Seferihisar'da turistten çok tekne var

Seferihisar’da talebin üzerinde tekne bulunduğunu ve gereksiz bir yığılma olduğunu ifade eden DTO İzmir Şubesi Başkanı Yusuf Öztürk, arz fazlasının sektöre zarar verdiğini belirterek önümüzdeki günlerde yeni düzenlemelerin gelebileceğini ifade etti


  • Oluşturulma Tarihi : 25.02.2025 17:14
  • Güncelleme Tarihi : 25.02.2025 17:14
  • Kaynak : HABER MERKEZİ
Seferihisar'da turistten çok tekne var

KEMAL ÖZKURT / İMEAK Deniz Ticaret Odası İzmir Şubesi'nin şubat ayı olağan meclis toplantısı, Meclis Başkanı Argun Gündüç'ün yönetiminde, DTO İzmir Şubesi Yönetim Kurulu Başkanı Yusuf Öztürk ve meclis üyelerinin katılımıyla gerçekleşti. Meclis konuşmasında Seferihisar’da deniz turizmi sektöründe gereksiz bir yığılma yaşandığını vurgulayan Öztürk, "Seferihisar'da yaklaşık 70 tekne var ancak bu kadar turist ve günübirlikçi yok. Bu durum inanılmaz bir rekabet ortamı yaratıyor ve fiyatlar dip seviyelere iniyor. Konuyla ilgili Seferihisar Kaymakamımızla görüştük. Önümüzdeki günlerde bu konuyla ilgili bir düzenleme yapma ihtimalimiz var” dedi.

SEFERIHISAR’DA ARZ FAZLASI VAR

Seferihisar’da teniz turizminde arz fazlası olması nedeniyle Seferihisar Kaymakamlığı ile bir görüşme gerçekleştirdiklerini ifade eden Öztürk, “Seferihisar’da deniz turizminde gereksiz bir yığılma olduğu net bir şekilde görülüyor. Gerçekten bu işi yapanlarla, kısa yoldan kazanç sağlamak isteyenlerin aynı sektörde bulunması sektöre zarar veriyor. Ayrıca, birçok teknemiz oldukça yaşlı ve sigorta yaptıramıyor. Standartların dışında kalan birçok tekne bulunuyor. Seferihisar'da yaklaşık 70 tekne var ancak bu kadar turist ve günübirlikçi yok. Bu durum inanılmaz bir rekabet ortamı yaratıyor ve fiyatlar dip seviyelere iniyor. Çözüm olarak, bu arz fazlasını nasıl sınırlayabileceğimizi değerlendirdik. Seferihisar’da bir düzenleme yapabilirsek, benzer sıkıntıların yaşandığı Çeşme ve Didim gibi bölgelerde de benzer adımlar atılabilir. Bu durum sadece ticari bir mesele değil, iyi bir turizm anlayışını ve çevreyi koruma sorumluluğunu da içeriyor. Kaymakam Bey ile verimli bir görüşme gerçekleştirdik, kendisinin önerilerini dinledik ve biz de kendi önerilerimizi sunduk. Önümüzdeki günlerde bu konuyla ilgili bir düzenleme yapma ihtimalimiz var” diye konuştu.

TURMEPA’YA YETERLİ DESTEK VERİLMİYOR

TURMEPA'ya yeterli desteğin verilmediğini belirterek öz eleştiride bulunan Öztürk, “Deniz temiz konusunu işlenmesi küçük yaştaki çocuklarımıza bugünden deniz temiz meselesinin anlatılması ile ilgili birçok çalışma yapıyor. Geçtiğimiz günlerde büyük bir çabayı gördünüz sunumda. Bizde elimizden geldiğince destek olmaya gayret gösteriyoruz. Genel Kurul yaptık sadece birkaç kişi katıldı. Bir yerde bir yanlışımız var sanırım. Bugün İzmir Körfezi'nin kirliliği veya nasıl temizleneceği, ya da körfezdeki yeni projeler konuşuluyor. Hepimizin ana amacı yaşadığımız şehri en iyi şekilde temiz kalabilmesi.  Körfez temiz olmalı ki marinalar yapılabilsin. Teknesini kimse deniz temiz değilse iyi bir hizmet almadığı sürece getirmez. Ancak İzmir’in böyle bir şeye ihtiyacı var. Üç-beş kişiyle genel kurul yaparak bu işler yürümüyor. Daha fazla kişinin TURMEPA’ya üye olması gerekiyor. Türkiye genelinde 10 bin, İzmir’de ise binin üzerinde gönüllü var, ancak aktif katılım düşük. TURMEPA gerçekten önemli bir dernek ve İzmir Körfezi’ni temizleme projesi kapsamında komisyonun eğitim görevini üstleniyor. Denizlerimizi temiz tutmak hepimizin sorumluluğunda ve bunu gönüllü olarak yapmalıyız. Daha iyisini yapacak biri varsa, görevi devretmeye hazırız” ifadelerini kullandı.

LİMAN ÖZELLEŞMESİNE YEŞİL IŞIK

2024 yılı deniz ticareti rakamlarını değerlendirerek İzmir Alsancak Limanı’nı özelleştirilmesi konusunda olumlu görüş veren Öztürk, “İzmir Limanı'nın özelleştirilmesi ne olacak diye soruluyor. Bakanımız açıkladı görüşmelerin sonlandırıldığını. Sıradaki talipli olursa ne ala. Çok doğru bir şey. Biz çoğu zaman yönetim olarak devletin bazı noktalarda işin içinde olması gerektiğini düşünüyoruz. Özellikle liman konusunda. Son 2 liman devlete ait. Diğeri de Haydarpaşa. İzmir Limanı her gün kan kaybediyor. Rakamlar ortada. 261 bin TEU yapılmış. 900 bin TEU yapmış bir limandı burası. Devlet limanının çok önemli özelliği var. Tarife belirlemede bir kriter. Devletin belirlediği rakamlarla diğer limanlar kendini ayarlıyor. Bu ithalat ve ihracatçılarımız için önemli bir konu. Bu nedenle İzmir Limanı'nın şu anki durumu iyi bir şekilde devam etmiyor. Mersin Limanı geçtiğimiz yıllarda özelleştirildi. Singapurlu şirket aldı şu an 1 milyon 880 TEU’yu geçmiş durumda” dedi. 

KRUVAZİYER DE ESKİ GÜNLERE DÖNECEĞİZ

Konuşmasının sonunda kruvaziyer turizmine ilişkin de değerlendirmelerde bulunan Öztürk, “Kruvaziyer turizminde eski günleri yakalayacağız. İl Kültür ve Turizm müdürlüğümüz ile Kruvaziyer turizmini İzmir’de daha iyi noktaya getirilebilmesi için çalışmalar yapıyoruz. Agora ile ilgili çalışmalar, Taksicilerle ilgili konularla ilgili çalışmalar yapıyoruz. Güzel bir kurul oluşturuldu. Esnaf ve sanatkârlardan da taksiciler odasından da var. Her şeyi açık açık konuşuyoruz. Yeni sezondan maalesef beklentilerimiz az. Ancak eksik kalan ya da yanlış hangi noktalar varsa onları düzeltme çabası içindeyiz” dedi.

 

 

HABER MERKEZİ

Yazarımız Kim ?

HABER MERKEZİ