7 yıl sonra müşteri politikasını değiştiriyor! Artık ürün satın almadan mağazada vakit geçirilemeyecek

Starbucks, 7 yıl sonra müşteri politikalarında önemli bir değişikliğe gitti. Yeni düzenlemeyle beraber artık herhangi bir ürün satın almayan kişiler kafe alanlarını ve tuvaletleri kullanamayacak.


  • Oluşturulma Tarihi : 17.01.2025 16:50
  • Güncelleme Tarihi : 17.01.2025 13:51
  • Kaynak : HABER MERKEZİ
7 yıl sonra müşteri politikasını değiştiriyor! Artık ürün satın almadan mağazada vakit geçirilemeyecek

ABD merkezli kahve zinciri Starbucks, Kuzey Amerika’daki tüm mağazalarında yeni davranış kuralları uygulamaya koydu. Müşteri ve çalışan güvenliğini artırmayı hedefleyen bu değişiklikle, 2018'de başlatılan "açık kapı" politikası sona erdirildi. Yeni kurallara göre, mağazalarda oturmak veya tuvaletleri kullanmak isteyenlerin artık bir ürün satın alması gerekecek. Bu karar, Kuzey Amerika’daki tüm şirket mağazalarında geçerli olacak.

7 yıl sonra müşteri politikasını değiştiriyor! Artık ürün satın almadan mağazada vakit geçirilemeyecek

Associated Press’e (AP) konuşan Starbucks Sözcüsü Jaci Anderson, bu değişiklikle ödeme yapan müşterilere öncelik verileceğini belirtti. Anderson, “Mağazalarımızda herkesin kendini rahat hissetmesini istiyoruz. Davranış kurallarını net bir şekilde belirleyerek daha iyi bir ortam sağlayabiliriz” diye konuştu.

7 yıl sonra müşteri politikasını değiştiriyor! Artık ürün satın almadan mağazada vakit geçirilemeyecek

Kolluk kuvvetleri müdahale edebilecek

Yeni kurallara uymayan kişiler, mağazadan çıkmaları için uyarılacak ve gerektiğinde kolluk kuvvetleri müdahale edebilecek. Ayrıca Starbucks, çalışanlarını bu yeni düzenlemeleri nasıl uygulamaları gerektiği konusunda eğitim verecek.

Bu değişiklik, 2018’de uygulamaya alınan ve herkese açık olan "açık kapı" politikasının sona erdiğini gösteriyor. Söz konusu politika, Philadelphia’daki bir Starbucks şubesinde iş toplantısı yapan iki siyahi erkeğin, ürün satın almadıkları için tutuklanmasının ardından başlatılmıştı. Bu olay, şirketin itibarını olumsuz şekilde etkilemişti.

Starbucks’ın eski CEO’su Howard Schultz, “Kimse mağazalarımızda kendini ikinci sınıf vatandaş gibi hissetmemeli” şeklinde bir açıklama yapmıştı. Ancak son yıllarda hem çalışanlar hem de müşteriler, mağazalarda karşılaşılan rahatsız edici ve güvenlik tehditleriyle başa çıkmakta zorlandı.

2022’de ise Starbucks, güvenlik endişeleri nedeniyle ABD genelindeki 16 mağazasını kapatmak zorunda kaldı. Özellikle Los Angeles ve Seattle’daki bazı şubelerde uyuşturucu kullanımı ve çalışanlara yönelik tehditler sıkça gündeme gelmişti.

(Alındığı Kaynak: CNBC-e)

HABER MERKEZİ

Yazarımız Kim ?

HABER MERKEZİ