Trump National Golf Club’ta Türk şovu

ABD’li şefler ve satın almacılar Türk lezzetlerine hayran kaldı


  • Oluşturulma Tarihi : 02.03.2025 12:47
  • Güncelleme Tarihi : 02.03.2025 12:47
  • Kaynak : BÜLTEN
Trump National Golf Club’ta Türk şovu

Amerika Birleşik Devletleri Başkanı Donald Trump’ın prestij mekânı Trump Country Club’ta, Türk gıda ürünleri ABD’nin seçkin şefleri ve satın almacı isimleriyle buluştu.

Gıda ithalatında dünya lideri olan Amerika Birleşik Devletleri’ne Türk gıda ürünlerinin ihracatını artırmak amacıyla Ege İhracatçı Birlikleri’nin Ticaret Bakanlığı desteğiyle 6 yıl önce hayata geçirdiği Turkish Tastes isimli TURQUALITY Projesi, çok görkemli bir tadım etkinliği düzenledi.

Gıda ihracatımızı ikiye katladı

Gala yemeğinde konuşan Ege İhracatçı Birlikleri Koordinatör Başkan Yardımcısı ve Ege Yaş Meyve Sebze İhracatçıları Birliği Başkanı Hayrettin Uçak, 2018 yılında Turkish Tastes Projesi’nin başladığında projede yer alan 6 gıda sektörünün ABD’ye ihracatının 786 milyon dolar olduğunu, 2024 yılı sonu itibariyle ABD’ye gıda ihracatımızın 335 milyon doları yaş meyve sebze ve meyve sebze mamulleri olmak üzere 1,6 milyar dolara ulaştığını dile getirdi.

Türkiye’nin ABD’ye gıda ürünleri ihracatında 5 milyar dolar hedefleri olduğunun altını çizen Uçak, “Turkish Tastes Projemizde bizimle olan Büyükelçi şefimizin destekleriyle zeytinyağı kuru meyve, baharatlar ve meyve sebze mamulleri sektöründen firmalarımızın ürünleri kendi markalarıyla ABD pazarına güçlü bir şekilde yer almaya başlayacaklar. Projemizde kuruluşlarla iş birliğine olduğu kadar profesyonellere de önem veriyoruz. Yaptığımız çalışmalarda önce ABD’deki etkinliklerde şefleri ve satın alma yetkililerini bilgilendiriyoruz. Sonrasında anlattıklarımızın sağlamasını yapmak üzere Türkiye’ye davet ediyoruz. Türkiye’de topraktan çatala konseptinde hazırladığımız programlarla, üretim alanları, işletmeler, kültürel mekanlar ve restoranlarda ürünlerimizi ve kültürümüzü tanıtıyoruz. Şeflerimiz Türkiye programını tamamladıktan sonra bizim ABD’deki büyükelçilerimiz oluyorlar. Zaten amacımız da en başından beri ABD’de Turkish Tastes Topluluğunu oluşturmaktı. Her geçen yıl daha büyük bir aile oluyoruz” diye konuştu.

Turkish Tastes 5. yılda ticarileşti

Turkish Tastes Projesi ve diğer pazarlama faaliyetlerinde birinci amaçlarının ticari sonuçlar almak olduğuna vurgu yapan Ege İhracatçı Birlikleri Sürdürülebilirlik ve Organik Ürünler Koordinatörü ve Ege Kuru Meyve ve Mamulleri İhracatçıları Birliği Başkanı Mehmet Ali Işık, Turkish Tastes Projesi’nde ticarileşmenin ilk meyvelerinin alınmaya başladığını, bundan sonraki süreçte ticarileşmeye ağırlık vereceklerinin altını çizdi.

