- Ekonomi
- 18.09.2025 16:47
Türkiye’de motosikletlerin yüzde 64’ünden fazlasının trafik sigortası bulunmuyor. TBMM’de görüşülen yeni düzenleme ile motorlu bisikletler de zorunlu sigorta kapsamına alınacak.
Türkiye’de temmuz ayı verilerine göre, motosiklet ve yük motosikletlerinin yüzde 64,3’ünün trafik sigortasına sahip olmadığı tespit edildi. Türkiye Sigorta Birliği (TSB) istatistiklerine göre, trafiğe kayıtlı toplam 6 milyon 770 bin motosiklet ve yük motosikletinden yalnızca 2 milyon 417 bini sigortalı. İstanbul’da ise 865 bin 600 motosikletten 456 bini sigortalı olup, sigortalılık oranı yüzde 52,7 ile ülke ortalamasının üzerinde bulunuyor.
Karayolları Trafik Kanunu’na göre motor hacmi 50 cc ve altındaki araçlarda trafik sigortası zorunluluğu bulunmuyor. Ancak TBMM’de, motorlu bisikletlerin de zorunlu trafik sigortası kapsamına alınmasını öngören bir taslak hazırlanıyor. Taslak, çalışma komisyonundan geçti ve genel kurul onayını bekliyor.
İMAS Başkanı Hayrettin Ertemel, son 5 yılda Türkiye’de motosiklet sayısının 3,5 milyondan 7 milyona yükseldiğini, bu artışta uygun fiyatlı Çin üretimi motosikletler ve motokurye taşımacılığının etkili olduğunu açıkladı. Buna karşın sigortalılık oranının 2020’de yüzde 32 iken 2025’te sadece yüzde 36’ya çıktığı ortaya kondu.
Ertemel, ikinci el motosikletlerde sigorta devri zorunluluğu ve e-Devlet altyapısının güçlendirilmesiyle sigortalılık oranının artırılabileceğini belirtti. Ayrıca prim desteği, taksitli ödeme seçenekleri ve plakalar üzerinden anlık denetim gibi önlemlerle sigortasız motosiklet sayısının azaltılabileceğini ifade etti.
(Alındığı Kaynak: Cumhuriyet)
Kaynak : HABER MERKEZİ