Bakan Abdulkadir Uraloğlu'ndan sosyal medya açıklaması

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, sosyal medyada yaş sınırlamasını Aile ve Sosyal Hizmetler, İçişleri ve Adalet Bakanlıkları ile değerlendirdiklerini aktararak, "Aşağı yukarı bir yol haritası tespit ettik. Geldiğimiz nokta şudur; Sosyal medyada 13’le 16 yaş arası ebeveyn iznine tabi olsun, 13 yaş altı izin verilmesin şeklinde" diye konuştu.


  • Oluşturulma Tarihi : 28.03.2025 14:07
  • Güncelleme Tarihi : 28.03.2025 14:07
  • Kaynak : DHA
Bakan Abdulkadir Uraloğlu'ndan sosyal medya açıklaması

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Ankara’da basın mensuplarıyla düzenlenen iftar programında buluştu. Bakan Uraloğlu, Türkiye’nin Suriye ile karayolu, demiryolu, havayolu, denizcilik ve iletişim alanlarında temas halinde olduğunu aktardı. Uraloğlu, Şam Havalimanı’nın Türkiye’nin teknik desteğiyle ayağa kaldırıldığına dikkat çekerek, "Bazı sistemleri kurduk. Bir kısım radarların da temin edilerek kurulması lazım. Yerli ve milli de olsun istiyoruz. ASELSAN üretimlerini yürütüyor. Arkadaşlarımız sahada" dedi. Türk Hava Yolları’nın ilk etapta haftada 3 şimdi ise 5 olan Şam-İstanbul seferleriyle Suriye'yi bütün dünyaya bağladıklarını dile getiren Uraloğlu, diğer hava yolu şirketlerinin de Sabiha Gökçen ve Esenboğa’dan Şam'a uçuş talebi olduğunu söyledi. Uraloğlu, "Sabiha Gökçen’den Pegasus’un, Esenboğa’dan Ajet’in Şam’a uçuş talepleri var. Bize göre uygun, karşı tarafla görüşüyoruz. Geçen hafta Sivil Havacılık Otoritesi Türkiye’deydi. Muhtemelen o da başlayacak." dedi.

Süreci yakından takip ediyoruz

Bakan Uraloğlu, Google’ın zaman zaman kendi kriterlerinde algoritma değişikliğine gittiğine işaret ederek, "Bu değişikliklerin kimseyi hedef almadığını ve kimseye avantaj sağlamadığını söylediler ama bu açıklamalar bizim için yeterince tatmin edici olmadı. Google ile ilgili süreci bakanlık olarak doğrudan yetkileri olmasa da yakından takip ediyoruz. Hafta sonu yine dijital mecralardaki basın mensubu arkadaşlarla beraber de görüştük. Onların da düşüncelerini aldık ve şimdi Kültür Turizm Bakanımızla da görüşüp bazı kanuni düzenlemeler yapma noktasında da bir çalışmamız olacağını söyleyebilirim" diye konuştu.

Sosyal medyaya yaş sınırı

Bakan Uraloğlu, Aile ve Sosyal Hizmetler Bakanlığı ile birinci derecede, İçişleri ve Adalet Bakanlığı ile de genel anlamda sosyal medyada yaş sınırlamasını değerlendirdiklerini ifade ederek, "Aile ve Sosyal Hizmetler Bakanlığımız ekipleri bir araya geldik. Aşağı yukarı bir yol haritası tespit ettik. Onu artık metne dökme noktasında hazırlıklarımızın hepsini yaptık. Geldiğimiz nokta şudur; sosyal medyada 13’le 16 yaş arası ebeveyn iznine tabi olsun, 13 yaş altı izin verilmesin şeklinde. Genel bir mutabakat sağladığımızı söyleyebiliriz. Bunu ete kemiğe büründürüp Meclisimizin takdirine AK Parti grubumuz tarafından bu getirilecek. Böyle bir düzenlemeyi bu sene içerisinde inşallah yapmış oluruz" dedi.

2026'da da 5G'ye geçmek istiyoruz

5G’nin şu anda 34 üretim merkezinde denendiğini, İstanbul Havalimanı başta olmak üzere, 4 büyüklerin statlarını ve Meclis’in belli noktalarını kapsadıklarını dile getiren Uraloğlu, "Hedefimiz bu yılın ilk yarısında bunun ihalesini yapmak. 2026'da da 5G'ye geçmek istiyoruz. Operatörlerle, onların beklentilerinin neler olduğunu, bizim beklentilerimizin neler olduğunu defaatle konuştuk süreci başlattık" ifadelerini kullandı.

120 kilometrelik hattın aşağı yukarı kredisini temin ettik diyebiliriz

Türkiye’nin mevcut 13 bin 919 kilometrelik demiryolu ağını 2028’e kadar 17 bin 500 kilometreye çıkaracaklarını açıklayan Uraloğlu, bu hedefte Ankara-İzmir, Mersin-Adana-Gaziantep, Yerköy-Kayseri, Halkalı-Kapıkule ve Bilecik-Bursa-Osmaneli, Karaman-Ulukışla gibi hatların bulunduğunu ifade etti. Uraloğlu, "Tabii bizim hedefimiz 28 bin 500 kilometre. Ona yönelik çalışmalarımıza devam ediyoruz" diye konuştu.

