Sayfa Yükleniyor...
Katıldığı programda açıklamalarda bulunan Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, "Unutmayın ki, geleceğin Türkiye’si çalışmalarımızı gururla yad edecektir. Karayolları teşkilatımız ülkemizin ulaşımına mührünü vurdu" ifadelerini kullandı.
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, 'Karayolları 75. Kuruluş Yıldönümü Programı’na katıldı.
Programda açıklamalarda bulunan Bakan Uraloğlu, Karayolları Genel Müdürlüğü'nün 1950 yılında kurulduğunu hatırlatarak, şu ifadeleri kullandı:
"2000’li yıllara geldiğimizde bin 714 km otoyol, 31 bin 397 km devlet yolu ve 29 bin 693 km il yolu olmak üzere toplam da 62 bin 864 km yol ağına ulaşılmıştı. 'Bizim siyaset anlayışımızda yol medeniyettir' diyen Cumhurbaşkanımız Sayın Recep Tayyip Erdoğan’ın liderliğinde ise 2002 yılı Türkiye'nin karayolu ulaşımında bir dönüm noktası oldu. Sizlerin çok iyi bildiği gibi bölünmüş yol seferberliğini başlattık. Doğu- batı, kuzey- güney demeden ülkemizi baştanbaşa yüksek standartlı yol ağıyla donattık. 2002 yılında 6 bin 101 km uzunluğundaki bölünmüş yol uzunluğumuzu 29 bin 730 kilometreye çıkardık. Sadece 6 il birbirine bölünmüş yollarla bağlı iken, bunu 77 ile çıkardık, 77 ilimiz birbirine bölünmüş yolla bağlandı.”
Bakan Uraloğlu, Türkiye genelinde birçok proje hayata geçirdiklerini belirtti.
Yavuz Sultan Selim Köprüsü, 1915 Çanakkale Köprüsü, Osmangazi Köprüsü projelerini örnek gösteren Uraloğlu, konuşmasına şöyle devam etti:
"Türkiye Yüzyılı vizyonuna yakışan bu projeler ile çıtayı en tepe noktaya çıkardık. Son dönemde inşa edilen önemli projelerimiz pek çok uluslararası ödülün de sahibi oldu. Bunlardan bahsedecek olursak; Uluslararası Yol Federasyonu (IRF) tarafından; Yavuz Sultan Selim Köprüsü 2019 yılında, 'Dizayn' kategorisinde, 1915 Çanakkale Köprüsü ve Otoyolu 2021 yılında, 'Proje Finansmanı ve Ekonomi' kategorisinde, 1915 Çanakkale Köprüsü 2022 yılında 'Otoyolu Yapım Metodolojisi' kategorisinde birincilik ödülüne layık görüldü. 2023 Global Başarı Ödülleri kapsamında Zigana Tüneli Projesi, 'Yapım metodolojisi', Eğiste Hadimi Viyadükü Projesi de 'Kalite yönetimi' kategorilerinde en iyi proje olarak seçildi. Kuzey Marmara Otoyolumuz ise 'Proje Yönetimi ve Finansmanı' kategorisinde en iyi proje ödülünü aldı. Bu başarılar gösteriyor ki; ülkemiz mühendislik alanında dünyanın önde gelen ülkeleri arasında ve alınan ödüller de bunun tescilidir.”
Bakan Uraloğlu, halihazırda süren projelerin yanı sıra yeni projelerin de hayata geçirileceklerini kaydederek şunları söyledi:
"Bildiğiniz üzere küresel eğilimleri dikkate alarak ulaştırma politikalarımızı planlayıp yatırımlara dönüştürüyor, ülkemizin kalkınmasına destek olmak için gayret ediyoruz. Bu doğrultuda, Ulaştırma ve Lojistik Ana Planı’nı hazırladık. Gelecek planımızın gereği olarak 2028 yılına kadar bölünmüş yol uzunluğumuzu 31 bin 250, 2053 yılına kadar ise 38 bin 60 kilometreye yükseltmeyi hedefliyoruz. Türkiye'nin yeşil dönüşüm çalışmaları kapsamında, 'Sürdürülebilir ve Akıllı Hareketlilik Stratejisi ve Eylem Planı’yla akıllı taşımacılığı geliştirerek yakıt tüketimini ve emisyonların azaltılmasını planlıyoruz. Geleceğin ulaşım sistemlerinde entegrasyonu merkeze koyarak bizleri daha ileriye taşıyacak proaktif politikalarımızla yeni bir ulaşım çağı başlatıyoruz. Bu yeni çağın odağında Akıllı Ulaşım Sistemleri ilk sıradadır. Karayolları ağımızda; seyahat sürelerini azaltmak, trafik güvenliğini artırmak, mevcut yol kapasitelerini etkin kullanmak ve enerji verimliliği sağlayarak ülke ekonomisine katkı sağlamak için akıllı ulaşım sistemlerini daha fazla inşallah yaygınlaştırmalıyız.”
Bakan Uraloğlu, şöyle devam etti:
"Biliyorsunuz ki son 23 yıldır yapmış olduğumuz tüm ulaşım projelerinin ana teması, birbiriyle entegre olmuş ulaşım sistemleridir. Karayolu altyapımızın demiryolu, denizyolu ve havayolu gibi diğer ulaştırma modları ile entegre bir şekilde geliştirilmesini ve intermodal taşımacılığın güçlendirilmesini sağlayacağız. Hayata geçirdiğimiz projelerin mutlaka birbirini tamamlayıcı olması gerekir. BSK uzunluğumuz 32 bin kilometreye yaklaştı. Bunun önemli bir kısmının hafif ve ağır bakımlarının da zamanı geldi. Yeni BSK yapmak yerine mutlaka eksik aşınmaların ve BSK onarımlarının yapılmasının doğru olduğunu unutmamalı ve gereğini yapmalıyız. Yol kenarı denetim istasyonlarını yaygınlaştırarak yollarımızı korumalıyız çünkü çok ciddi ve pahalı yatırımlar yapıyoruz. Tüm çalışmalarımızda kaliteliden asla ödün vermeyeceğiz. Bir işin en pahalısı onu iki defa yapmaktır, onun için bir defa yapacağız en iyisini yapacağız. Yapım sırasında gerçekleştirilecek her türlü kontrol, yapım metotları, bilgi akışı, geçici ve kesin kabul kriterleri gibi konularda son derece titiz davranacağız. İnşa ettiğimiz yollara hem canlarımızı hem de malımızı emanet ettiğimizi asla aklımızdan çıkarmayacağız. Sizler ile karayollarımız çağın gerektirdiği değişimi yakaladı ve dinamik bir yapıya kavuştu. Unutmayın ki, geleceğin Türkiye’si çalışmalarımızı gururla yad edecektir. Karayolları teşkilatımız ülkemizin ulaşımına mührünü vurdu. Elbette bunu yapmak için eğitime önem vererek insan yetiştirdi ve yetiştirdiği insanlar da her kademede ülkemize hizmet etti."
DHA