Ürün pazarlamasında URGE Projeleri, Fuarlara Milli Katılım Organizasyonu ve Turquality Projelerini bir bütün olarak kurguladıklarını dile getiren Işık, “URGE Projeleriyle firmaları fuarlara katılacak seviyeye getiriyoruz. Ege İhracatçı Birlikleri’nin Milli Katılım Organizasyonunu 25 yıldır gerçekleştirdiği Summer Fancy Food Show ve diğer fuarlarda şeflerle tadım etkinlikleri yaparak Türk ürünlerinin tanıtımını yapıyoruz. İthalatçılar tadımını yaptığı ürünlerle ilgili fuarlara katılan firmalarla iletişim kuruyorlar. 5 yıllık çalışma sonucunda Turkish Tastes’in ticarileşmesini sağladık. Çalışmalarımızda Büyükelçilerimiz ve Ticaret Müşavirlerimizin büyük desteklerini alıyoruz. Marka elçimiz şeflerimiz önce fuar alanında sonra New York Türkevi’nde gerçekleştirdiğimiz resepsiyonda ürünlerimizle hazırladığı menülerle sunumumuzu bir üst lige çıkardı. Ülke genelinden katılan 39 firmamız projemizden doğrudan faydalanma fırsatını yakalamış oldular. Diğer katılımcı ülkelerden aldığımız yorumlar bizleri ayrıca mutlu etti. Yine Türkevi’nde gerçekleştirdiğimiz resepsiyonun ABD, İngiltere ve Fransa gibi ülkelerin Büyükelçi seviyesinde katıldığı ilk etkinlik olması bizleri ayrıca gururlandırdı. Bundan sonra da hem ABD hem de diğer ülkelerde gerçekleştireceğimiz tüm çalışmaları projemizin kazanımlarıyla birleştirerek yolumuza devam edeceğiz. Sektör verilerimize gelince, Türkiye'nin önceki yıl ABD'ye kuru meyve ihracatı yüzde 38 artarak 217 milyon dolarlık bir hacme ulaştı. 2025 yılı sonu hedefimiz Türkiye’nin ABD’ye gıda ihracatını 2 milyar doların üzerine taşımak” diyerek sözlerini noktaladı.

Köklü kuruluşlarla iş birliği

Ege Su Ürünleri ve Hayvansal Mamuller İhracatçıları Birilği Başkanı Bedri Girit, Turkish Tastes Projesi’ne başladıkları 2019 yılında hedeflerinin sadece ABD’ye ihracatlarını artırmakla sınırlı olmadığını, bunun yanında Turkish Tastes markası ile katma değerli ihracatı da artırmayı hedeflediklerini vurguladı.

“Katma değerli ürün ihracatını artırmak için köklü kuruluşlarla iş birliğine büyük önem verdik” diye konuşan Girit sözlerini şöyle sürdürdü; “Bu doğrultuda çalışmalarımıza Las Vegas Üniversitesi müfredatında yer alarak başladık. Sonrasında Nevada Restoran Birliği ile lise programlarına da girdik. Ticari ilişkilerin geliştirilmesi amacıyla ise Chain des Rotisseurs ve American Aşçılar Federasyonu ile partnerlikler başlattık. Bu iş birlikleri sayesinde daha projenin 5. yılında ulusalda güçlü bir görünürlük yakaladık. Bu bağlamda Amerika Aşçılar Federasyonuna ayrı bir parantez açmak istiyorum. Geçen yıl temmuz ayında ben de ilk defa katıldığım ulusal konvensiyonda gördüğümüz ilgiye inanamadım. Ambassador şeflerimizin yaklaşık 1000 üst düzey şefin katıldığı bir oturumda gerçekleştirdiği demoyla 6 sektörümüzün ürünleriyle hazırladıkları tariflerle şov yaptılar. Bu şeflerin bizim nihai hedefimize ulaşmamız için önemli katalizör olacağına inanıyorum. Türkiye'nin ABD'ye olan su ürünleri ve hayvansal mamulleri ihracatını artırmaya yönelik gerçekleştirdiğimiz Turkish Tastes Projesi ve fuar organizasyonları sayesinde Türkiye'nin ABD'ye olan su ürünleri ve hayvansal mamulleri ihracatı 2024 yılında yüzde 13 artarak 139 milyon dolarlık bir hacme ulaştı. 2028 yılı sonunda sektörümüzün ABD’ye ihracatını Turkish Tastes sayesinde 250 milyon dolara çıkacağımıza inanıyoruz.”

Gıda ihracatının yüzde 41’ini yapıyoruz

Türkiye’de gıda sektörünün ihracat lideri olan hububat bakliyat yağlı tohumlar sektörünün, ABD’ye gıda ihracatında da lokomotif görevini üstlendiği bilgisini veren Ege Hububat Bakliyat Yağlı Tohumlar ve Mamulleri İhracatçıları Birliği Başkanı Muhammet Öztürk, 2024 yılında ABD’ye yapılan gıda ürünleri ihracatından yüzde 41 pay aldıklarını paylaştı.

Turkish Tastes Projesi’nde 6 gıda sektörünün güçlerini birleştirdiğini ve uyum içinde çalıştıklarını bu sayede büyük bir sinerjinin ortaya çıktığını kaydeden Öztürk, “Turkish Tastes Projemizin önünde 3 yıl var. Amacımız 2028 yılında ABD’ye sektörümüzün ihracatını 1 milyar doların üzerine çıkarmak. Seflerimizin katkılarıyla, ABD’de B2B odaklı yapacağımız tadım etkinlikleriyle, hibrit olarak yapacağımız ticaret heyetleriyle bu hedefe ulaşacağımıza inanıyorum” dedi.

