Üniversiteden yapılan açıklamaya göre, "Ege Üniversitesi Merkez Kütüphanesi Yazma Eserlerinin Kaynak Temelli Yeniden Tavsifi ve Dijital Ortama Aktarılması" başlıklı bilimsel araştırma projesi hayata geçirildi.
Proje kapsamında,5. yüzyılın sonlarından 20. yüzyılın başlarına kadar uzanan döneme ait00’ün üzerinde el yazması eser modern yöntemlerle yeniden incelenerek tanımlanıyor. Eserlerin bilimsel ölçütlere göre kataloglanmasının yanı sıra dijital ortama aktarılması da sağlanıyor.
Çalışmayla birlikte tarihi ve kültürel değere sahip yazma eserlerin korunması, gelecek nesillere aktarılması ve araştırmacıların açık erişimine sunulması hedefleniyor. Projenin, yazma eserlerin daha geniş kitleler tarafından incelenmesine ve bilimsel çalışmalara katkı sağlamasına olanak tanıyacağı belirtildi.
Açıklamada görüşlerine yer verilen proje yürütücüsü Ege Üniversitesi Birgivi İlahiyat Fakültesi Öğretim Üyesi Doç. Dr. Yılmaz Öksüz, geçmişte hazırlanan fişlerdeki eksiklik ve yanlışlıkları temel biyografik ve bibliyografik kaynakları tarayarak düzelteceklerini ifade etti.
YÜKSEK ÇÖZÜNÜRLÜKTE AKTARILACAK
Öksüz, çalışmada bugüne kadar hiç incelenmemiş ve tavsifi yapılmamış olanların bilimsel tanımlamalarını gerçekleştireceklerini de belirterek, tavsif süreçleri biten tüm eserlerin profesyonel fotoğraf ekipmanları kullanılarak yüksek çözünürlükte dijital ortama aktarılacağını ifade etti.
Projenin2 ay süreceğini aktaran Öksüz, "Doğruluğu kesinleştirilmiş00'den fazla el yazması eserin detaylı tanımları ve yüksek çözünürlüklü dijital kopyaları tüm dünyanın erişebileceği bir dijital platformda toplanacak. Böylece Ege Üniversitesi, zengin yazma eser koleksiyonuna sahip üniversiteler arasında öncü ve prestijli konumu alacaktır." ifadelerini kullandı.
EÜ Edebiyat Fakültesi Öğretim Üyesi Prof. Dr. Şerife Yalçınkaya da projenin temelinin984-1988 yılları arasında yürütülen "Ege Bölgesi Sözlü ve Yazılı Kültür Ürünleri" saha araştırmasına dayandığını belirterek, şunları kaydetti:
"O dönem Manisa'nın Demirci, Selendi, Kula, Soma, Akhisar ve Gördes ilçeleri ile köylerinden büyük bir emekle derlenen yazma eserler, üniversitemiz bünyesine kazandırılmıştı.990'lı yılların sonunda bu eserlerin 80'i kısmen tanımlanmış olsa da999 yılında yazmaların Merkez Kütüphaneye taşınması ve proje ekibinin dağılmasıyla çalışmalar maalesef durmuştu. Biz bugün, yarım kalan bu tarihi ve bilimsel sorumluluğu tamamlamak adına yola çıktık."