Bakan Uraloğlu, Yavuz Sultan Selim Köprüsü'nden geçecek demiryolu için Dünya Bankası ile yapılan görüşmelerin olumlu ilerlediğini belirterek, "Gebze, Sabiha Gökçen, Yavuz Sultan Selim Köprüsü, İstanbul Havalimanı, oradan Halkalı’ya kadar inecek olan yaklaşık 120 kilometrelik hattın aşağı yukarı kredisini temin ettik diyebiliriz. Önümüzdeki aylarda ihalesini yapacağız" ifadelerini kullandı.

2027 seri üretime geçme ile ilgili hedefimizdir

Uraloğlu, mevcut hızlı trenlerle Ankara-İstanbul arasında 4 saat 20 dakikada seyahat edilebildiğini, Bilecik’teki tüneller tamamlandığında bu sürenin 3,5 saate düşeceğini aktardı. Uraloğlu, "Bu da yetmeyecek. Biz doğrudan süper hızlı trenin de proje çalışmalarına başladık. Saatte 350 kilometre hızla 80 dakikada gitmiş olacağız. 160 kilometre hızla giden milli elektrikli tren setini önceki aylarda hizmete aldık. 225 kilometre saat hızla gidecek olan trenimiz bizim bütün hızlı demiryolu hattımızda seyahat edebilecek. Prototipin ilk üretimini önümüzdeki sene bitirip denemelere başlayacağız. 2027, seri üretime geçme ile ilgili hedefimizdir. Ortaya bir iddia koyduk. O iddiayı takip ediyoruz." diye konuştu.

Ankara-İstanbul arasında yeni otoyol

Uraloğlu, Ankara-İstanbul arasında yeni otoyol planladıklarını söyleyerek, "Özellikle İstanbul'dan gelirken, Kuzey Marmara Otoyolu’ndan çıktıktan sonra neredeyse şehir içi trafiğe girilmiş gibi oluyor. Şu anda Bolu Dağı'ndaki trafik 50 binlere yaklaştı. 80 binler hizmet seviyesinin iyice düştüğü, artık saatlik akım hızının 80 kilometrelerin altına düştüğü bir seviyedir. Bize 10 yıl sonra burada yeni bir otoyol lazım olacak diye hesap ediyoruz. Proje çalışmalarına başladık. Burada en uygun güzergah, coğrafyanın en müsaade ettiği güzergah, Sincan, Nallıhan, Beypazarı üzerinden doğrudan Akyazı'ya çıkan hattır" diye konuştu.

51 milyar dolarlık bir yatırım yaptık

Uraloğlu, Yap-İşlet-Devret modeliyle hayata geçirilen projelere ilişkin eleştirilere ilişkin, bu modelle projeleri hayata geçirirken, kamu kaynağını diğer bölgelerdeki köprü, tünel, yol projelerine ayırabildiklerine işaret etti. Bakanlığın 70 civarında projeyi bu modelle hayata geçirdiğini belirten Uraloğlu, “51 milyar dolarlık bir yatırım yaptık. Hangi fiyatlarla? Yapıldığı yıldaki döviz fiyatları 51 milyar dolar yaklaşık. Bugün yapacak olsak 83 milyar dolardır." dedi. Yap-İşlet-Devret modeliyle projeler yapmaya devam edeceklerini de söyleyen Uraloğlu, Ankara-İstanbul arasındaki Süper Hızlı Trenle ilgili dünya çapında 3-4 ülkenin, firmanın buna talip olduğunu kaydetti.

Garanti ödemeleri hakkında da Osmangazi Köprüsü’nden örnek veren Uraloğlu, "Garanti ettiğimiz rakamın 1,5 katını geçmiş durumda. 98 kilometrelik bir hattı bypass ediyor. Orada insanlara kazandırdığımız zamanı, yakıtı düşünün" dedi.

Uraloğlu, Ankara Esenboğa Havalimanı’nda 3'üncü pistte ve kule yapımında sona yaklaştıklarını, Antalya Havalimanı’nda da çalışmaların tamamlanmak üzere olduğunu söyledi. Uraloğlu, Antalya’da ayrıca yangın müdahale uçaklarının trafiği etkilemesini önlemek için Orman Genel Müdürlüğü ile koordineli olarak yalnızca acil durumlarda kullanılacak bir hava kampüsü üzerinde çalıştıklarını da belirtti.

İstanbul’un bin 4 kilometre metro hattına ihtiyacı var

İstanbul'un trafiğini yüzeyden çözme şansının olmadığına dikkat çeken Uraloğlu, çözümün raylı sistem hatları olduğunu açıkladı. Uraloğlu, "İstanbul’un bin 4 kilometre metro hattına ihtiyacı var. Şehir içinde ulusal ve uluslararası bağlantıları sağlayan hatlar haricinde metro hatlarının yapımı ilgili belediyelere ait. Eğer belediye bunu bakanlık üzerinden yaptırmak ister de bakanlık, Cumhurbaşkanımızın onayıyla bunu üzerine alırsa yapabilir. Mesela bakın tam pandemi sürecinde Çam-Sakura Hastanesinin metro hattı, metroyu belediye 'ben yapmıyorum' dedi ve valiliğin koordinasyonuyla da o talep bize iletildi. Biz aldık yaptık" şeklinde konuştu.

DHA
Yazarımız Kim ?

DHA