delta Air Lines ve United Airlines’a karşı açılan büyük bir dava, havayolu şirketlerinin pencere kenarı koltukları konusunda şeffaflık eksikliğini gündeme getirdi. Yolcular, bu koltuklar için fazladan ödeme yapmalarına rağmen, aslında penceresiz koltuklara oturduklarını iddia ediyor. San Francisco ve Brooklyn'deki federal mahkemelere başvurulan davalarda, milyonlarca dolar tazminat talep ediliyor. Şikayetçi yolcular, Boeing 737, Boeing 757 ve Airbus A321 uçaklarındaki koltuklarda pencere yerine klima kanalları ve elektrik tesisatları bulunduğunu savunuyor.
San Francisco federal mahkemesinde United Airlines’a, Brooklyn, New York federal mahkemesinde ise Delta Air Lines’a karşı toplu dava başvuruları yapıldı. Her iki davada da, bir milyondan fazla yolcunun adına tazminat talep ediliyor. Yolcular, ek ücret ödedikleri pencere kenarı koltukları ile uçtukları uçaklarda, aslında cam yerinde klima kanalları, elektrik tesisatı veya benzeri parçalara yer verildiğini belirtiyor.
Özellikle bazı uçak modelleri olan Boeing 737, Boeing 757 ve Airbus A321'lerde, pencere olması gereken koltuklarda cam bulunmadığı ifade ediliyor. Şikayetçi yolcular, Alaska Airlines ve American Airlines gibi rakip havayolu şirketlerinin bu tür koltukları açıkça işaretlediğini, ancak Delta ve United’ın bunu gizlediğini öne sürüyor. Buna karşın, bu koltuklar için yüzlerce dolar ek ücret talep ediliyor.
Dava dilekçelerinde, yolcuların pencere kenarı koltuklarını özellikle uçuş korkusunu azaltmak, mide bulantısını önlemek, manzara izlemek veya daha fazla ışık almak gibi sebeplerle tercih ettikleri belirtiliyor. “Eğer yolcular koltukların penceresiz olduğunu bilselerdi, onları asla seçmezlerdi ve kesinlikle ekstra ücret ödemezlerdi” ifadeleri dikkat çekiyor.
Delta ve United Airlines, konuya ilişkin herhangi bir açıklama yapmadı. Ancak, davacıların avukatlarından Carter Greenbaum, yaptığı açıklamada, “Bir şirket sattığı ürünün niteliğini yanlış tanıtamaz. Müşterilerin üçüncü taraf sitelerden bilgi edinmesi, sorumluluktan kaçmak için bir bahane olamaz” dedi.
(Alındığı Kaynak: NTV)
Kaynak : HABER MERKEZİ