AB’den sonra en büyük zeytinyağı tüketicisi ABD

Türkiye’nin zeytincilik sektörüne son 25 yılda yaptığı yatırımlarla sofralık zeytin üretiminde dünya birincisi, zeytinyağı üretiminde dünya ikincisi konumuna yükseldiğini paylaşan Ege Zeytin ve Zeytinyağı İhracatçıları Birliği Başkanı Emre Uygun, ABD’nin yıllık 400 bin tona ulaşan zeytinyağı tüketimiyle Avrupa Birliği’nden sonra ikinci büyük tüketici olduğunu, Türk zeytinyağı sektörü açısından ABD’nin en önemli hedef Pazar olduğunu söyledi.

Türkiye’nin 2024/25 sezonunda 475 bin tona ulaşan zeytinyağı rekoltesinin katma değere dönüşmesi için ABD pazarında marka elçileri olan şeflerin katkıları ile 360 derece bağlı bir döngü kurguladıklarını anlatan Uygun, “Bu döngü, ihracatçılarımızdan başlıyor ve ABD’deki son tüketicilerle tamamlanıyor. Marka elçilerimiz aracılığı ile Turkish Tastes markası taşıyan ürünlerimiz distribütörlere, distribütörlerden de başlattığımız program kapsamında yer alan ve bu distribütörlerden ürün alan restoranlara, oradan da Turkish Tastes markası ile hazırlanan menülerle son tüketicilere ulaşacak. Program kapsamında yer alan restoranları influencerlarla destekleyerek herkesin kazanacağı bir kazan kazan modeli ile Turkish Tastes markası her geçen gün büyüyecek. Bu nedenle asıl yükü üstlenen şeflerimize tekrar teşekkür ediyorum. Projenin etkilerini en belirgin hisseden sektörlerden biriyiz. En önemli hedef pazarlarımız olan ABD’ye zeytin ve zeytinyağı ihracatı 2024 yılında yüzde 8 artarak 199 milyon dolarlık bir hacme ulaştı. Bu çalışmalarla gelecek yıllarda çok daha güzel haberler paylaşacağımıza inanıyoruz” diyerek sözlerini tamamladı.

Türkiye, gıda sektöründe küresel ölçekte bir oyuncu

Amerikan Şefler Akademisi Başkan Yardımcısı ve “Turkish Tastes” fahri elçisi Reimund Pitz, Türkiye’nin gıda üretimindeki doğal yöntemlerini ve potansiyelini vurgulayarak, şunları kaydetti:

"Şimdiye kadar dört kez Türkiye'yi ziyaret etme fırsatım oldu ve kuru meyvelerin, zeytinyağının üretim sürecini yerinde görme şansı yakaladım. Ürünlerin nasıl tamamen doğal koşullarda yetiştirildiğini, hasat edildiğini ve işlendiğini gözlemledim. Dünyanın dört bir yanında sağlıklı, temiz ve güvenilir gıdalara olan talep artıyor. Bu açıdan bakıldığında, Türkiye’nin tarım ve gıda sektöründe küresel ölçekte önemli bir oyuncu olacağını düşünüyorum. Türkiye, bu alanda bir oyun değiştirici olacak.”

Gala Yemeğinde Trump National Country Clup Executive Şefi Jim Zambito tarafından hazırlanan menüde Türk gıda ürünleri kullanıldı. Etkinlik, Turkish Tastes National Ambassador ünvanına sahip olan Şef Dr. Tom Macrina ve Shawn Smith koordinasyonunda organize edildi. Etkinliğe Turkish Tastes National Ambassador olan Reimund Pitz, American Culinary Federation Başkanı Rene Marguis başta olmak üzere üst düzey şef ve satın alma direktörleri katıldı. 

Gala yemeği öncesinde konuklara, kokteylde Türk kahvesi ve Türk şarabı ikram edildi.

“Türk Lezzetleri Gala Programı” kapsamında ABD’ye giden Ege İhracatçı Birlikleri Başkanları, Türkiye’nin ABD Büyükelçisi Sedat Önal’ı da ziyaret ettiler. ABD’deki programlara Ticaret Bakanlığı İhracat Genel Müdürlüğü Tarım Dairesi Başkanı Halis Kaya ve Ege İhracatçı Birlikleri Genel Sekreteri İ. Cumhur İşbırakmaz’da katıldı.

BÜLTEN

Yazarımız Kim ?

BÜLTEN