- Ekonomi
- 28.05.2025 15:57
Brand Finance, 2025 yılına ait “Türkiye’nin En Değerli Markası” listesini kamuoyuyla paylaştı. Listeye bu yıl ilk kez giren 24 marka dikkat çekti.
Uluslararası marka değerleme kuruluşu Brand Finance, 2025 yılına ilişkin “Türkiye’nin En Değerli Markaları – Türkiye 125” araştırmasını tamamladı. Bu yıl sermaye piyasasındaki genişlemeyle birlikte liste 100 markadan 125’e çıkarılırken, 24 yeni markanın listeye girmesi dikkat çekti.
Brand Finance’ın açıkladığı “Türkiye'nin En Değerli 125 Markası” listesinde medya kategorisinde yalnızca TV8 yer aldı. Bankacılıktan teknolojiye, giyimden havacılığa kadar birçok farklı sektörden markanın bulunduğu listede, televizyon kanalları arasında zirveye oturan tek isim TV8 oldu.
2 milyar 266 milyon dolarlık marka değeriyle Türk Hava Yolları, bu yıl da listenin birincisi olmayı başardı. THY’yi 1 milyar 645 milyon dolarla Arçelik takip ederken, İş Bankası ise geçen seneye göre bir basamak yükselerek 1 milyar 240 milyon dolarlık marka değeriyle üçüncü sıraya yerleşti.
Geçtiğimiz yıl listenin üçüncü sırasında yer alan Vestel, bu yıl 928 milyon dolarlık marka değeriyle dördüncülüğe geriledi. Listenin ilk 10 sıralaması ise dikkat çekici değişimlere sahne oldu.
• Ford Otosan, 905 milyon dolarla 5. sıraya yerleşti.
• Ziraat Bankası 875 milyon dolarla 6. sırada yer aldı.
• LC Waikiki, 828 milyon dolarlık değeriyle 7. sıranın sahibi oldu.
• Garanti BBVA, 721 milyon dolarla 8. sırada yer buldu.
• Vakıfbank ise 386 milyon dolarlık marka değeriyle 10. sırayı aldı.
Türkiye’nin yerli ve elektrikli otomobil markası TOGG, geçen yıl girdiği listede bu yıl da 179 milyon dolarlık değeriyle 20. sıradaki konumunu korumayı başardı.
Bu yıl listeye dahil olan dikkat çeken markalar arasında Altınkılıç, Astor Enerji, Big Chefs, Bilkom, Bizim, Çelik Motor, Doğan Trend, Efor Çay, Eker, Eksun, Gezinomi, Hedef Filo, Hepsiburada, Mobiltel, Oba Makarna, Penta, Reeder, Sasa, Suwen, TV8, Trendyol, VBT Yazılım, VDF Filo ve Yiğit Akü yer aldı.