Sayfa Yükleniyor...
Türkiye Özel Okullar Birliği Ege Bölge Temsilcisi Zafer Eraslan, İzmir Ticaret Odası’nda gerçekleşen bir toplantıya katılarak Türkiye’de bulunan öğrenci ve okul sayısına dikkat çekti
BURCU YANAR
Ege Finans Derneği’nin (EFD) ‘Finans Tadında Sohbetler’ mayıs ayı toplantısı İzmir Ticaret Odası’nda (İTO) gerçekleştirildi. Dünya ve Türkiye ile ilgili konuların değerlendirildiği toplantılara eylül ayına kadar ara verileceği de belirtildi. Gerçekleşen son toplantının konuğu ise İzmir Özel Çakabey Okulları Kurucu Temsilcisi ve Türkiye Özel Okullar Birliği Ege Bölge Temsilcisi Zafer Eraslan oldu.
Toplantının açılış konuşmasını gerçekleştiren Ege Finans Derneği Yönetim Kurulu Üyesi Bülent Ocak, eğitimde söz sahibi olan ve kalite sürekliliğini yakalayan ülkelerin, özellikle ekonomi olmak üzere her alanda yön veren ülkeler olmaya başladığını, eğitimin önemsenmediği ülkelerde ise ekonomik ve sosyal çözümlemelerin yapılamadığını vurgulayarak, Mustafa Kemal Atatürk’ün “Ekonomide, sağlıkta, sanatta, sporda her yerde bir problem varsa onun temelinde eğitim yatmaktadır” sözünü hatırlattı.
143 ÜLKENİN NÜFUSUNDAN FAZLA!
Konuk Zafer Eraslan, eğitimi farklı açılardan sizlere göstermeye başlayacağım diyerek “Genelde eğitim denince sadece toplumda bir maneviyat akla gelir. Topluma kattı katma değer, toplumun geleceği vs gibi. Eğitimin acaba sadece manevi bir değeri mi vardır? Özellikle eğitimin ekonomisi nedir, çalıştırılan istihdam nedir? Bugün bununla ilgili birkaç veriye birlikte bakacağız” sözlerine yer verdi.
Zafer Eraslan ise Türkiye’de 25.5 milyona yaklaşan bir öğrenci topluluğu olduğunu ifade ederek öğrenci sayısının dünyadaki 143 ülkenin nüfusundan daha fazla olduğuna dikkat çekti. Eraslan, “Bu eğitim yılında açık öğretim öğrencileri dahil, Milli Eğitim Bakanlığı’na bağlı resmi ve özel okullarda 17 milyon 885 bin 248 öğrenci eğitim alıyor. Yüksek öğretim kurumlarında öğrenim gören 7 milyon 740 bin öğrenci ile birlikte Türkiye’de yaklaşık 25 milyon 310 bine yakın öğrenci bulunuyor. Öğrenci sayımızın, nüfuslarından fazla olduğu ülkelerden birkaçını sayacak olursak; Finlandiya, Danimarka ve Avustralya diyebiliriz. Yaklaşık 5.5 milyon nüfuslu Norveç bile Türkiye’de sadece lise düzeyinde öğrenim gören 5 milyon 535 bin öğrenci ayısına dahi erişemiyor” dedi.
EN KRİTİK PROBLEM…
Özel okulların ekonomiye olan katkısını da değerlendiren Eraslan, okul öncesi de dahil olmak üzere özel okul sektörünün bir yıllık oluşturduğu katma değerin 44 milyar TL gibi bir rakam olduğunun altını çizerek “Bedelli askerlik ve imar barışı için devletin kasasına giren toplam para 27 milyar TL’dir” diye açıkladı. Eraslan, özel okul sektörünün oluşturduğu katma değer rakamının bedelli askerlik ve imar barışı konularındaki ekonomik hacimden daha fazla olduğunu belirtti. Eraslan, eğitim sektöründe yaşanan sıkıntıları da MEB, öğrenci, öğretmen ve aile olmak üzere dört başlık altında sıralayarak “Öğretmenlik alan bilgisi testi sonuçlarında öğretmenlerin alan bilgisi çok üzücü şekilde yetersiz kalıyor. Alan ve formasyon becerilerinde öğretmen eğitimi sektördeki en kritik konulardan birini oluşturuyor” şeklinde konuştu.
Haber Merkezi