- Dünya
- 22.09.2025 11:48
Telekomünikasyon şirketi Optus’taki sistem arızası nedeniyle yüzlerce kişi 13 saat boyunca acil servislere ulaşamadı, yaşanan kesinti en az 3 kişinin hayatını kaybetmesine yol açtı.
Avustralya yetkilileri tarafından yapılan açıklamada, telekomünikasyon şirketi Optus’un yaşanan kesintiler nedeniyle “ciddi sonuçlarla” karşı karşıya kalacağı belirtildi. Ülkenin birçok bölgesinde, geçtiğimiz hafta meydana gelen sistem arızaları nedeniyle yüzlerce kişi 13 saat boyunca acil servisleri arayamadı.
Ülkenin önde gelen iki sağlayıcısından biri olan Optus, kesintinin en az üç kişinin ölümüne yol açtığını duyurdu. Şirket CEO’su Stephen Rue, arızayı “kesinlikle kabul edilemez” olarak nitelendirerek, aileler ve halktan özür diledi.
Optus, iki yıl içinde ikinci kez benzer bir kesinti yaşandığı halde müdahaleyi geciktirdiği için eleştiri oklarının hedefi oldu. Avustralya’nın iletişim düzenleme kurumu, olayı soruşturduğunu açıkladı.
BBC’nin aktardığı habere göre, geçen Perşembe günü Güney Avustralya, Batı Avustralya ve Kuzey Bölgesi’nden gelen 600’den fazla acil servis çağrısı başarısız olurken, Yeni Güney Galler’in güneybatısından en az iki çağrı da bağlanamadı.
Şirketin, olayı kamuoyuna duyurmak için 40 saat beklemesi ve sorun çözülene kadar düzenleyici kurumlara bilgi vermemesi, Avustralya Medya ve İletişim Otoritesi (Acma) tarafından standart uygulamaya aykırı bulundu.
Optus CEO’su Stephen Rue, kesintinin ağ yükseltme çalışmaları sırasında ortaya çıkan teknik bir arızadan kaynaklandığını açıkladı. Hizmetlerin yeniden devreye girmesinin ardından yapılan kontroller sonucunda, bir bebek dahil olmak üzere üç kişinin hayatını kaybettiği doğrulandı. Yetkililer ayrıca, 112 acil çağrı hattına ulaşılamaması nedeniyle dördüncü bir ölüm ihtimalinin de bulunduğunu belirtti.
Rue, hafta sonu yapılan güncellemeler sırasında, şirketin olaydan 13 saat boyunca haberdar olmadığını itiraf etti. Birçok müşteri, arızayı bildirmeye çalışmış, ancak şikayetler gereken şekilde üst yönetime iletilmemiş veya dikkate alınmamıştı.
Avustralya Medya ve İletişim Otoritesi sözcüsü, düzenleyici kurumun durum ve yaşananların ele alınış biçiminden derin kaygı duyduğunu belirterek, “Avustralyalılar acil yardıma ihtiyaç duyduklarında servislere ulaşabilmelidir. Bu, her telekomünikasyon şirketinin kamuya karşı temel sorumluluğudur” ifadelerini kullandı.
Otorite, Optus’un 2023 yılında yaşanan bir kesinti sırasında 2 bin 145 kişiye acil çağrı hizmeti sağlayamadığını ve etkilenen 369 kişiyi takip etmediğini tespit etmişti. Söz konusu olayın ardından şirket 12 milyon Avustralya doları (yaklaşık 8 milyon ABD doları) ceza almıştı.
Kaynak : HABER MERKEZİ