Honda'dan elektrikli devrim: En küçük canavar geliyor! 'Vites sarsıntısı' ve motor sesi super-one ile geri döndü

Honda, Super-ONE prototipiyle EV algısını altüst etti! En küçük elektrikli hot hatch, Boost Modu'nda 'sahte vites', motor sesi ve titreşim sunarak sürüş keyfini zirveye taşıyor.

  • Oluşturulma Tarihi :
  • Güncelleme Tarihi :
  • Kaynak : HABER MERKEZİ
Honda'dan elektrikli devrim: En küçük canavar geliyor! 'Vites sarsıntısı' ve motor sesi super-one ile geri döndü haberinin görseli

Japon otomotiv devi Honda, Tokyo Otomobil Fuarı'nda (Japonya Mobilite Fuarı 2025) sahneye çıkarak, şehir içi elektrikli araç algısını kökünden değiştirecek bir prototipi dünyaya tanıttı: Honda Super-ONE. Markanın şimdiye kadarki en küçük ve en erişilebilir elektrikli hot hatch modeli olarak nitelendirilen Super-ONE, sadece boyutlarıyla değil, sürüş deneyimine getirdiği radikal yorumla da fuarın en çok konuşulanları arasına girdi.

EN KÜÇÜK GÖVDE, EN BÜYÜK HEYECAN

Honda'nın retro esintili popüler modeli N-One'dan ilham alan Super-ONE'ın tasarımında kompakt ve kaslı hatlar dikkat çekiyor. Genişletilmiş iz açıklığı ve belirgin çamurluk ağızları, bu minik elektrikli araca sportif ve dinamik bir duruş kazandırıyor. Ancak bu aracın asıl iddiası, elektrikli araçların sessiz ve tek vitesli sürüş karakterine getirdiği özgün çözümde yatıyor.

DİJİTAL DEVRİM: 'BOOST MODU' İLE VİTES VE SARSINTI GERİ DÖNÜYOR

Super-ONE, elektrikli sürüşün ruhsuz olduğu eleştirilerine Honda'dan ezber bozan bir cevap sunuyor: "Boost Modu". Sadece bu model için geliştirilen bu özel mod etkinleştirildiğinde, aracın güç çıkışı maksimum potansiyeline ulaşmak üzere artırılıyor ve aynı anda iki çarpıcı sistem devreye giriyor:

Simüle Edilmiş 7 İleri Şanzıman: Elektrikli araçlarda bulunmayan vites geçişleri, direksiyondan kontrol edilebilen kulakçıklar (paddle shifter) ile hissedilir hale geliyor.

Aktif Ses Kontrol Sistemi: Güçlü bir benzinli motorun sesini ve hatta vites geçişleri sırasındaki titreşim ve sarsıntı hislerini taklit eden bu sistem, sürücünün sadece görsel ve işitsel değil, aynı zamanda dokunsal duyularını da harekete geçirerek "gerçek" bir sürüş keyfi vadediyor.

Bu özellikler, Honda'nın "e: Dash BOOSTER" konsepti altında, günlük ulaşımı heyecan verici ve keyifli bir deneyime dönüştürme arayışının somut göstergesi.

İÇ MEKÂN: SPOR RUH VE DİJİTAL ÇEVRE

Super-ONE'ın iç mekânı, dışarıdaki sportif havayı tamamlar nitelikte. Sürücü ve yolcu, modele özel olarak tasarlanmış, destekleyici spor koltuklarda yerini alıyor. Kokpitte, sürüş verilerini sunan tamamen yeni bir dijital gösterge paneli ve merkezi bilgi-eğlence ekranı minimalist ve teknolojik bir görünüm oluşturuyor. Boost Modu'nda ekran arayüzleri ve iç aydınlatma dizilimleri, sürüş yoğunluğunu artıracak şekilde koordineli bir şekilde değişiyor.

ÇIKIŞ TARİHİ VE BEKLENEN FİYAT

Honda, Super-ONE'ın batarya kapasitesi, motor gücü ve menzili gibi kritik teknik verileri henüz kamuoyu ile paylaşmadı. Ancak, prototipin seri üretim versiyonunun 2026 yılında öncelikle Japonya pazarında, ardından Birleşik Krallık, Avustralya ve Asya-Pasifik bölgelerinde yollara çıkması bekleniyor.

Pazarın en küçük ve en ucuz elektrikli hot hatch'i olma hedefiyle yola çıkan bu modelin, başlangıç fiyat etiketinin 35.000 Dolar civarında olacağı öngörülüyor. Honda Super-ONE, uygun fiyat politikası ve benzersiz sürüş dinamikleriyle, geleceğin şehir içi spor otomobil pazarında iddialı bir oyuncu olacağının sinyallerini şimdiden veriyor.

Kaynak : HABER MERKEZİ

Okumaya Devam Et

Aşağı kaydırmaya devam edebilir veya ilgi alanınıza göre seçim yapabilirsiniz.